Islaam.nl Forum
Islam en wetenschap |
Post Reply | Pagina <123> |
Schrijver | |||||||
gawas
Groupie Lid geworden: 31 mei 2005 Locatie: Belgie Online status: Offline Berichten: 235 |
Plaatsingsopties
Quote Reageer
Onderwerp: Islam en wetenschap Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 04:31 |
||||||
Mashaa Allah |
|||||||
postpentacost
Senior Member Lid geworden: 24 februari 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 2164 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 04:22 | ||||||
Beste Abd, Ik begrijp je argument niet goed, maar voel ongeveer waar je heen wilt; "laat iedereen in zijn (geloofs)waarde". Dat is een mooi standpunt, dat ik in beginsel van harte onderschrijf. Maar zowel de leer van Isa als de leer van Mohammed laten daar weinig ruimte toe. Lees even verder; 2 Corintiers 1-5. daar kom je toch weer het dilemma tegen dat er maar 1 interpretatie kan zijn over de opdracht en identiteit van Isa. |
|||||||
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
|
|||||||
Abd al Wadud
Gebruikers Profiel
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Bezoek de website van deze gebruiker
Toevoegen aan adresboek
Groupie Lid geworden: 17 juli 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 484 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 04:11 | ||||||
Zie nu eens de feiten onder ogen! Wanneer
iemand er zo van overtuigd is dat hij Christus dient, moet hij goed
bedenken dat ook wij dat doen 2 Korinti�rs 10:7
Hier wordt bedoelt dat je de wetten die Jezus heeft verkondigt moet volgen, niet dat je Jezus moet dienen. Maar als iemand niet ervan overtuigt is dat hij de wetten van God die Jezus heeft verkondigd volgt, en dus God dient, dan is het beste om zich hetgene wat twijfels bij hun teweegbrengt en te laten voor wat geen twijfels teweegbrengt en dan kan je even overtuigt zijn als God dat je de rechte weg volgt. |
|||||||
postpentacost
Senior Member Lid geworden: 24 februari 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 2164 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 03:52 | ||||||
Beste Ni3met, Zoals Ruud al aantoont is zo'n Kroantekst voor velerlei uitleg vatbaar. Maar persoonlijk vind ik het een beetje ver gezocht dat er iemand te grazen zou zijn genomen, die sprekend op Isa leek. Dat lijkt toch veel op het ongeloof van de evolutionisten; een vergezochte theorie om een bepaald feit te omzeilen. Jezus is wel degelijk aan het kruis gestorven om boete te doen voor onze zonden, maar de dood kon Hem niet vasthouden en Hij is opgestaan en tenslotte opgestegen naar de hemel. Dit laatste strookt met de Korantekst. Verder waardeer ik dat je de moeite genomen hebt mijn vraagjes te beantwoorden. Je hebt je er tenminste in verdiept Vrede! |
|||||||
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
|
|||||||
Ruud
Senior Member Lid geworden: 28 januari 2005 Locatie: Belgie Online status: Offline Berichten: 2716 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 31 juli 2005 om 17:08 | ||||||
155. Om hun schending van hun verbond en de verwerping van God's tekenen en het ten onrechte doden van de profeten en omdat ze zeggen: "Onze harten zijn gesluierd" - neen, God heeft deze wegens hun ongeloof verzegeld, derhalve geloven zij slechts weinig; Omdat zij het verbond met God hadden verbroken (Door het aanbidden van het gouden kalf)......En dus niet geduldig genoeg waren om op Mozes te wachten ,tot dat hij van de berg zou komen met de wetsregels van God....Waren de eerste gelovigen nog lang niet overtuigd van het geloof in God.....Zij twijfelde nog erg veel over wat Mozes hen probeerde bij te brengen. 156. Om hun ongeloof en het uiten van een kwaadaardige laster tegen Maria; 157. En om hun zeggen: "Wij hebben de Messias, Jezus, zoon van Maria, de boodschapper van God gedood", - maar zij doodden hem niet, noch kruisigden zij hem (ten dode), - doch het werd hun verward, en zij, die hierover van mening verschilden zijn zeker in twijfel, zij hebben er geen kennis van doch volgen slechts een vermoeden en zij doodden hem gewis niet, De mensen die Jezus de dood in jaagden DACHTEN dat zij Jezus gedood hadden en GELOOFDEN niet in het feit dat HIJ zou kunnen opstaan (ZIJ GELOOFDEN IMMERS WEINIG!!!) ZIJ wisten echter niet en GELOOFDEN echter niet dat JEZUS niet GEDOOD kon worden aangezien JEZUS al had voorspelt uit de dood eenvoudig op te kunnen staan........Hij kon dus NIET ter DOOD gekruisigt worden.... 158. Integendeel, God verhief hem tot Zich en God is Almachtig, Alwijs. 159. Er is niemand onder de mensen van het Boek die er niet in zal geloven v��r zijn dood. En op de Dag der Opstanding zal hij (Jezus) getuige tegen hen zijn, - Pas nadat hij aan het kruis gestorven was......En uit de dood was opgestaan,begrepen zij pas dat hij NIET GEDOOD was....Snap je het een beetje? Die dag liet Jezus zien,dat hij de waarheid sprak en zij nog steeds niet in hem geloofden..... Maar die zaken liggen tegenwoordig toch net ff anders...Al zijn er nog steeds mensen die niet in zijn verhaal GELOVEN!!! Er staat dus niet dat hij niet gekruisigt was.....Maar dat hij niet gedood was...(Nog gewoon....Nog aan het kruis.....)
|
|||||||
Ni3met
Groupie Lid geworden: 21 augustus 2004 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 447 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 31 juli 2005 om 16:50 | ||||||
Oke, Nu over dat kruisigen: Hij, de Almachtige zegt in Soerat An-Nisaa: "Vanwege het verbreken van het verbond en voor het verwerpen van de tekenen van Allah en voor het onrechtmatig doden van de profeten en hun uitspraken: "Onze harten zijn bedekt."-Nee, Allah heeft een zegel op hen gelegd vanwege hun ongeloof, zij geloven niet het minste. En voor hun ongeloof en uitspraken tegen Maryam (Alaiha Assalaam), een zware valse beschuldiging. en voor hun uitspraak: "Wij heben de Messias, Isa, de zoon van Maryam (Alaiha Assalaam), gedood- Maar zij hebben hem niet gedood, noch hem gekruisigd, Maar de gelijkenis van Isa werd op een andere man gelegd, en degenen die daarin van mening verschillen, zitten vol twijfel met geen kennis, zij volgens niets anders dan gissingen voor een zekerheid, zij doodden hem niet. Maar Allah heeft hem doen verrijzen tot Hemzelf. En Allah is altijd Almachtig, Alwijs. En er is geen van de mensen van het Boek, behalve die in hem geloven als slechts een boodschapper van Allah en een mens voor zijn dood. En op de dag der opstanding zal hij tegen hen getuigen." (Qoer-aan 4:155-159) |
|||||||
postpentacost
Senior Member Lid geworden: 24 februari 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 2164 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 31 juli 2005 om 15:56 | ||||||
Gawas,
wat een lap tekst. om er maar eens 1 ding uit te lichten. in dat stuk wordt heel gemakkelijk gesteld dat Jezus niet gestorven is omdat GOD ingreep. Injeel is hier heel duidelijk over; GOD stond toe dat Jezus aan het kruis gespeikerd werd. Reken maar dat GOD een onvoorstelbaar verdriet daarover had. Maar Jezus was het verzoenmiddel, het verzoenmiddel tussen GOD en de mensen. Het hele oude testament verwijst daar naar. Zijn dood was noodzakelijk! Als je dat accepteert is dat een garantie voor het paradijs. Geloof wat je wilt. Maar het offer van Isa verwerpen is Isa verwerpen. |
|||||||
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
|
|||||||
postpentacost
Senior Member Lid geworden: 24 februari 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 2164 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 31 juli 2005 om 15:45 | ||||||
Ni3met, hele kleine lapjes maar, vergeleken met wat daarna kwam |
|||||||
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
|
|||||||
postpentacost
Senior Member Lid geworden: 24 februari 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 2164 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 31 juli 2005 om 15:44 | ||||||
Jiyuu, fijn dat je mij als vriend ziet; dat scheelt weer Maar wat jij die roman noemt die ik in de boekenkast heb liggen, daar is de Koran uit ontstaan. dus als je zegt dat het Boek dat door de Joden samengesteld, onderhouden en overgedragen is een roman is, dan zeg je dat in feite ook van de koran. |
|||||||
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
|
|||||||
jiyuu
Gebruikers Profiel
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Bezoek de website van deze gebruiker
Toevoegen aan adresboek
Senior Member Lid geworden: 30 januari 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 2357 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 31 juli 2005 om 13:53 | ||||||
WHATTTTTTTTTTTT!!!!! Sinds wanneer is de Injeel voor jou
gelijk geworden aan de bijbel????!!!!!!!!!!!!!! Astaghfirullah! De Injeel dat Allah aan Profeet
Jezus (alaihi salaam) gaf, is niet als die roman wat jij in je
boekenkast hebt liggen hoor, vriend! |
|||||||
www.hhugs.org.uk/
|
|||||||
Ni3met
Groupie Lid geworden: 21 augustus 2004 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 447 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 31 juli 2005 om 13:37 | ||||||
