Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Islam en wetenschap

 Post Reply Post Reply Pagina  <123
Schrijver
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Islam en wetenschap
    Geplaatst op: 30 juli 2005 om 10:27
Interessante informatie over het germaanse woord hel. Het woord die de andere talen spreken is  ook eg interessant.

In de Arabische Koran staat het woord Djahanam en dit woord is zowat hetzelfde als het Hebreeuwse oude testament en het Griekse NT. In het Hebreeuws is het gayhinnom en in het Grieks gehenna.

Ze lijken erg veel op elkaar in de uitspraak, zelfs het Grieks.
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juli 2005 om 09:58
Het is inweze allemaal heel simpel.
Er bestaat geen hel dan die mensen voor zichzelf maken.
Het aardige vind ik trouwens het woord.
Het woord Hel is geleend van het Germaanse .
Hel was verbonden met de Godin Helle.De zaal (omgeving) van de Godin Helle.
In het Nederlands zijn er nog diverse woorden die hieraan herinneren en een beetje de oorspronkelijke betekenis laten zien.
Bv Helling. of de plaatsnaam Helmond. (monding van Hel)
Heeft niks te maken met een oord van marteling.

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juli 2005 om 07:22
Salaam

Dus, postpentacost, de christengemeenschap bepaald de christendom? Alleen omdat de hel minder prominent in de gemeenschap speelt het weinig mee in het geloof?
Zielen verdwijnen? Zich thuisvoelen? Is dat de hel in het christendom?
Begrijp wel goed, eenieder die moslim is geworden voor zijn dood niet eeuwig in hel blijft maar totdat al zijn zondes zijn verbrandt. Dit kan dus duizenden,miljoenen, zo niet miljarden jaren kosten. Zo staat het verder in de quraan.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juli 2005 om 06:59
Allah (swt) geeft jou de straf waarvoor je zelf hebt gekozen. Het komt dus door jou. Hij is Berouwaanvaardend, Barmhartig en Genadevol. Maar hij vergeldt ook eerlijk. Als je spijt hebt en het geloof aanneemt, zal hij je inshallah vergeven. Zo niet, dat moet je maar afwachten.
Geen kwade bedoelingen

beslama,

abd al Wadud
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juli 2005 om 06:09
In de christelijke gemeenschap neemt de hel toch een minder prominente
plaats in dan in de islam. dat zegt wel iets. Daar komt nog bij dat er
helemaal niet aangetoond kan worden dat zondaars voor eeuwig en altijd
in die vuurzee gebraad zullen worden. ik vind dat je daar wel erg klinisch
over schrijft...
Wel is het zo dat mensenzielen verloren kunnen gaan, hoewel zij bedoeld
zijn om onsterfelijk te zijn. En dat daar een heftig verteringsproces en
veel pijn een rol bij kunnen spelen kan ik mij voorstellen. Die zielen
branden m.i. gewoon op en daarmee uit.
De saytan en de hel... wart weten wij daar van. Er wordt in onze kringen
wel eens gezegd dat ieder schepsel daar komt waar ie zich het meeste
thuis voelt; de ene in de hemel of het paradijs en de ander in de hel...
Nou, ik weet wel waar ik mij het meeste thuis zal voelen
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juli 2005 om 04:26
Salaam

Het is de hel. Daar heeft god dus regels voor gemaakt. En dus ook het continue regeneren van het lichaam. Om het continue onrecht die mensen hebben gedaan te simuleren, omdat zij hiervoor hebben gekozen.
Ik begrijp niet dat jij niet begrijpt dat ook in de bijbel gesproken wordt over de hel en dat je er dus in moet geloven. Daarbij maakt het niet uit hoe erg het is of je erin kunt geloven. En nee, jouw veronderstelling dat satan de hel bestuurd klopt niet, want satan wordt zelf ook gestraft in de hel. Lijkt me ook zeer logisch.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juli 2005 om 03:56
hoezoooooo?

lees goed:

