Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenHomoseksualiteit

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Homoseksualiteit
    Geplaatst op: 09 maart 2005 om 04:56

Naar aanleiding van het gesloten topic dat inderdaad erg ver van de kern van de zaak afwas (nieuwe hirsi ali), open ik er hier even over homoseksualiteit.  Daar waren we nog lang niet over uitgepraat
Hierbij dus mijn reactie op een post van Abdulkadir:


Met de minderheid meederheid argument wil erop aanduiden, dat genetische defecten tot een minderheid horen. Misschien niet gelezen of gequoted. Het zou goed logisch klinken, natuurlijk/biologish vooral.

Dat argument kan je enkel als bewijs gebruiken, moest het met alle allelen die in de minderheid zijn zo zijn.  Dat is dus niet zo.  Evolutionair gezien is er zelfs een goeie oorzaak van en zien we homoseksualiteit zelfs terug bij dieren.
Defect klinkt bij mij alsof homo's ziek zijn, en dat zijn ze volgens mij niet.  Maar er zijn dan ook heel wat verschillende definities van ziekte, waar ik de modernere van gebruik die dus op westerse waarden en normen zijn gebaseerd.  Waar het op neerkomt, is dus dit: we hebben hier allebei gelijk, vrees ik...

De norm 'gelukkig zijn' kan ook niet genetisch verklaard worden, immers het klinkt onzinnig (met de kennis van biologie in de achterhoofd). Endomorfinen (Endorfinen ) zijn niet het antwoord (alleen).

Nee, ook adrenerge neurotransmitters, dopamine, ... die ook nog eens allemaal goed gedoseerd moeten zijn etc. 

Dus, mag ik jou een kritische vraag stellen? Wat heeft 'gelukkig zijn' te maken met een genetische 'verschil'? En beantwoord deze vraag zo eerlijk en volledig mogelijk (zonder samenvatting of generalisering, alstublieft).

Ja, spijtig genoeg wel/niet (t is ma hoe je t bekijkt).  Lang werd bv aangenomen dat depressie of manie volledig psychiatrisch was, maar ondertussen worden die beiden bij de organische stoornissen geteld (maw ze zijn lichamelijk! en genetisch!).  Het goede daaraan is dat je met medicatie veel kan verbeteren.  Ook voor de andere 'psychiatrische ziekten' bv psychoses, angststoornissen, ... vind men tegenwoordig meer en meer bewijs dat ze met genetische aanleg te maken hebben, hoewel niet in die mate als de organische stoornissen.  Er is zelfs een 'nieuwe' tak: nl de neuropsychiatrie.

Verder is er een duidelijke en bewezen theorie dat mensen of de gedachtes van mensen een rechtsevenredige invloed heeft op het lichaam. Zouden die hormonen (van homoseksuelen) niet op deze manier geprikkelt zijn? Immers, ik ga ervan uit de genetica nu nogsteeds een monniken werk is (zelfs met geadvanceerde computers duurt het een jaar of 2 / 3). "Een gezond geest voor een gezond lichaam" (vice versa).

Dat klopt ook, heel wat dingen zijn psychosomatisch, maar zoals ik al zei, is veel van dat 'psycho-' ook terug te brengen tot genetica.  Maar niet alles natuurlijk, dat beweert niemand.
Homoseksualiteit en hormonen?  Homoseksuelen hebben dezelfde hormonen als niet-homoseksuelen ...  Bovendien kan je daarmee niks verklaren, immers wat jij zegt: gedachten leiden tot hormonen die dan weer tot gedachtes leiden; en dat is een cirkelredenering, maw: je had die hormonen al nodig voor die eerste gedachtes.

Ik vind het wel jammer dat je mijn expiriment weigert, maar zo heb je nooit eigenlijk een van mijn expirimenten willen onderzoeken. Jouw interesse, jouw keuze.

Ik heb niks geweigerd, ik vind het alleen een beetje nutteloos iets speciaal te doen wat ik al de hele dag doe (bv iedereens gedachten glippen wel eens weg, bv: in de les).  Daarenboven heb ik je een vb gegeven van zo'n gedachtengang...
En de laatste vraag: is heteroseksualiteit wel genetisch bepaald? (Ja of nee, met toelichting als het kan).