Allah de Almachtige zegt: 'O Mensen van het boek, Overtreedt niet de grenzen van jullie godsdienst, Noch zegt van Allah iets anders dan de waarheid(!!!). De Messias Isa, De zoon van Maryam, was (niets meer) dan een boodschapper van Allah en Zijn woord (Wees en het is) dat Hij Maryam heeft gegeven en de geest die door Hem geschapen is;Geloof dus in Allah en zijn Boodschappers. Zeg niet:"Drie!" Stop! Het is beter voor jullie. Want Allahis de Ene God, Verheerlijkt zij Hij boven het hebben van een Zoon. Aan hem behoort alles wat in de hemelen is en alles wat op aarde is. En Allah is voldoende voor de regeling van Zaken. De Messias zal nooit zo trots zijn om te ontkennen, dat hij een slaaf van Allah is, noch de engelen die in de nabijheid (van Allah) zijn. En iedereen die zijn aanbidding verwerpt en trots is, die zal Hij allen tezamen tot Hemzelf verzamelen. Dus, voor degenen die geloven em goede daden verricht hebben, geeft Hij hun (verdiende) beloning en meer uit Zijn overvloed. Maar voor degenen die Zijn aanbidding weigeren en trots zijn, zal Hij met een pijnlijke bestraffing straffen. En zij zullen voor zichzelf naast Allah geen beschermer of helper vinden. (Qoeraan 4:171-173) Allah verbiedt de Mensen van het Boek tot uitersten te gaan. De Christenen overdreven met hun lof voor Isa. Zij hadden alleen aan het feit moeten vasthouden, dat hij een dienaar van Allah is, een Boodscahpper en de zoon van de Onbevlekte, die haar kuisheid bewaarde en aan wie Allah de engel Jibriel zond, die over haar ademde op bevel van Allah en er de oorzaak van was, dat zij zwanger werd. Maryam was in contact met de heilige geest door middel van Jibriel. Zij is echter ook ��n van de schepsels van Allah en de naam van Isa werd volgens gewoonte aan die van haar verbonden, Omdat Isa geen vader had.(!!!) Allah, de Almachtige, zegt: Waarlijk, Isa lijkt in het aangezicht van Allah op Adam. Hij schiep hem van stof, toen zei (Hij) tegen hem: "Wees!" En hij was. (Qoeraan 3:59) Op dezelfde wijze zei Allah ook: "En zij zeggen: "Allahheeft een zoon gekregen. Verheerlijkt is Hij. Nee(!!!), aan Hem behoort alles wat in de hemelen is en wat op aarde is en allen onderwerpen zich in gehoorzaamheid aan Hem. Als de Voortbrenger van de hemelen en de aarde tot iets besluit, zegt Hij slechts: "Wees"en het is (Qoeraan 2:116-117) |
|||||||
Ni3met
Groupie Lid geworden: 21 augustus 2004 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 447 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 31 juli 2005 om 12:00 | ||||||
Essalaamo Alaikom en GoedenDag, Nou Postpentacost, door jou ben ik ff op zoek gegaan.. Het probleem is dat ik nu wel weet hoe het is gegaan, Maar dat ik niet weet hoe ik het jou uit moet leggen. Maar 1 ding: Als Allah zegt: 'Koen Fajakoen' (=Wees, en het is), Want Allah is verheven, Almachtig...Dat is eigenlijk het belangrijkste..Hij heeft macht om te doen wat hij maar wil..Net zoals Adam en Eva Vrede zij met hen geen Ouders hebben. Hopende dat hiermee een belletje bij je gaat rinkelen : D Groetjes |
|||||||
gawas
Groupie Lid geworden: 31 mei 2005 Locatie: Belgie Online status: Offline Berichten: 235 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 31 juli 2005 om 11:03 | ||||||
DE QOER'AAN IS HET WOORD VAN GOD Alles wat we tot dusver gezien hebben, is de illustratie van ��n duidelijk feit: n.l. dat de Qoer'aan een boek is dat nieuws bevat, waarvan is bewezen en alsnog bewezen zal worden, dat het de waarheid is. Feiten over wetenschappelijke onderwerpen en het nieuws dat over het verleden en de toekomst gegeven is, feiten die niemand in die tijdkon weten, werden in zijn verzen verkondigd. Het is onmogelijk dat men dat allemaal in die tijd, met dat niveau van kennis en wetenschap, kon weten. Het is helder dat dit een duidelijk bewijs is dat de Qoer'aan niet het woord van de mens is. De Qoer'aan is het woord van de Almachtige, Allah, de Schepper van alles en van de Ene Die alles met zijn kennis omringt. In een vers zegt Allah in de Qoer'aan: Bekijken zij de Qoer'aan dan niet nauwkeurig? Als het van een ander dan van Allah was geweest, hadden zij daar zeker veel tegenstrijdigheden in gevonden. (Qoer'aan 4:82) Er staan geen tegenstrijdigheden in de Qoer'aan, maar ook ieder stukje informatie dat het bevat, openbaart steeds weer, iedere dag weer, een wonder van dit goddelijke boek. Dit staat de mens te doen: volg dit goddelijk boek, dat door Allah geopenbaard is, en ontvang het als Zijn ene en Zijn enige leiding. In een ander vers roept Allah ons op: En deze Qoer'aan is niet iets dat ooit gemaakt kan worden door iemand anders dan Allah, maar het is een bevestiging van (de openbaring) die hiervoor was en een volledige uitleg van het Boek waar geen twijfel in is, van de Heer van de werelden. Of zeggen zij: "Hij heeft het afgedwongen?" Zeg: "Breng dan een soera gelijk eraan en roep iedereen aan die jullie kennen, naast Allah, als jullie waarachtig zijn!" (Soera 10:37-38) En dit is een gezegend boek dat Wij hebben neergezonden, volg het dus en vrees Allah dat jullie de genade mogen ontvangen. (Soera 6:155) Jesus was niet dood of gekruizegd Gesus (pbuh) is one of the prophets whose lives are described in detail in the Qur'an. He came into the world without a father, as a miracle of our Lord. The Qur'an reveals his miraculous birth, as follows: � The Messiah, Jesus son of Mary, was only the messenger of God and His Word, which He cast into Mary, and a Spirit from Him. So believe in God and His messengers. (Qur'an, 4:171) When Gabriel appeared to Mary in human form, he told her that she would give birth to Jesus (pbuh). God revealed Jesus' (pbuh) miraculous and superior characteristics to Mary even before he was born. The Qur'an also reveals that Jesus (pbuh) is a chosen and honorable individual in bKoth worlds, and that he will perform miracles: When the angels said: "Mary, your Lord gives you good news of a Word from Him. His name is the Messiah, Jesus, son of Mary, of high esteem in this world and the Hereafter, and one of those brought near. He will speak to people in the cradle and when fully grown, and will be one of the righteous." (Qur'an, 3:45-46) 55Mary's society had various ignorant ideas about Jesus (pbuh) right from the moment of his birth, and even attempted to slander Mary. The Qur'an relays the reaction of those who did not believe in his miraculous birth and that he was a miracle of our Lord even while he was still in the cradle: She [Mary] brought him [Jesus] to her people, carrying him. They exclaimed: "O Mary! You have done an unthinkable thing! O Sister of Aaron, your father was not an evil man, nor was your mother an unchaste woman!" She pointed towardhim. They said: "How can a baby in the cradle speak?" He [Jesus] said: "I am the servant of God. He has given me the Book and made me a prophet. He has made me blessed wherever I am, and has directed me to perform prayer and give alms as long as I live. And [He directed me] to show devotion to my mother. He has not made me insolent or arrogant. Peace be upon me the day I was born, the day I die, and the day I am raised up again alive." (Qur'an, 19:27-33) Jesus (pbuh) performed, by God's will, many other miracles, such as healing the blind and the sick and making a bird out of mud and setting it in flight: Remember when God said: "Jesus, son of Mary, remember My blessing to you and to your mother when I reinforcedRight: Giovanni Bellini, Madonna and Child, Three Musical Angels, and SS. Francis, John the Baptist, Job, Dominic, Sebastian, and Louis of Toulouse, known as the St. Job (Giobbe) Altarpiece. c. 1480. Galleria dell'Accademia, Venice, Italy. you with the Purest Spirit so that you could speak to people in the cradle and when you were fully grown; when I taught you the Book and Wisdom, and the Torah and the Gospel; when you created a bird-shape out of clay by My permission, and then breathed into it and it became a bird by My permission; healed the blind and the leper by My permission; when you brought forth the dead by My permission; and when I held back the tribe of Israel from you, when you brought them the clear signs and those of them who did not believe said: 'This is nothing but downright magic.'"(Qur'an, 5:110) Despite all of these miracles, such as the ones mentioned above and the fact that he could tell people what they had eaten and what they had hidden, and referred to Prophet Muhammad (may God bless him and grant him peace) as "Ahmad," very few people in his society actually believed in him. THE ERROR OF THOSE WHO MAINTAIN THAT JESUS (PBUH) IS DEAD he Qur'an and hadith reveal that Jesus (pbuh) did not die but was raised to God's presence. The Christians also believe this; however, their belief contradicts the Qur'an. In addition, some Muslims also have the mistaken ideas that Jesus (pbuh) died and will not return. Such a claim is completely unfounded and, as our Lord states, those who make it are only guessing. God tells all believers not to speculate on matters of which they have no knowledge:
Some people may be taken in by this erroneous belief, because they fail to fully consider what it means to make or believe such a claim. Or, they may be unaware of the responsibility that this will place on them. We do not seek to disparage such people; rather, our goal is to show them their mistake so that they will abandon it. But before they can be made to realize what a great error they are making, they need to consider just what that claim implies. In the Qur'an, God reveals that He confounded the unbelievers' plots against Jesus (pbuh) and that they did not kill him. It is a grave responsibility to ignore a truth revealed as clearly as in the words: "� they did not kill him and they did not crucify him" (Qur'an, 4:157). In essence, believing that Jesus (pbuh) was killed means that the unbelievers' plot succeeded, which contradicts the Qur'an.