Zo vaak als hun huiden helemaal geroosterd zijn, zullen Wij
hen door andere huiden vervangen zodat zij de straf zullen
proeven.


ik als onvolmaakt mens zou mijn ergste vijanden nog niet zoiets
toewensen. Ik geloof in een GOD die absoluut goed is en zich niet
verlustigt in de onophoudelijke kwelling van zijn schepselen. Ik begrijp
niet waarom mensen zo'n god willen dienen of het moet uit pure angst
zijn...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juli 2005 om 02:21
Ja Allah (swt) doet dit niet, hier heb je zelf voor gekozen, toch?
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juli 2005 om 17:09
het roosteren van mensen en ze steeds een neiuwe huid geven om die
vervolgens weer lekker te roosteren lijkt mij eerder een hobby van Saytan
dan van de Allah in wie ik geloof.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2005 om 04:53
Qor�aan & de sensorische karakteristiek van de huid.
vertaald door een broeder, uit www.islamway.com

In naam van Allah, de Erbarmer, de Genadevolle

Wetenschappelijke nauwkeurigheid verbaast Thaise wetenschapper.

Toen professor Tajasen, voormalig hoofd van de afdeling Anatomie en Embryologie en het huidige hoofd van het College van Medicijnen aan de Universiteit van Chang-mi, Thailand, te gast was in Saoedi-Arabi�, werden hem enkele Qoraan-ayaat en ahadieth getoond die gingen over zijn gebied van de wetenschap. De professor werd vervolgens gevraagd of hij bekend was met het werk van professor Keith Moore, een Canadese wetenschapper. Hij zei dat hij Keith Moore kende als een zeer vooraanstaand man op het gebied van embryologie. Professor Tajasen las een artikel van Dr.Keith Moore waarin professor Moore schrijft dat naar zijn mening veel van wat in de Qor�aan is geopenbaard, verenigbaar is met de moderne wetenschap. Professor Tajasen was verbaasd toen hij dit artikel las en wilde er direct meer over weten. De volgende aya uit de Qor�aan werd hem toen voorgelezen:

"Degenen die niet geloven in Onze ayaat (bewijzen, ayaat, lessen, tekenen, openbaringen enz.) zullen Wij laten branden in het Vuur. Zo vaak als hun huiden helemaal geroosterd zijn, zullen Wij hen door andere huiden vervangen zodat zij de straf zullen proeven. Zeker, Allah is Al-Machtig, Al-Wijs." <> (Soerah An-Nissaa;56).

Professor Tajasen benoemde dat dit een verwijzing was naar het dermatologische verschijnsel dat de moderne wetenschap zeer recentelijk heeft ontdekt. Namelijk dat alle zenuwuiteinden zich in de huid bevinden en dat bij diepe verbranding, waarbij de huid totaal verbrand is, de huid pijngevoel verliest en de gekwelde persoon voelt dan niets meer. Allah (Geprezen en Verheven is Hij) weet dit en daarom laat Hij de ongelovigen in de Hel onafgebroken de pijn voelen, door de huid iedere keer te vervangen zodat de zenuwuiteinden vernieuwd worden. Professor Tajasen zei dat het onmogelijk was dat deze informatie vanuit een menselijke bron kwam, daarbij in beschouwing nemend dat de Qor�aan meer dan 1400 jaar oud is: deze kennis was eenvoudigweg nog niet bekend in die tijd. Waar kwam deze informatie vandaan? Het antwoord is: van Allah (Geprezen en Verheven is Hij).