Ja, een toelichting heb ik niet btw, maar die zou ik ook niet hebben als je vroeg 'is de maag genetisch bepaald'.  Het is gewoon nogal wiedes, zeg maar en ook wel een logisch gevolg op die pubmed-artikelen.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 06:48

Islam is een religie van reinheid van lichaam en ziel.

Niet rein leven kan lichamelijke, sociale en psychische problemen veroorzaken.

Ongezond voedsel (varkensvlees, alcohol, vlees van dode dieren {waardoor weer BSE is ontstaan, omdat dit vlees in de voeding van de koeien is gemixt}) moeten wij als moslim vermijden. Maar we moeten bijvoorbeeld ook onze handen hoofd en voeten reinigen voordat we 5 maal per dag gaan bidden. Hiermee kan je een hoop ziekten voorkomen. Kijk maar naar de commotie die niet lang geleden ontstond over verpleegkundigen die de handen niet wassen. Het gevaar van infecties in ziekenhuizen wordt met 60% minder als ze wel de handen wassen met een beetje water.

 

Seks in de anus en seks tijdens de menstruatie is onrein en daarom verboden onder de moslims. De anus is de plaats van ontlasting en ontlasting is onrein.

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 08:31
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Islam is een religie van reinheid van lichaam en ziel.

Niet rein leven kan lichamelijke, sociale en psychische problemen veroorzaken.

Ongezond voedsel (varkensvlees, alcohol, vlees van dode dieren {waardoor weer BSE is ontstaan, omdat dit vlees in de voeding van de koeien is gemixt}) moeten wij als moslim vermijden. Maar we moeten bijvoorbeeld ook onze handen hoofd en voeten reinigen voordat we 5 maal per dag gaan bidden. Hiermee kan je een hoop ziekten voorkomen. Kijk maar naar de commotie die niet lang geleden ontstond over verpleegkundigen die de handen niet wassen. Het gevaar van infecties in ziekenhuizen wordt met 60% minder als ze wel de handen wassen met een beetje water.

 

Seks in de anus en seks tijdens de menstruatie is onrein en daarom verboden onder de moslims. De anus is de plaats van ontlasting en ontlasting is onrein.

 

 

Ik begrijp heel goed dat seks in de anus onrein is, maar niet alle homo's hebben seks door middel van de anus lijkt mij. Ik kan mij vergissen natuurlijk.
Dus met die homo's is er dan geen enkel probleem.
Ik heb ergens gelezen op dit forum dat homo's geen Islam kunnen belijden. Hoe komt dat? Als die jongens zich nu aan alle regels houden die er maar zijn en uit elkaars anus blijven wel te verstaan, dan is er toch geen probleem. Het gaat toch over de dieper betekenis van het geloof en niet over hoe dat uitgevoerd wordt?

(U eet geen vlees van dode dieren? Hoe doet u dat? u eet gewoon een stukje levend op? zonder te bakken? Amai, nogal beestonwaardig vindt u ook niet?)

Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 09:14

In eerste instantie geplaatst door Generaal

(U eet geen vlees van dode dieren? Hoe doet u dat? u eet gewoon een stukje levend op? zonder te bakken? Amai, nogal beestonwaardig vindt u ook niet?)

Je bent me voor :-P

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 09:15
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Generaal

(U eet geen vlees van dode dieren? Hoe doet u dat? u eet gewoon een stukje levend op? zonder te bakken? Amai, nogal beestonwaardig vindt u ook niet?)

Je bent me voor :-P

 

ik ben gewoon te goed

Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 09:16
 Het eten van 'dode' dieren. (dieren die niet islamitisch geslacht zijn maar een natuurlijke dood zijn gestorven)
Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 09:18

In eerste instantie geplaatst door miss layla

 Het eten van 'dode' dieren. (dieren die niet islamitisch geslacht zijn maar een natuurlijke dood zijn gestorven)

 

Dat had ik wel gedacht, maar ik wou met een vrolijke noot eindigen daarmee.

Besluit met een mop en u maakt het leven zoet (zoals een groot staatsman ooit zei)

Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 09:19
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Islam is een religie van reinheid van lichaam en ziel.

Niet rein leven kan lichamelijke, sociale en psychische problemen veroorzaken.

Ongezond voedsel (varkensvlees, alcohol, vlees van dode dieren {waardoor weer BSE is ontstaan, omdat dit vlees in de voeding van de koeien is gemixt}) moeten wij als moslim vermijden.