Some people say that Jesus (pbuh) was not killed but died when his appointed hour came. That is also untrue. According to this error, God took Jesus' (pbuh) soul before the unbelievers could lay their hands on him, and therefore he was not killed by them. Yet the relevant verses clearly demonstrate that this is not the case. Moreover, such logic is flawed. Consider the following analogy: Three people have conspired to kill an enemy in an ambush. Let us further assume that the person in question dies of a heart attack before reaching the ambush site. In such a case, those who set the ambush will presumably rejoice in the belief that they have achieved their objective. Alternatively, consider the case of someone who goes to an enemy's home to kill him. However, he falls to his death from the balcony rather than as the result of a punch during the fight. The fact that the person in question has died means that his antagonist has attained his objective. A similar analogy can be imagined in the case of Jesus (pbuh). The unbelievers set a trap designed to kill him. Yet God reveals that He foiled that trap. If Jesus (pbuh) were to die anyway, this would mean that the unbelievers succeeded, which is not possible. Therefore, he is still alive, will come again at God's command, and will make religious moral values prevail over the whole world. In effect, he will die only after he has returned to Earth and lived until he reaches old age. (God knows best.) Still other people maintain that Jesus (pbuh) was saved from the unbelievers' trap but then died at an unknown time. Not only does this claim lack any logical foundation, it also raises a number of unanswered questions to which these people offer no logical explanation. God caused Jesus (pbuh) to disappear suddenly while he was still alive. After this, nobody saw or spoke to him ever again. This is an extraordinary situation. If, as these people maintain, Jesus (pbuh) had lived for a while longer, surely some people would have seen him or spoken to him. Yet we have no such information that such a thing actually happened. Of course, it would have been impossible for him to have lived without moving among the people, speaking to anyone, or communicating his message, for doing so was the sole reason for his creation and being sent to the Children of Israel. As mentioned earlier, this situation is unique to Jesus (pbuh). The word tawaffaa is used only to describe his death. In addition, no other prophet was taught the three divine books: "I taught you the Book and Wisdom, and the Torah and the Gospel" (Qur'an, 5:110) or has been described as: "He is a Sign of the Hour" (Qur'an, 43:61). Only Jesus (pbuh) was raised to God's presence while still alive, only his followers will be superior until the Day of Judgment, and only in his case will all members of the People of the Book believe in him before he dies. All of this is an important proof that God has approved a very special destiny for Jesus (pbuh), and that to fulfill his destiny Jesus (pbuh) must be alive in His presence and return to Earth. (God knows best.) God's confounding of the unbelievers' plot against Jesus (pbuh) and raising him while still alive, in both body and soul, to His presence is a great miracle. Throughout history, God has supported the prophets with various miracles. He revealed the true book, the Qur'an, to Prophet Muhammad (may God bless him and grant him peace). Furthermore, Prophet Muhammad's (may God bless him and grant him peace) transport from the Sacred Mosque to the Farthest Mosque in a single night (Qur'an, 17:1) and his prediction that the believers would enter the Sacred Mosque in safety (Qur'an, 48:27) are some of his miracles. The way that Moses' (pbuh) staff turned into a snake and confounded the illusions of Pharaoh's magicians, the way that his hand appeared snow-white to onlookers, and the way that the Red Sea divided in front of Moses (pbuh) and his people as they were being pursued by Pharaoh and his army; the way that Jesus (pbuh) came into the world without a father, spoke to people while he was still in his cradle, raised the dead, and cured lepers; and the way that the fire was cooled when Abraham (pbuh) was cast into it are other miracles performed with God's approval. The faithful believe in these miracles performed by our Lord, and these miracles increase their joy in belief. Just as one of the faithful believes in all of the prophets' miracles, including those wrought by Jesus (pbuh), by the will of God, that person must also believe that Jesus (pbuh) was miraculously raised to His presence. In addition, those who claim that Jesus (pbuh) has already died have to bear in mind the loss they will suffer when Jesus (pbuh) does return. Many of the signs regarding this event, as revealed in the Qur'an and the hadith, have already occurred. It is also great news that his second coming is at hand. (God knows best.) That being the case, believers need to experience the excitement, enthusiasm, and joy of that event, and to compete with one another to make the best possible preparations to greet him. Therefore, those who have become caught up in this erroneous belief that Jesus (pbuh) has already died need to abandon their preconceptions, listen to their consciences, and again study in detail what the Qur'an has to say. Only by doing so will they see the truth and be freed from their error. Nevertheless, it will be useful to examine these mistaken claims once again to see their groundless nature so that those who have been taken in can acquire accurate information.
One so-called piece of evidence put forward by those who maintain that Jesus (pbuh) has died is the expression: "� when You took me back to You [tawaffaytanee], You were the One watching over them..." in Qur'an 5:117. These people interpret tawaffaytanee as biological death. However, as discussed earlier, taking the soul does not always refer to biological death. We will give a brief summary of the preceding arguments here, as follows: 1. The term took me back is the same as that employed in Qur'an 3:55. As we made clear in our analysis of this verse, the word carries different senses than the English word death. An analysis of how tawaffaa is used in the Qur'an makes this clear. We have already looked at Qur'an 39:42 in connection with this. Now, we will consider another verse that uses tawaffaa in the same sense:
As this verse states, God takes the souls of sleeping people. While asleep, people do not die in the normally accepted sense; the soul merely leaves the body for a different dimension for a brief period of time. If this is considered biological death, then Jesus (pbuh) died every night of his lifetime. Moreover, this would be true of all people. Clearly, the verse is not saying this. According to the majority view, tawaffaa is used in the sense of sleep. Therefore, the verse means: "I shall cause you to sleep." In conclusion, we can say that Jesus (pbuh) was placed in a state similar to sleep, was raised to God's presence while alive, and that he merely departed from this dimension. (God knows best.) The contemporary Islamic scholar Muhammad Khalil Herras made the following comment:
Similarly, in commenting on Qur'an 5:117, Hamdi Yazir of Elmali draws attention to the use of mutawaffeeka in Qur'an 3:55 and says that the word is used in the same sense in both verses. Hamdi Yazir of Elmali gives the following exposition in his commentary:
In other words, the expression "You took me back" refers not to his biological death; rather, it indicates that he was raised to God's presence in a state resembling sleep and thereby removed from this dimension. (God knows best.)
2. Some people misinterpret the tidings given in Qur'an 5:116-17 and, as a result, fall into a number of errors. However, when these verses are examined in the light of the following verses and the interpretations of Islamic scholars, the errors of such people are exposed. For example;
The people in question claim that this question posed by God reveals that Jesus (pbuh) died. However, the expression revealed here deals with our Lord speaking to Jesus (pbuh) on the Day of Judgment. When the verses following this one are examined, this becomes quite clear:
Moreover, the Qur'an contains other information about the Day of Judgment. Abu Lahab is one example of those told by our Lord, while he was still alive, that he would go to Hell:
Similarly, the Qur'an reveals that God calls people to account on the Day of Judgment and that the guardians of Hell speak with those who have earned suffering for themselves:
As we have seen, God gives examples of conversations carried out in the Hereafter. The conversation with Jesus (pbuh) will take place with our Lord in the Hereafter, after he has come to Earth for a second time and then died. Christians have fallen into serious error by deifying Jesus (pbuh). (God is surely beyond that.) Those who adhere to this error will have to give an account in God's presence on the Day of Judgment. According to the Qur'an, Jesus (pbuh) will bear witness that they turned away from the true religion, because, like all other prophets, he called his society to believe in God as the one and only and to serve only Him. Qur'an 5:119 says that this event will occur in the Hereafter, which means that it refers to the Day of Judgment, as revealed in the above verses. The sentence "This is the day when the sincerity of the sincere will benefit them" indicates this. In conclusion, this conversation refers to the future, not the past. In addition, there is no indication given in the verse "when You took me back to You" that can be interpreted in such a way to support the mistaken claim that Jesus (pbuh) died in the past. Thus, this verse cannot be used as evidence that Jesus (pbuh) has already died. As stated earlier, the great majority of Islamic scholars agree that these verses refer to Jesus' (pbuh) ascension to God's presence. For instance, Fakhr al-Din al-Razi said that the verse means "Jesus' (pbuh) raising to the sky."74 Similarly, Ibn Kathir said that this does not point to his death, but describes a conversation that will take place on the Day of Judgment. He also said that the word in the familiar sense of (biological) death is not used in the verse.75 In his book Mawqif al-'Aql, Sheikh al-Islam Mustafa Sabri analysed the verse in the following terms: "You took and raised me from among them, and put an end to my relationship with Earth." He then continued: "This is taking by raising to His presence; it is not killing." Such modern commentators as Hasan Basri Cantay, Omer Nasuhi Bilmen, and al-Sabuni have said that "You took me back to You" means "You raised me from among them to the heavens."76
As stated earlier, Jesus' (pbuh) ascension to God's presence is an important piece of evidence that he never died. People who misunderstand this truth, however, have sought to interpret his ascension in terms of the concepts of time and space, which apply to us. As a result, they assert that Jesus (pbuh) is present in the sky in physical form, which then leads them to deny his ascension to God's presence. But this is a most mistaken view. First and foremost, the intention behind raising Jesus (pbuh) to His presence was not so that he could live physically in the heavens, but to take him to a separate dimension, one independent of time and space. (God knows best.) Human beings inhabit a dimension bounded by time and space and can only perceive and understand events within that dimension, as far as God permits and in the manner desired by Him. However, many verses reveal that there are other dimensions of which we know nothing, such as that inhabited by angels and jinns. With our Lord's approval, angels and jinns can cross from their own dimension to ours. An examination of the relevant verses will clarify this matter for us.