"Wie is Allah?" vraagt de professor. Er werd hem vervolgens verteld dat Allah (Geprezen en Verheven is Hij) de Schepper is van Wie alle Ware kennis, Wijsheid, Perfectie en Genade komt. Professor Tajasen keerde terug naar Thailand en gaf een aantal lezingen over hetgeen hij had geleerd. Het directe resultaat van deze lezingen was dat vijf studenten van hem moeslim werden. Een korte tijd later keerde professor Tajasen terug naar Saoedi-Arabi� om een conferentie in Riyadh bij te wonen. Tijdens deze conferentie sprak hij tegen de aanwezigen. Hij zei dat zijn studies hem ertoe hadden geleid dat hij gelooft dat alles in de Qor�aan de waarheid is. Sommige van de tekenen werden 1400 jaar geleden geopenbaard en pas zeer recentelijk verklaard door de moderne wetenschap. De profeet Mohammed (Allah�s vrede en zegen zij met hem) kon lezen noch schrijven, vervolgde de professor, daarom moet de waarheid door de Schepper, Allah (Geprezen en Verheven is Hij), zijn geopenbaard. De professor zei dat de tijd was aangekomen om te verklaren: "La ilaha ilaaha iella Allah, Mohammedoen Rasoeloellah." Professor Tajasen accepteerde de Tekenen en werd moeslim. Iedereen waaraan de Tekenen wordt verteld en die moedwillig de Tekenen ontkent en verwerpt en hardnekkig vasthoudt aan onwetendheid, zal hetgeen wat in bovenstaande aya wordt verklaard ondervinden. <>

Moge Allah (Geprezen en Verheven is Hij) ons sterken in onze da'wah, die op zoveel verschillende manieren mogelijk is om zoveel mogelijk mensen te bereiken de Waarheid te accepteren.

Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juli 2005 om 09:10

In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

as Salaam Aleykoum wR wB,

Zet dat een onderwerp per keer neer, zou ik zeggen.
En schrijf eronder wat de disccusiepunten zijn.
Niet dat ze het kunnen ontkennen, maar ja.
Het is maar een tip.

Beslama,

abd al Wadud

Salaam

Ik vind het goed als u het doet.

Salaam,

Gawas

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juli 2005 om 07:13
as Salaam Aleykoum wR wB,

Zet dat een onderwerp per keer neer, zou ik zeggen.
En schrijf eronder wat de disccusiepunten zijn.
Niet dat ze het kunnen ontkennen, maar ja.
Het is maar een tip.

Beslama,

abd al Wadud
Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juli 2005 om 06:56

In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

Ja, hoeft niet heel Harun Yahya's werk hier neer te zetten.
Zet gewoon een link. Hier ik doe het wel voor je. Klik hier

De bedoeling is dat wij met elkaar stuk voor stuk willen bespreken

salaam

Gawas

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juli 2005 om 04:38
Ja, hoeft niet heel Harun Yahya's werk hier neer te zetten.
Zet gewoon een link. Hier ik doe het wel voor je. Klik hier
Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juli 2005 om 04:30

HET SCHEIDEN VAN DE HEMELEN EN DE AARDE

 

Een ander vers over de schepping van de hemelen is het volgende:

 

Wisten degenen die ongelovigen waren niet dat de hemelen en de aarde als ��n stuk waren samengevoegd, en dat Wij het vervolgens scheiden? En Wij hebben uit water elk levend ding gemaakt. Zullen zij dan niet geloven?(Qoer'aan 21:30)

 

Het woord ratq, vertaald als 'samengevoegd' wordt in Arabische woordenboeken vertaald als 'met elkaar vermengd, ��n geworden'. Het verwijst meestal naar twee verschillende substanties die een geheel vormen. De zinsnede 'Wij scheiden' komt van het Arabische werkwoord fataqa wat inhoudt dat iets tot ontstaan komt door het verscheuren of vernietigen van de structuur van zaken die aan elkaar gehecht zijn. Het ontspruiten van een zaadje uit de aarde is ��n van die gebeurtenissen waar het werkwoord voor gebruikt wordt.

Laten we opnieuw naar het vers kijken met deze kennis in ons achterhoofd. In het vers zijn hemel en aarde eerst het onderwerp van de situatie van de ratq. Zij worden gescheiden (fataqa) als de ene uit de ander voortkomt. Geboeid denken wij aan de eerste momenten van de Big Bang, we zien dat alle materie van het universum op ��n enkel punt verzameld is. Met andere woorden, alles, de hemelen en de aarde inbegrepen, waren nog niet geschapen en waren in een vermengde onscheidbare toestand. Toen ontplofte dit punt krachtig, en zorgde ervoor dat de materie gescheiden werd.

Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juli 2005 om 04:29

DE EXPANSIE VAN HET UNIVERSUM

 

In de Qoer'aan die veertienhonderd jaar geleden geopenbaard werd, in een tijd waarin de wetenschap van de astronomie nog primitief was, wordt de expansie van het universum als volgt beschreven:

 

Met macht hebben Wij de hemel gebouwd. Waarlijk, Wij zijn in staat om de omvangrijkheid en ruimte daarvan uit te breiden. (Qoer'aan 51:47)

 

Het woord 'hemel' dat in het bovenstaande vers gebruikt is, komt op verschillende plaatsen in de Qoer'aan voor, in de betekenis van ruimte en universum. Hier wordt het woord weer in die betekenis gebruikt, het zegt dat het universum 'uitdijt'. En de hedendaagse wetenschap is nu juist tot deze conclusie gekomen!

Tot het begin van de twintigste eeuw, was de enige opvatting in de wetenschappelijke wereld dat 'het universum een constante aard had en dat het sinds onmetelijke tijd bestond'. Het onderzoek, de observaties en berekeningen die door de moderne technologie werden uitgevoerd, hebben echter laten zien dat het universum eigenlijk een begin had, en dat het voortdurend 'uitdijt'.

Aan het begin van de twintigste eeuw hebben de Russische natuurkundige Alexander Friedmann en de Belgische kosmoloog Georges Lemaitre theoretisch uitgerekend dat het universum voortdurend in beweging is en dat het uitdijt.

Dit feit werd door gegevens verkregen uit observaties in 1929 bevestigd. Terwijl Edwin Hubble, de Amerikaanse astronoom de hemel met zijn telescoop bekeek, ontdekte hij dat de sterren en melkwegstelsels voortdurend van elkaar af bewogen. In een universum waarin alles voortdurend van elkaar af beweegt, betekent dit een voortdurend uitdijend universum. De observaties die de volgende jaren uitgevoerd werden, bevestigden dat het universum voortdurend uitdijt. Dit feit was in de Qoer'aan uitgelegd, terwijl eigenlijk niemand het wist. Dit komt omdat de Qoer'aan het woord van Allah is, de Schepper en de Heerser van het gehele universum.

Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juli 2005 om 04:28

Het ontstaan van het universum wordt in de Qoer'aan in het volgende vers beschreven:

 

Hij is de Voortbrenger van de hemelen en de aarde.  (Qoer'aan 6:101)

 

Deze informatie gegeven in de Qoer'aan, is volledig in overeenstemming met de ontdekkingen van de hedendaagse wetenschap. Zoals we al eerder gezegd hebben zijn astrofysici tegenwoordig tot de conclusie gekomen, dat het hele universum, samen met de dimensies van tijd en materie, zijn ontstaan door een grote explosie, die in een oogwenk heeft plaatsgevonden. Deze gebeurtenis staat bekend als de 'Big Bang' en bewijst dat het universum uit het niets is geschapen als het resultaat van een explosie uit ��n enkel punt.

Voor de tijd van de Big Bang, bestond er niet zoiets als materie. Van een toestand van niet-bestaan, waarin noch materie, noch energie en zelfs geen tijd bestond, en wat slechts metafysisch beschreven kan worden, werden materie, tijd en energie, allen in een ogenblik geschapen. Dit feit, pas onlangs ontdekt door de moderne natuurkundigen, werd ons veertienhonderd jaar geleden in de Qoer'aan verteld.

Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juli 2005 om 04:25

DE WETENSCHAPPELIJKE WONDEREN VAN DE QOER�AAN

HOE HET UNIVERSUM IS ONTSTAAN

 

Veertienhonderd jaar geleden heeft Allah de Qoer'aan als een boek ter leiding aan de mensheid neer gezonden. Hij riep de mensen op zich door de waarheid te laten leiden door zich aan de Qoer'aan te houden. Want het vers zegt immers: Maar het is niets anders dan een overdenking voor allen van de wereldwezens.(Qoer'aan 68:52)

Vanaf de eerste dag dat hij geopenbaard werd tot aan de dag des oordeels, zal dit laatste goddelijke boek de enige gids voor de mensheid blijven.

De onge�venaarde taal en stijl van de Qoer'aan en zijn superieure wijsheid zijn beslist een bewijs dat dit het Woord van Allah is. Verder heeft de Qoeraan nog vele wonderbaarlijke eigenschappen die bewijen dat de Qoer'aan het woord van Allah is. E�n van deze eigenschappen is het feit dat een aantal wetenschappelijke waarheden die we nu pas door middel van de technologie van de twintigste eeuw kunnen ontdekken, veertienhonderd jaar geleden in de Qoer'aan genoemd zijn.

Natuurlijk is de Qoer'aan geen wetenschappelijk boek. Maar vele wetenschappelijke feiten die op een bijzondere bondige en gedegen manier in de verzen tot uiting zijn gekomen, zijn pas door middel van de technologie van de twintigste en eenentwintigste eeuw, ontdekt. Deze feiten konden in de tijd dat de Qoer'aan geopenbaard werd niet bekend zijn geweest en dit is dan een nog duidelijker bewijs dat de Qoer'aan het woord van Allah is.

Om het wetenschappelijke wonder van de Qoer'aan te begrijpen, moeten we eerst een kijkje nemen naar het wetenschappelijke niveau van de tijd waarin dit Heilige Boek geopenbaard werd.

In de zevende eeuw, toen de Qoer'aan geopenbaard werd, had de Arabische samenleving, wat de wetenschap betreft veel bijgelovige en ongegronde opvattingen. Omdat ze de technologie niet hadden om het universum en de natuur te onderzoeken, geloofden deze vroegere Arabieren in legenden die zij van hun voorouders gehoord hadden. Zij namen bijvoorbeeld aan dat de bergen de hemel ondersteunden. Zij geloofden dat de aarde plat was en dat er hoge bergen aan beide einden stonden. Men dacht dat deze bergen pilaren waren die het hemelgewelf hoog hielden.

Maar al dit bijgeloof van de Arabische maatschappij werd door de Qoer'aan uitgewist. In soera Rad, vers 13 wordt er gezegd: Allah is Degene Die de hemelen heeft verheven zonder pilaren. (Qoer'aan 13:2) Dit vers verwerpt het geloof dat de hemel zich boven ons bevindt vanwege de bergen. Bij vele anderen onderwerpen werden belangrijke feiten geopenbaard in een tijd waarin men die niet kon weten. De Qoer'aan, die in een tijd werd geopenbaard waarin de mensen heel weinig wisten over astronomie, natuurkunde of biologie, bevat sleutelfeiten over tal van onderwerpen, zoals de schepping van het universum, de schepping van de mens, de structuur van de atmosfeer en het delicate evenwicht dat het leven op aarde mogelijk maakt.

Laten we nu eens naar een aantal van deze wetenschappelijke wonderen, die in de Qoer'aan geopenbaard zijn, kijken.


 

Terug naar boven
Maryam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 123
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Maryam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2005 om 13:53

.

Terug naar boven
oeght Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 05 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oeght Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2005 om 13:34

Salaam Aleikoem warahmatoe allahi wabaraktoeh,

Beste mensen,

Ik ben benieuwd hoe moslims omgaan met wetenschap zoals deze bedreven wordt in oa het Westen. Ikzelf doe een biomedische studie en vind het hier en daar best lastig om deze zaken te scheiden. Over het algemeen is  het makkelijkst om tijdens studie-uren geloof even uit te schakelen. Soms vind ik dit best hypocriet en ik vraag me af hoe andere moslims dit ervaren?

Wa asallam aleikoem, groet oeght

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.092 seconden.