One of God's names is "Lord of the worlds." This indicates the existence of worlds other than the one known to and inhabited by human beings. (God knows best.) God is the Creator and Lord of all worlds, even of those that are both known and unknown to us and that we can and cannot perceive. This name appears in various verses, some of which are presented below:
Other verses that point to the existence of dimensions are those that reveal the rank and position of martyrs. For example:
In other words, even though martyrs appear to have died in the biological sense, He states that they are alive, but that we cannot fully understand their true situation. The expression "they are alive, but you are not aware of it" indicates that people have no knowledge of this subject and cannot understand it, for they are only familiar with the conditions of this world. (God knows best.) Other verses reveal that martyrs live in the manner appointed for them by God in a very different dimension, one in which there is no time and space:
In this dimension, martyrs are sustained, feel joy, and wish to give glad tidings to those who come later. Those who feel unnecessary doubts and concerns about Jesus (pbuh) being raised to God's presence because they fail to understand the essence of this event should, necessarily, also doubt the existence of this dimension. Yet there is no evidence to provoke such doubt. On the other hand, there is a clear proof that, just like martyrs, angels, and jinns, Jesus (pbuh) inhabits a dimension about which we know nothing, and that he will return to Earth when God wills. God raised Jesus (pbuh) to His presence, and, when the time established by God comes, he will return to this dimension, which is bound by time and space. (God knows best.)
Belief in angels is one of Islam's fundamental tenets of faith. The Qur'an contains some information about these entities: They constantly praise and glorify God, do what He tells them to do perfectly and fully, have sincerely submitted to Him, and inhabit a dimension that is not bound by time and space. As regards this last point, consider the following verses:
The expression "a day whose length is fifty thousand years" shows that angels are not bound by the human concept of time. Furthermore, it is a proof that there is a life beyond this concept, one that does not resemble the life in this world and is not bound by the concepts of time or space. It is very possible that Jesus (pbuh) is living in such a dimension. (God knows best.) The fact that God sends angels to Earth to perform specific tasks shows that there is a transition between the human and other dimensions. Some of their tasks are to transmit God's revelations to human beings and to help and support believers:
Another verse reveals that angels can descend to Earth to carry out various duties approved by God:
In addition, angels were sent as messengers to Abraham (pbuh) and Lot (pbuh) to inform them that their peoples would be punished; that they came to Zechariah with the glad tidings of a child; and that they came to Mary, telling her that God had chosen her and that she would bear a son named Jesus (pbuh). The revelation of the Qur'an to our Prophet (may God bless him and grant him peace) by means of the angel Gabriel, as well as our Prophet's seeing him, is revealed as follows:
When the angels return to His presence, this does not mean that they cease to exist, in the terms that apply in this world. They merely move to another dimension and continue living beyond our understanding. Similarly, the fact that Jesus (pbuh) was raised to God's presence does not mean that he has died. Many verses and hadith confirm the truth of this interpretation. Jesus (pbuh) is alive in a dimension that surpasses our understanding. Moreover, the fact that angels cross between two dimensions, as God wills, shows that this transition is very easy when our Lord so wills. When the time set forth by God comes, Jesus (pbuh) will return to Earth and call people to religious moral values as the messenger of God. (God knows best.) All of this evidence indicates that those people who deny that Jesus (pbuh) is still alive and will return fail to appreciate God's power and might. Given that God, the All-Mighty and All-Powerful, is sovereign over all things, He creates as He wills and has infinite knowledge, whereas all human knowledge is limited to that which God permits humanity to have. A human being can only comprehend an event, how it takes place and the wisdom behind it, to the extent permitted by God. The fact that Jesus (pbuh) was purified of the unbelievers and raised to God's presence may be one of those events that people cannot fully comprehend. A great miracle took place when the unbelievers came to kill Jesus (pbuh). Miracles are marvels that strengthen the believers' faith and cause some unbelievers to turn to faith. After they see a miracle, believers turn to God and appreciate His infinite might. Their awed respect and sincere love for God is reinforced, and their enthusiasm and excitement grow. The way that Jesus (pbuh) was protected from the unbelievers' traps and departed from this dimension in both body and soul is one of these miracles. When the time appointed by God comes, another great miracle will take place: Jesus (pbuh) will return to Earth. This fact has been imparted in verses and hadith, and is a marvel that all believers need to ponder.
As stated at the beginning, one of the most serious errors made by those who reject Jesus' (pbuh) ascension is their failure to realize that God is not bound by time and space. In fact, there are dimensions, all of which He created, that are unknown and unperceived by humanity. This fact can help us understand the proofs presented for this miraculous event. As the Qur'an states:
Another verse reveals that all matters "ascend to" God during "a day whose length is a thousand years," according to the human comprehension of time: |
|||||||
Ni3met
Groupie Lid geworden: 21 augustus 2004 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 447 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 31 juli 2005 om 09:50 | ||||||
GoedeMiddag, Nou, Om even terug te komen op je vragen (Ik dacht, Ag, Geef die Postpentacost toch gewoon antwoord): De eerste vraag luidde als volgt: Is het woord van God Goddelijk of menselijk? Sorry dat ik het zeg, Maar dat vind ik een beetje een simpele vraag. Ja, Zelfs jij weet hier gewoon op te antwoorden als je ff een beetje nadenkt : D Op naar de Volgende vraag, Namelijk: Hoe verklaar je dat Iesa Alahi Assalaam geen vader had? Wel, Postpentacost, Hoe verklaar jij dat 1+1=2. Ik bedoel hiermee dat je sommige zaken gewoon zo moet aannemen. Niet teveel vraagtekens bij gaan zetten. En niet te moeilijk gaan denken. En je laatste vraag: Hoe kan het zo zijn dat Iesa Alahi Assalaam geen zondes beging? Wel, Zoals je weet was hij een profeet. Je kunt de gewone mens dus niet gaan zitten vergelijken met een profeet. Behoeft verder denk ik ook geen uitleg..Lijkt me ook gewoon zeer aannemelijk. Hopende je hiermee voldoende te hebben ge�nformeerd (Zonder Lappen tekst). Verder heb ik je vragen Naar Alle eerlijkheid beantwoord, En naar beste weten en vermogen : D : P Groetjes |
|||||||
Ni3met
Groupie Lid geworden: 21 augustus 2004 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 447 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 31 juli 2005 om 07:30 | ||||||
Postpentacost, Wie is hier Degene met de grote lappen tekst???? Hahahahhaa. Werkelijk!
|
|||||||
postpentacost
Senior Member Lid geworden: 24 februari 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 2164 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 31 juli 2005 om 07:03 | ||||||
Beste Gawas,
het kan geen toeval zijn. De preek vanmorgen ging over de absolute heiligheid van God. Moslims hebben gelijk als ze zeggen dat christenen daar wel wat gemakkelijk aan voorbij gaan. We kunnen van Moslims leren meer ontzag voor de Almachtige aan de dag te leggen. De apostel Petrus schrijft in het nieuwe testament dat GOD een allesvereterend vuur is. Vuur verteert alles dat stoffelijk is en wij mensen bestaan voor een groot deel uit stof en zelfs onze ziel kleeft aan dat stof (om met de woorden van de profeet David te spreken). Stof/materie is vergeleken bij GOD vuilnis...en de mens zit vast aan zijn ego; eerst ik... Het oude testament is er op vele plaatsen duidelijk over dat alle mensen zondaars zijn/slecht zijn. zo zegt de profeet David: psalm 143: Daag uw dienaar niet voor het gerecht, voor u is geen sterveling onschuldig. en psalm 14: De HEER kijkt vanuit de hemel naar de mensen om te zien of er ��n verstandig is, ��n die God zoekt. 3 Allen zijn afgedwaald, allen ontaard, geen van hen deugt, niet ��n. Voor GOD is overtreding van 1 artikel van de wet gelijk aan overtreding van de hele wet. Dat betekent dus dat allemensen de boot (het paradijs)mislopen en volgens jouw posting tot het eeuwige hellevuur gedoemd zijn. Dat zou wellicht zo zijn als GOD daar Zelf geen oplossing voor had. De apostel Paulus, die als nauwgezet schriftgeleerde ooit een fanatiek vervolger was van Christenen, zegt het volgende: Romeinen 3: Gods gerechtigheid, waarvan de Wet en de Profeten al getuigen, wordt nu ook buiten de wet zichtbaar: 22 God schenkt vrijspraak aan allen die in Jezus Christus geloven. En er is geen onderscheid. 23 Iedereen heeft gezondigd en ontbeert de nabijheid van God; 24 en iedereen wordt uit genade, die niets kost, door God als een rechtvaardige aangenomen omdat hij ons door Christus Jezus heeft verlost. 25-26 Hij is door God aangewezen om door zijn dood het middel tot verzoening te zijn voor wie gelooft. Hiermee bewijst God dat hij rechtvaardig is, want in zijn verdraagzaamheid gaat hij voorbij aan de zonden die in het verleden zijn begaan. Hij wil ons nu, in deze tijd, zijn gerechtigheid bewijzen: hij laat ons zien dat hij rechtvaardig is door iedereen vrij te spreken die in Jezus gelooft. 27 Kunnen wij ons dan nog ergens op laten voorstaan? Dat is uitgesloten. En door welke wet komt dat? Door de wet die eist dat u hem naleeft? Nee, door de wet die eist dat u gelooft. 28 Ik heb u er immers op gewezen dat een mens wordt vrijgesproken door te geloven, en niet door de wet na te leven. 29 Is God soms alleen de God van de Joden en niet die van de heidenen? Zeker ook die van de heidenen, 30 want er is maar ��n God, en hij zal zowel besnedenen als onbesnedenen op grond van hun geloof als rechtvaardigen aannemen. 31 Stellen wij door het geloof de wet buiten werking? Integendeel, wij bevestigen de wet juist. Leg dit niet achteloos naast je neer, want dan doe je jezelf groot tekort... |
|||||||
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
|
|||||||
Ni3met
Groupie Lid geworden: 21 augustus 2004 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 447 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 31 juli 2005 om 06:40 | ||||||
GoedeMiddag, Nou, Allereerst wil ik even verduidelijken dat mijn kennis aangaande mn Religie nog beknopt is. Neemt niet weg dat dat wel de Enige Godsdienst voor mij is. Dit omdat de Enige Religie bij Allah de Islam is. En het enige waar ik dus in geloof is het woord van Allah. Waar vind je de woorden van Allah soebhaanahoe Wata3aala? Juist, In de Koran. En in de Koran (Soerat Al-Ikhlaas) staat: 'Hij verwekte niet, Noch werd hij verwekt' . Heb daarom dus geen reden om te gaan twijfelen hierover. Als zoiets in de Koran staat, Dan zet ik er verder een punt achter. En is daar eigenlijk geen discussie over mogelijk. Voor mij is dat gewoon de Waarheid. Sorry dat ik niet al je vragen kon beantwoorden, Misschien dat er hier iemand is die hier meer kennis ovre heeft. Groetjes |
|||||||
postpentacost
Senior Member Lid geworden: 24 februari 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 2164 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 31 juli 2005 om 06:21 | ||||||
Beste Ne3met,
het verheugt mij dat mijn postings jou vrolijk stemmen. Toch weer iemand blij gemaakt. De discussie over het Zoonschap van Jezus loopt hier als een rode draad door het forum heen. Het is het woord van de Koran tegenover het woord van Injeel. Nou kan je natuurlijk voor het gemak stellen dat Injeel vervalst is, maar dat is toch wel een heel gemakkelijke manier om er af te komen. Jezus GODs Zoon, wat versta je daar onder. Het woord zoon geeft zo al heel wat verwarring. Daarom zeg ik liever dat Jezus van goddelijke oorsprong is. aan jou nu een paar eenvoudige vraagjes: Net als in Injeel wordt Jezus in de Koran het Woord van GOD genoemd. Zeg eens; is het woord van GOD goddelijk of menselijk??? En ook in de Koran staat dat Jezus wel een menselijke moeder, maar geen menselijke vader had. Zeg eens; wie was dan wel de vader? En loopt de lijn van een geslacht via de vader of via de moeder? Ook in de Koran staat dat Jezus zonder zonde was. We weten dat ieder mens zonde doet. Dat zit in zijn natuur. Hoe kan het dan dat Jezus geen zonde deed? Als je op die vraagjes vanuit je hart eerlijke antwoorden hebt zonder nu direct lappen tekst van allerlei wijsneuzen te copieren, dan zie ik wel weer een posting van je. En intussen vrede! |
|||||||
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
|
|||||||
Ni3met
Groupie Lid geworden: 21 augustus 2004 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 447 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 31 juli 2005 om 03:45 | ||||||
hahaha Postpentacosta, Op de een of andere manier moet ik altijd lachen om jou posts. Als je meer Gelovige Christenen tot jou groep wil laten behoren. Dan denk ik dat je meer kans hebt als je je richt tegen Atheisten en dergelijke. En om even in te gaan op je handtekening. Allah heeft GEEN zoon. Lees soerat Al-Ikhlaas. Als je deze site opent, Dan wordt die soera gereciteerd. Maar goed, Als je het niet wilt geloven, Dan niet he. Er is geen dwang in de Islam : ) Groetjes |
|||||||
postpentacost
Senior Member Lid geworden: 24 februari 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 2164 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 30 juli 2005 om 18:45 | ||||||
Zoo Gawas, een heftig stukje dat je daar opgeduikeld hebt. Die meer dan
miljarden jaren durende straf lijkt me niet reeel. Trouwens het woord eeuwigheid is niet op zijn plaast. Want dat zou het idee geven dat er sprake zou zijn van tijd. En voor zover ik weet is het in de bovennatuurlijke wereld tijdloos. Er bestaat daar geen tijd meer, dus ook niet vele jaren. Maar vernietiging vind ik al erg genoeg. Ik houd het er toch op dat De Barmhartige en Liefdevolle kant van GOD meer bepalend is. Ik geloof in een GOD die goed is en ik kan mij niet voorstellen dat deze GOD kan aanzien dat een aantal van zijn schepselen voor altijd gemarteld wordt. Alles bij elkaar genomen dringt dit onderwerp er toe aan des te meer te benadrukken dat degenen die van harte geloven dat Jezus voor hun zonden gestorven is eeuwig in GODs nabijheid mogen leven. |
|||||||
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
|
|||||||
gawas
Groupie Lid geworden: 31 mei 2005 Locatie: Belgie Online status: Offline Berichten: 235 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 30 juli 2005 om 18:24 | ||||||
DE HISTORISCHE WONDEREN VAN DE QOER AAN HET WOORD 'HAMAN' IN DE QOER'AAN De informatie die in de Qoer'aan, over het oude Egypte wordt gegeven, openbaart veel historische feiten die tot voor kort onbekend waren. Deze feiten laten ons ook zien dat ieder woord in de Qoer'aan met een duidelijke wijsheid geopenbaard is. Haman is iemand wiens naam in de Qoer'aan, samen met die van de farao, genoemd wordt. Hij wordt op zes verschillende plaatsen inde Qoer'aan vermeld, als ��n van de naaste mannen van de farao. Opvallend is dat de naam Haman nooit in die delen van de Thora wordt genoemd die over het leven van Moesa {Mozes} gaan. Maar de vermelding van de naam Haman, als de helper van de Babylonische koning, die ongeveer 1100 jaar na Moesa vele wreedheden tegen de Isra�lieten begaan heeft, kan gevonden worden in de laatste hoofdstukken van het Oude Testament Sommige niet-moslims verkondigen dat de Profeet Mohammed (vrede zij met hem) de Qoer'aan geschreven heeft door het kopi�ren van de Thora en de Bijbel. Zij beweren tevens dat hij tijdens dit proces, enige onderwerpen die een relatie hebben met deze boeken, incorrect in de Qoer'aan heeft overgebracht. De absurditeit van deze beweringen is aangetoond toen het Egyptisch hi�roglyfen alfabet, ongeveer tweehonderd jaar geleden, ontcijferd werd en de naam 'Haman' in de oude geschriften ontdekt werd.
Tot de 18de eeuw konden de geschriften en inscripties van het Oude Egypte niet begrepen worden. De taal van het Oude Egypte washi�roglyfisch, die de eeuwen, overleefde. Maar met de verspreiding van het christendom en door andere culturele invloeden, in de tweede en derde eeuw na Christus, raakte in Egypte zowel het oude geloof als het hi�roglyfenschrift in verval. Het laatste voorbeeld van de toepassing van het hi�roglyfenschrift, is een inscriptie gedateerd: 394 na Christus. Daarna was de taal vergeten, niemand kon het meer lezen of begrijpen. En deze situatie duurde voort tot ongeveer 200 jaar geleden. Het geheim van de Egyptische hi�roglyfen werd in 1799 opgelost door de ontdekking van een plaquette die de 'Steen van Rosette' werd genoemd. Deze plaquette dateerde uit het jaar 196 voor Christus. Het belang van deze inscriptie was dat het in drie verschillende geschriften geschreven was: hi�roglyfen, demotisch (een eenvoudige vorm van het oude Egyptische hi�ratische schrift) en Grieks. Met behulp van het Griekse schrift werd het oude Egyptische schrift ontcijferd. De vertaling van de inscriptie werd voltooid door de Fransman, Jean-Fran�ois Champollion. Hierdoor werden een vergeten taal en gebeurtenissen in kwestie, wederom belicht en werd er veel duidelijk over de beschaving, godsdienst en het sociale leven van het oude Egypte. Door het ontcijferen van de hi�roglyfen, werd een belangrijk stukje informatie duidelijk: de naam 'Haman' werd inderdaad in de Egyptische inscripties genoemd. Deze naam verwees naar een monument in het Hofmuseum in Wenen.19 In het woordenboek van de Mensen van het Nieuwe Rijk, dat gemaakt werd op basis van de hele verzameling inscripties, wordt Haman omschreven als 'het hoofd van de steenhouwers'.20 Het resultaat openbaart een belangrijke waarheid. In tegenstelling tot de valse beweringen van de tegenstanders van de Qoer'aan, was Haman iemand die in Egypte ten tijde van Moesa leefde, en in de nabijheid van de farao verkeerde, hij was betrokken bij het werk in de bouw, net zoals dat in de Qoer'aan omschreven staat. Verder beschrijft het vers in de Qoer'aan de gebeurtenis waarin de farao Haman vraagt een toren te bouwen, dit strookt helemaal met de archeologische ontdekkingen: Farao zei: "O leiders! Ik wil geen andere god voor jullie dan ikzelf, steek dus voor mij (een vuur) aan, O Haman, om (stenen van) klei te bakken en voor mij een liefelijke toren te bouwen zodat ik daarnaar kan kijken (of) om de god van Moesa (te zoeken) en waarlijk, ik denk dat hij (Moesa) ��n van de leugenaars is." (Qoer'aan 28:38) Tot slot kunnen we zeggen dat het bestaan van de naam Haman in de oude Egyptische inscripties er niet alleen toe leidde dat de bedachte beweringen van tegenstanders van de Qoer'aan waardeloos zijn, maar het bevestigde opnieuw het feit dat de Qoer'aan van Allah komt. Op een wonderbaarlijke wijze onthult de Qoer'aan voor ons de historische informatie, die in de tijd van de Profeet (vzmh) niet beschikbaar was en niet begrepen kon worden.
Moesa was niet de enige profeet die in Egypte woonde ten tijde van het Oude Egypte. De profeet Joesoef leefde, al lang voor Moesa, in Egypte. We zien een bepaalde paralel als we de verhalen van Moesa en Joesoef lezen. Bij het noemen van de Egyptische heerser, in de tijd van Joesoef, wordt in de Qoer'aan het woord 'malik (koning) gebruikt: En de koning zei: "Breng hem bij mij zodat ik hem in dienst kan nemen." Toen hij met hem sprak zei hij: "Waarlijk, deze dag ben je bij ons hoog in rang en volledig vertrouwd." (Qoer'aan 12:54) Daar tegenover wordt de heerser, in de tijd van Moesa, als farao aangeduid: En voorwaar Wij gaven Moesa negen duidelijke tekenen. Vraag dan de Kinderen van Isra�l toen hij tot hen kwam, en de Farao tegen hem zei: "O Moesa! Ik denk inderdaad dat jij betoverd bent." (Qoer'aan 17:101) Historische bronnen, die tegenwoordig beschikbaar zijn, laten ons de reden voor het verschil in nomenclatuur (betiteling) van deze heersers zien. Het woord 'farao' was van oorsprong de naam die aan het koninklijk paleis in het Oude Egypte gegeven werd. De heersers van de oude dynastie gebruikten deze titel niet. Het gebruik van het woord farao, als titel voor de heerser, begon pas in de periode van het 'Nieuwe Rijk' in de Egyptische geschiedenis. Deze periode begon bij de 18de dynastie (1539-1292 voor chr.).En in de 20ste dynastie (945-730 voor chr.) werd het woord farao als respectvolle titel gebruikt. Daarom komt de wonderbaarlijke aard van de Qoer'aan, hier opnieuw, weer tot uiting: Joesoef leefde ten tijde van het Oude Rijk, en daarom werd het woord 'malik' voor de Egyptische heerser gebruikt, in plaats van farao. Daarentegen leefde Moesa in de tijd van het Nieuwe Rijk, en werd de heerser van Egypte met 'farao' aangeduid. Zonder twijfel moet men kennis hebben van de geschiedenis van Egypte om een dergelijk onderscheid te kunnen maken. Maar in de vierde eeuw was de geschiedenis van het oude Egypte volledig vergeten, aangezien de hi�roglyfen niet meer konden worden begrepen, en pas in de 19de eeuw werden herontdekt. Toen de Qoer'aan geopenbaard werd, was er daarom geen gedetailleerde kennis van de Egyptische geschiedenis beschikbaar. Dit feit is opnieuw een van de talloze stukjes bewijs dat de Qoer'aan het woord van Allah is.
In het begin van de negentiger jaren kwamen er artikelen in bekende internationale kranten die kopten: 'Legendarische Arabische verloren stad gevonden', de Arabische stad uit de legenden is gevonden', 'Oebar, het Atlantis van het zand. Wat deze archeologische vondst nog fascinerender maakte, was het feit dat er in de Qoer'aan ook naar deze stad is verwezen. Veel mensen, die sindsdien dachten dat de 'Ad' waarover in de Qoer'aan verteld werd, een legende waren of dat hun verblijfplaats nooit gevonden zou kunnen worden, waren hoogst verbaasd over deze ontdekking. De ontdekking van deze stad, die slechts in mondeling overgedragen verhalen van de Bedoe�en genoemd werd, wekte grote belangstelling en nieuwsgierigheid op. Het was Nicholas Clapp, een amateur-archeoloog, die deze legendarische stad, die in de Qoer'aan genoemd wordt, ontdekte.21 Als Arabofiel en de maker van een winnende documentaire, kwam Clapp tijdens zijn onderzoek naar de Arabische geschiedenis een interessant boek tegen. Dit boek was Arabia Felix, geschreven in 1932 door de Britse onderzoeker Bertram Thomas. Arabia Felix was de Romeinse aanduiding voor het zuidelijke gedeelte van het Arabisch Schiereiland, waar zich tegenwoordig Jemen en een groot deel van Oman bevinden. De Grieken noemden dit gebied 'Eudaimon Arabia' en de middeleeuwse Arabische geleerden noemden het 'al-Yaman as-Sa�da'.22 Al deze namen betekenen: 'het gelukkige Arabi�', want we weten van de mensen, die in oude tijden in die regio woonden, dat ze de gelukkigste mensen van hun tijd waren. Wat is dan de reden voor deze aanduiding? Hun geluk was gedeeltelijk afhankelijk van hun strategische ligging - zij dienden als tussenpersonen in de specerijhandel tussen India en het noorden van het Arabisch Schiereiland. En de mensen die in dit gebied woonden produceerden en distribueerden 'wierook', een aromatische hars van zeldzame bomen. Deze plant werd in de oude samenlevingen als ontsmettingsmiddel bij talloze religieuze riten gebruikt, daarom werd zij hooglijk gewaardeerd. In die tijd was de plant minstens zijn gewicht in goud waard. De Britse onderzoeker Thomas beschrijft deze 'voorspoedige' stammen uitvoerig en beweerde dat hij, middels ��n van deze stammen, sporen van de oude stad gevonden had.23 Deze stad was bij de bedoe�en bekend als Oebar. Tijdens ��n van zijn reizen, die hij in het gebied had gemaakt, werden hem door bedoe�nen, die in de woestijn leven, uitgesleten sporen getoond en zij beweerden dat deze sporen naar de oude stad Oebar leidden. Thomas die veel belangstelling had voor dit onderwerp, stierf voordat hij zijn onderzoek had kunnen afronden. Clapp, die onderzocht wat de Britse onderzoeker Thomas geschreven had, was overtuigd van het bestaan van de verloren stad, die in het boek beschreven werd. Zonder tijd te verliezen begon hij met zijn onderzoek. Clapp probeerde op twee manieren het bestaan van Oebar te bewijzen. Ten eerste vond hij de sporen waarover de bedoe�nen spraken. Hij vroeg NASA om hem satellietfoto's van het gebied te verstrekken. Na een lange strijd wist hij de autoriteiten te overtuigen om foto's van het gebied te maken.24 Clapp ging verder met zijn studie van oude manuscripten en kaarten, in de Huntington Bibliotheek in Californi�. Hij had tot doel een kaart van het gebied te vinden. Na een korte zoektocht vond hij er ��n. Wat hij vond was een kaart, getekend door de Griek-Egyptische geograaf Ptolemius in 200 na chr. Op de kaart was de plaats van een oude stad te zien die in het gebied gevonden werd en wegen die naar die stad leidden. Ondertussen had hij het nieuws ontvangen dat de foto's door NASA genomen waren. Op de foto's werden een aantal karavaansporen zichtbaar, die met het blote oog moeilijk waar te nemen waren, maar alleen uit de lucht te zien waren. De foto's vergeleek hij met de oude kaart die hij had, en aldus kwam Clapp tot de conclusie die hij zocht n.l.: de sporen op de oude kaart kwamen overeen met de sporen van de satellietfoto's. Uiteindelijk kwamen deze sporen uit in een groot gebied, waarvan men begreep dat het eens een stad geweest was. Eindelijk was de plaats van de legendarische stad, die het onderwerp is geweest van vele mond op mond verhalen door bedoe�en, ontdekt. Korte tijd daarna begonnen de opgravingen en de overblijfselen van een oude stad werden onder het zand vandaan gehaald. Aldus werd deze verloren stad omschreven als "Oebar,'het Atlantis van het zand." Wat was nu het bewijs, dat deze stad, de stad van het volk van 'Ad was, die in de Qoer'aan genoemd wordt? Vanaf het moment dat de overblijfselen onder het zand vandaan tevoorschijn kwamen, werd duidelijk dat deze geru�neerde stad aan de 'Ad toebehoorde en aan de zuilen van Iram, die in de Qoer'aan genoemd werden, want bij de resten die uit het zand tevoorschijn kwamen, waren de torens, waar expliciet in de Qoer'aan naar wordt verwezen. Een deelnemer van het onderzoeksteam dat de opgraving leidde, Dr. Zarins zei gezien het feit dat de torens tot de allesbepalende kenmerken van Oebar behoorden en dat er van Iram bekend was dat het torens of zuilen had, was dit tot dusver het beste bewijs dat de opgegraven stad Iram, de stad van de 'Ad was, die in de Qoer'aan is genoemd. De Qoer'aan omschrijft Iram als volgt: Heb jij niet gezien hoe jouw Heer met de Aad is omgegaan? Van de stad met zijn pilaren. Zoals nog nooit in het land geschapen is? (Qoer'aan 89:6-8) Zoals we zien komt de verstrekte informatie in de Qoer'aan over gebeurtenissen in het verleden overeen met historische feiten en dat is opnieuw een bewijs dat de Qoer'aan het woord van Allah is.
Het volk van Saba was ��n van de vier grootste beschavingen die in Zuid-Arabi� leefde. Historische bronnen die over Saba spreken, zeggen meestal dat dit net zo'n cultuur was als die van de Phoenici�rs, een cultuur dus die zich met handel bezighield. In de geschiedenis is het bekend dat de Sabe�rs een beschaafd volk waren. Bij inscripties van de heersers van Saba worden woorden als 'herstel', 'toegewijd' en 'opbouwen' vaak gebruikt. De Ma'ribdam, dat ��n van de belangrijkste bouwwerken van dit volk was, is een belangrijke aanwijzing van het technologische niveau dat dit volk bereikt had. De staat van de Sabe�rs had ��n van de grootste legers van dit gebied. Dankzij haar leger was het land in staat een expansieve politiek te bedrijven. Met de hulp van een hoogstaande cultuur en het leger was de Saberische staat in die tijd beslist ��n van de supermachten van dat gebied.. Het buitengewone sterke leger van de Saberische staat wordt ook in de Qoer'aan beschreven. Een uitspraak van de bevelhebbers van het Saberische leger die in de Qoer'aan staat, laat zien hoe groot het zelfvertrouwen was, dat het leger had. De bevelhebbers zeggen tegen de vrouwelijke heerser (koningin) van de staat: Zij zeiden: "Wij hebben veel kracht en grote kwaliteiten voor de oorlog, maar jij bent het die het bevel moet voeren, denk dus na wat je zult bevelen." (Qoer'aan 27:33) De hoofdstad van Saba was Ma'rib, die door de gunstige geografische positie behoorlijk welvarend was. De hoofdstad lag heel dicht bij de rivier Adhanah. Het punt waar de rivier Jabal Balaq bereikte, was zeer geschikt om een dam te bouwen. Door gebruik te maken van deze omstandigheid, bouwde het volk van Saba op deze plek een dam, terwijl hun beschaving nog maar pas gevormd was en zij begonnen met irrigatie. Zij bereikten beslist een hoog welvaartsniveau. De hoofdstad, Ma'rib, was ��n van de best ontwikkelde steden van die tijd. De Griekse schrijver Plinius, die het gebied bezocht had, was er zeer lovend over, en vertelde ook hoe groen dit gebied was.25 De hoogte van de Ma'ribdam was 16 meter, de breedte 60 meter en de lengte 620 meter. Volgens berekeningen was het totale gebied dat door middel van de dam bevloeid kon worden, 9.600 hectaren, waarvan 5.300 tot de zuidelijke vlakte behoorde en het resterende deel tot de noordelijke vlakte. Deze twee vlakten worden in de inscripties van Saba omschreven als " Ma'rib en de twee vlakten".26 De uitdrukking van de Qoer'aan: "Twee tuinen aan de rechterhand en de linkerhand " verwijst naar de tegenoverliggende tuinen en wijngaarden in deze twee valleien. Dankzij deze dam en haar bevloeiingssysteem, werd het gebied beroemd als het best bevloeide en vruchtbaarste gedeelte van Jemen. De Fransman J. Holevy en de Oosterijker Glaser hebben uit documenten bewezen dat de Ma'ribdam sinds de oudheid bestond. In documenten, geschreven in het Himerdialect, staat dat deze dam zorgde voor een hoge productie in het gebied. Als we de Qoer'aan in het licht van de boven genoemde historische data onderzoeken, zien we dat er een opvallende overeenstemming is. Archeologische vondsten en historische data bevestigen beiden wat in de Qoer'aan staat. Zoals in het vers staat, luisterden deze mensen niet naar de vermaningen van hun profeet en verwierpen zij ondankbaar het geloof, tenslotte werden zij met een vreselijke overstroming bestraft. Deze overstroming is in de Qoer'aan in de volgende verzen beschreven: Voorwaar er was voor Saba een teken in hun woonplaats, - twee tuinen aan de rechterhand en aan de linker (en er werd tegen hen gezegd) "Eet van de voorziening van jullie Heer en wees Hem dankbaar, een welvarend land en Vaak-Vergevende Heer." Maar zij keerden zich ervan af, dus stuurden Wij aan hen een vloed die van de dam werd losgelaten en Wij veranderden hun twee tuinen in tuinen die bitter, slecht fruit voortbrachten en tamarinden en een paar lotusbomen. Zo zetten Wij het hun betaald omdat zij ondankbare ongelovigen waren. En nooit zetten Wij het op deze manier betaald tenzij zij ondankbaren zijn. (Qoer'aan 34:15-17) In de Qoer'aan wordt de straf die naar het volk van Saba gestuurd wordt, 'Sayl al-Arim' genoemd, dit betekent 'de overstroming van Arim'. De uitdrukking in de Qoer'aan vertelt ons ook over de manier waarop de ramp plaatsvond. Het woord 'arim' betekent dam of barri�re. De uitdrukking 'Sayl al-arim betekent dus een overstroming door een dam- of dijkdoorbraak. Islamitische commentatoren hebben de tijd en plaats van deze gebeurtenis kunnen aanduiden, geleid door de uitdrukkingen die in de Qoer'aan over de overstroming van Arim gebruikt wordt. Maudoedi schrijft in zijn commentaar:
De christelijke archeoloog Werner Keller, schrijver van het boek: "En de Bijbel had toch gelijk (Und die Bible hat doch recht), neemt aan dat de overstroming van Arim heeft plaats gevonden op de manier zoals dit in de Qoer'aan is beschreven. Hij beschreef dat het bestaan van een dergelijke dam en de vernietiging van het hele land door die doorbraak, het bewijs is, dat het voorbeeld dat in de Qoer'aan is gegeven over de mensen van de tuin, inderdaad heeft plaats gevonden.28 Na de ramp van de Arim overstroming veranderde de regio in een woestijn en het Volk van Saba verloor, met het verdwijnen van de agrarische landerijen haar belangrijkste bron van inkomsten. Het volk, dat geen acht sloeg op de oproep van Allah en niet in Hem geloofde en Hem niet dankbaar was, werd uiteindelijk door een dergelijke ramp bestraft.
Van de volkeren die in de Qoer'aan genoemd worden, zijn de Thamoed het volk waarover we tegenwoordig het meeste weten. Historische bronnen onthullen dat er echt een volk heeft bestaan wat de Thamoed heette. Van de gemeenschap al-Hijr, die in de Qoer'aan wordt genoemd, wordt aangenomen dat het hetzelfde volk is als de Thamoed. De andere naam van de Thamoed was Ashab al-Hijr. Het woord Thamoed is dus de naam van het volk terwijl de stad Al-Hijr ��n van die steden is, die door dit volk gesticht zijn. De beschrijvingen van de Griekse geograaf Plinius stemmen hier mee overeen. Plinius schreef dat Domatha en Hegra de plaatsen waren waar de Thamoed woonden en deze plaatsen vormen de huidige stad, Hijr.29 De oudste bronnen die bekend zijn, die naar de Thamoed verwijzen zijn de analen van de overwinning van de Babylonische Koning Sargon de Tweede (achtste eeuw voor Christus), die dit volk tijdens een veldtocht, in het noorden van Arabi�, versloeg. De Grieken verwijzen ook naar dit volk met de naam "Tamoedaei". Ze verdwenen volledig, ongeveer 400-600 na chr, voordat de Profeet Mohammed verscheen.
In de Qoer'aan worden de 'Ad en Thamoed altijd tegelijkertijd genoemd. Verder adviseren de verzen de Thamoed, om de waarschuwing en vernietiging van de 'Ad ter harte te nemen. Dit laat zien dat de Thamoed beschikte over gedetailleerde informatie over de 'Ad. "En gedenk dat Hij jullie tot de opvolgers van de 'Ad heeft gemaakt en je bewoners in het land heeft gegeven en jullie bouwden voor jezelf paleizen op de vlakten en groeven huizen uit de bergen. Overdenk dus de gunsten van Allah en sticht geen onheil op aarde. (Qoer'aan 7:74) |
|||||||
gawas
Groupie Lid geworden: 31 mei 2005 Locatie: Belgie Online status: Offline Berichten: 235 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 30 juli 2005 om 18:10 | ||||||
OVER HET FEIT, DAT DE HEL EEN PLAATS IS VAN
De meerderheid van mensen vermijdt om over de hel na te denken hoewel zij zich van het bestaan van het hiernamaals bewust zijn. Nadenken over de bittere spijt van de hel belooft zeker een leven, dat toegewijd is aan Allah. Op zijn beurt moedigt dit iemand aan om al zijn daden en gedragingen in het leven opnieuw te ori�nteren in toewijding voor de wil van Allah. Anders zal men diepe spijt voelen. In de poging henzelf te bevrijden van deze spijt, negeren mensen het bestaan van de hel. Zij pogen de ernst van de zaak te verlichten door uitspraken als: "Ik denk niet dat men voor eeuwig in de hel zal verblijven" of "ik denk niet dat Allah Zijn dienaren zo zwaar zal straffen." Dit zijn zeker leugens. Bovendien pogen zij deze leugens te baseren op de barmhartigheid van Allah. Het feit is gewoon, dat deze mensen hierover onwetendheid bepleiten. De hel is de plaats waar Allah's eigenschap van rechtvaardigheid zich volledig manifesteert. Natuurlijk zal de beloning voor degenen, die leven om de tevredenheid van Allah te verdienen gedurende hun hele leven niet hetzelfde zijn als zij, die het kwaad gehoorzamen en tegen Allah in opstand komen. Allah zal Zijn trouwe dienaren belonen met het paradijs waar zij tot in de eeuwigheid zullen verblijven. Aan de andere kant zullen de ongelovigen in de hel gestraft worden, een plaats van ondraaglijke marteling. Allah is beslist barmhartig; echter het denken aan alleen Zijn barmhartigheid en vergeving zou een persoon doen falen om Zijn andere eigenschappen te kennen. Men zou ook op de hoogte moeten zijn van de andere eigenschappen van de Schepper: Allah neemt wraak op Zijn opstandige dienaren en Hij straft. De hel is de plek waar Allah deze twee eigenschappen zichtbaar zal maken. Met andere woorden, zelfs als mensen zich inspannen om het te vergeten, is de realiteit van de hel altijd daar om de ongelovigen te omringen en zij die een andere weg volgen dan de weg van Allah. Bepleit dus nooit onwetendheid over het bestaan van het hiernamaals. Zich inspannen om er niet aan te denken, of het te negeren, zal niemand van de zware straf redden. Integendeel, zullen mensen, die dit feit negeren en hun eigen lusten volgen, voor eeuwig in de hel verblijven als Allah het wil. De hel zal "het trefpunt" worden van al deze mensen. (Surat al-Hijr: 43) Allah heeft het paradijs gecre�erd, verfraaid met Zijn gunsten, voor Zijn trouwe dienaren die serieuze stappen ondernemen om Zijn aangename tevredenheid gedurende hun leven te verkrijgen. Allah beschrijft de schoonheid van het paradijs in vele verzen : Er zullen gouden schalen en bekers worden rondgereikt en er zal daarin alles zijn wat de zielen zich wensen en waar de ogen van genieten. En gij zult daarin vertoeven.(Surat az-Zukhruf 43:71)
De pracht en praal van het paradijs gaan boven ieders voorstellingsvermogen. De Qoer-aanische woorden die allerlei verschillende verrukkingen beschrijven (Surat ar-Rahman: 48) illustreren zeker een levendig beeld van de werkelijke aard van het paradijs. Er bestaan grootse bezittingen voor de gelovigen. Het paradijs is de plaats, wat door Allah speciaal voorbereid is voor de gelovigen. Daarin staan prachtige paleizen, tronen verfraaid met edelstenen, kleding gemaakt van zilveren kralen, goud en parels, rivieren van honing, en eindeloze vruchten. Hiermee worden de gelovigen voorzien in het paradijs. Het paradijs is een eeuwige beloning voor de gelovigen en een uitdrukking van Allah's scheppingskracht. Bepleit dus nooit onwetendheid over het feit, dat het paradijs overvloedig is van glorieuze gunsten, die niet te vergelijken zijn met hun tegenhangers in dit leven. Er is natuurlijk een andere plaats waar Allah's weergaloze scheppingskracht zich kenbaar maakt. De hel, die voor de ongelovigen is gecre�erd is zeker een andere uitdrukking van Allah's rechtvaardigheid. De hel is in het bijzonder gecre�erd voor mensen, die het feit van het hiernamaals minachten, voor deze wereld leven en in opstand komen tegen Allah. Precies als de manier waarop het paradijs verfraaid is met ongewone gunsten, zal de hel ook uitgerust zijn met verscheidene soorten marteling. Ongelovigen zullen voor al het immorele gedrag waar zij zich in het leven mee bezig hebben gehouden, gestraft worden. De straf zal zeker de glorie van Allah weerspiegelen. In de hel zullen mensen ieder moment onderworpen worden aan hevige marteling. Door middel van huidverscheuring, vleesverbranding, de enige drank van de mensen in de hel zal bloed en pus zijn. Hun hemden zullen van vuur gemaakt worden. Evenzo zullen zij op bedden van vuur liggen. Kort samengevat, elk moment in de hel zal vervuld zijn met lijden. Allah geeft in de Qoer-aan een duidelijke beschrijving van de marteling, die de ongelovigen in de hel zullen ondergaan. Geen notitie nemen van dit feit is in geen geval een weg om er aan te ontkomen. Integendeel is het bewust zijn van dit feit en tegelijkertijd angst voor Allah voelen, de enige weg naar eeuwige verlossing van de mensheid. Een ander onderwerp, wat veel mensen over de hel negeren is de feit dat de marteling in de hel voor eeuwig zal duren. Allah beschrijft dit feit in de Qoer-aan als volgt: En zij zeggen: "Het Vuur zal ons slechts voor een klein aantal dagen deren". Vraag hun: "Hebt gij dan een woord van Allah verkregen? Dan zal Allah Zijn belofte nooit breken. Of zegt gij iets over Allah, dat gij niet weet? Voorzeker, die kwaad doet en door zijn zonden is omringd - zij zijn de bewoners van het vuur; daarin zullen zij verblijven. Maar zij, die geloven en goede werken doen, - zij zijn de bewoners van de hemel, daarin zullen zij verblijven. (Surat al-Baqarah 2: 80-82) Zoals de verzen vermelden, is de bestraffing in de hel eeuwig voor wrede ongelovigen. De mensen van het paradijs zullen er voor eeuwig verblijven. Allah vertelt in het volgende vers: Voorzeker de hel ligt in een hinderlaag. Een tehuis voor de opstandigen. Die daarin lange tijd zullen vertoeven. (Surat an-Naba: 21-23) Allah's besluit over dit onderwerp is zeker. Dat is de reden waarom je nooit onwetendheid moet bepleiten over het feit, dat zolang je niet de Qoer-aan volgt, er geen verlossing zal zijn uit de hel. Zij die in opstand komen tegen Allah, en daardoor de hel verdienen, zullen daar voor eeuwige verblijven. De manier waarop een persoon zich gedurende het verloop van zijn korte leven gedraagt, zal hem leiden tot de plaats waar hij tot in de eeuwigheid zal verblijven. Dit is zeker een belangrijk resultaat. Accepteren om in de hel voor eeuwig gestraft te worden slechts vanwege een beperkte levensduur van 60 tot 70 jaar is ONGETWIJFELD een ramp. Deze DUIDELIJKE ramp is met alle zekerheid bij iedere individu bekend. Wat mensen echter falen te begrijpen is het begrip "eeuwigheid". Het woord "eeuwigheid" drukt een tijdsbestek uit dat nooit zal eindigen. Ongelovigen zullen er voor altijd blijven: zij zullen onderworpen worden aan marteling gedurende tien jaar, duizenden jaren, miljarden jaren, triljoen jaren. Triljoenen jaren betekenen nauwelijks wat ten opzichte van eeuwigheid. Allah drukt dit tijdsbestek in bovenstaand vers uit, door te zeggen. Die daarin lange tijd zullen vertoeven. (Surat an-Naba: 23) Daarom zouden we niet de problemen, die we in deze wereld te ondergaan moeten vergelijken met de eeuwige marteling, die in de hel geleden wordt. De hevigste pijn in deze wereld is slechts beperkt tot zes of zeven decennia. Zelfs de ernstigste ziektes hebben een medicijn, terwijl de marteling in de hel nooit zal eindigen. Bepleit daarom nooit onwetendheid over wat het begrip "eeuwig" betekent. Vergelijk de korte duur van deze wereld met een dergelijk eindloze levensduur. Probeer een tijdsbestek dat nooit zal eindigen te begrijpen. Wanneer je de kans hebt om voor eeuwig in het paradijs te verblijven, vermijd dan om voor eeuwig in de hel gestraft te worden, een plaats van totale verschroeiing en vernietiging. |
|||||||
3abd Arra7maan
Senior Member Lid geworden: 16 maart 2004 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 1017 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 30 juli 2005 om 16:22 | ||||||
Zie deze bijbelstudie.
http://www.bible.org/page.asp?page_id=919 |
|||||||
gawas
Groupie Lid geworden: 31 mei 2005 Locatie: Belgie Online status: Offline Berichten: 235 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 30 juli 2005 om 15:50 | ||||||
|
|||||||
gawas
Groupie Lid geworden: 31 mei 2005 Locatie: Belgie Online status: Offline Berichten: 235 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 30 juli 2005 om 15:35 | ||||||
Ik gun u die lachtje voor alletijd euwige |
|||||||
gawas
Groupie Lid geworden: 31 mei 2005 Locatie: Belgie Online status: Offline Berichten: 235 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 30 juli 2005 om 15:27 | ||||||
Het gaat om wetenschappelijke wonderen in de het verse maar dat wil je niet zien. U bent toch van harte welkom. |
|||||||
IHAEM
Senior Member Lid geworden: 26 mei 2004 Online status: Offline Berichten: 397 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 30 juli 2005 om 11:09 | ||||||
Hoe wil je straf trouwens proeven? Of is dat toch ook een metafoor voor iets, zoals vele spirituele geschriften.
|
|||||||
DruideHerne
Senior Member Lid geworden: 24 juni 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 834 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 30 juli 2005 om 11:09 | ||||||
Nee hoor het enigste wat je tegenkomt is de waarshuwing van Jezus dat God mensen vernietigd in Gehenna.
Ik ben geen Christen maar ikzie geen enkele onderbouwing van een helvan marteling in de bijbelse geschriften. Het oude testament was nietemin het meest duidelijk . Daar zegt God nl .De ziel die zondigd die zal sterven. Vreemd toch dat de god die jij aanhangt en waarvan jij denkt dat die dezelfde is dan die van het oude testament dat die andere ideen heeft dan die van eerdere tijden. Of zou het kunnen zijn dat er duidelijk sprake is van een cultuur bestuiving? Ideen van het Hindoeistische denken die zich vermengt hebben met het van oorsprong joodse denken? |
|||||||
3abd Arra7maan
Senior Member Lid geworden: 16 maart 2004 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 1017 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 30 juli 2005 om 10:56 | ||||||
Die visies zijn niet gebaseerd op feitelijkheden en worden niet uitgespoken op basis van een objectieve studie van de teksten.
Wat je ziet is dat het woord gehenna hetzelfde klinkt als het hebreewse gay-hinnom. In de Bijbel wordt duidelijk gesproken over een bestraffing en de Koran is het laatste complete boek van God geopenbaard aan de mensheid en hierin is alles heel uitgebreid weergegeven. |
|||||||
DruideHerne
Senior Member Lid geworden: 24 juni 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 834 |
Plaatsingsopties Quote Reageer Geplaatst op: 30 juli 2005 om 10:38 | ||||||
Interesant in deze is ook dat het woord voor dode rijk in het hebreeuws Sheool is.
Het woord Gehenna kwam pas veel later en verwees naar een bepaald dal in de buurt van Jerusalem waar de misdadigers ter dood gebracht werden en daarna verbrand. Het woord verwijst naar vernietiging niet naar een eeuwig oord van marteling. Het idee van marteling na de dood ontstond in het hindoeisme waar men in een eeuwige cyclus van levens gelooft. De Hellen daar zijn een soort van psychotherapie voor de ziel. Interesant is trouwens dat elke religie wijst op het belang van inkeer. Het richten naar het innerlijke. En de Zogenaamde straffen binnen de Hellen zijn altijd uiterlijke verschijnselen. Alsof God een laatste middelwilinschakelen om de mens te bewegen tot inkeer te komen ;-) Nietemin moet men proberen te voorkomendat men diverse woorden met een geheel verschillende achtergrond te vermengen. |
|||||||
Post Reply | Pagina <123> |
Spring naar forum | Forum rechten Je kunt geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je kunt geen antwoorden plaatsen Je kunt geen berichten verwijderen Je kunt geen berichten bewerken Je kunt geen enquêtes creëren Je kunt geen stemmen in enquêtes |
Deze pagina is gemaakt in 0.107 seconden.