Wat is er ongezond aan varkensvlees?  Wat is er ongezond aan alcohol, indien met mate gebruikt?  Juist, helemaal niets.  Je wordt er zelfs gezonder van. 

 

Maar we moeten bijvoorbeeld ook onze handen hoofd en voeten reinigen voordat we 5 maal per dag gaan bidden. Hiermee kan je een hoop ziekten voorkomen. Kijk maar naar de commotie die niet lang geleden ontstond over verpleegkundigen die de handen niet wassen. Het gevaar van infecties in ziekenhuizen wordt met 60% minder als ze wel de handen wassen met een beetje water.

Dus omdat ziekten vooral via de handen, het speeksel en de ademhaling worden verspreid, was jij je voeten en je hoofd vijfmaal per dag?  Erg logisch ja... 

 

Seks in de anus en seks tijdens de menstruatie is onrein en daarom verboden onder de moslims. De anus is de plaats van ontlasting en ontlasting is onrein.

Dan kan je nog steeds een condoom gebruiken, preventie dus, net zoals jij je hoofd en voeten wast om besmetting te voorkomen. Moest je het absoluut vermijden als regel nemen, mocht jij je voeten en je hoofd dus ook niet meer gebruiken voor de zaken waardoor ze besmettelijk kunnen worden.

 

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 09:20

In eerste instantie geplaatst door miss layla

 Het eten van 'dode' dieren. (dieren die niet islamitisch geslacht zijn maar een natuurlijke dood zijn gestorven)

Dieren die een natuurlijke dood zijn gestorven, lijken mij ook niet al te gezond in de meeste gevallen, maar er zit nog een grote leemte tussen de natuurlijke dood en het islamitisch slachten.  Het in de richting van Mekka slachten en met een mes de keel overhalen lijkt me eerder mystiek dan om ziektes te voorkomen.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 09:34

In eerste instantie geplaatst door miss layla

 Het eten van 'dode' dieren. (dieren die niet islamitisch geslacht zijn maar een natuurlijke dood zijn gestorven)

Juist Jazakallahu zuster!

 

Het gaat om het bloed wat nog in het kadaver aanwezig was. Dit vlees wordt samen met ander voedsel vermalen tot voer voor het vee. Met als uitkomst BSE. (gekke koeien-ziekte)

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 09:35

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Wat is er ongezond aan alcohol, indien met mate gebruikt?  Juist, helemaal niets.  Je wordt er zelfs gezonder van. 

Groetjes Kim

Hey Kim,

Wetenschappers hebben bewezen dat overmatig gebruik van alcohlol (meer dan 2 glz p/dg) schadelijk is voor de gezondheid. En dat matig alcoholgebruik goed is voor de gezondheid. Het zou bijvoorbeeld beschermend werken tegen hart- en vaatziekten (Alahoe alam). Maar het is een feit is dat alcoholgebruik kan leiden tot gewenning en lichamelijke en geestelijke afhankelijkheid (Lees verslaving). Je kan er verslaafd aan worden en dan gebruik je overmatig alcohol. Er zitten meer negatieve kanten aan alcohol dan positieve. Ookal zouden 2 glz p/dg je gezondheid niet erg negatief beinvloeden (kan me wel voorstellen dat er heel wat hersecelletjes afbreken), je kan wel buiten jezelf treden. Hiermee bedoel ik niet jezelf zijn, maar losser, agressiever etc. Kortom er zitten meer nadelen aan dan voordelen.

Gr, Layla

Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 09:36

kimmy

wat betreft alcochol

De vers in de qoraan luidt als volgt.....

hoofdstuk 2 vers 219

ZIJ VRAGEN JOU OM DE WIJN (GAMR) EN HET KANSSPEL. ZEG: IN BEIDE IS EEN GROTE ZONDE EN NUT VOOR DE MENS MAAR DE ZONDE IN BEIDE IS GROTER DAN HUN NUT....


Dit geloven de moslims en hier leven zij naar....dus ook al zit er een klein beetje nut in de zonde is groter...

liefs merjem
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 09:37
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door miss layla

 Het eten van 'dode' dieren. (dieren die niet islamitisch geslacht zijn maar een natuurlijke dood zijn gestorven)

Juist Jazakallahu zuster!

 

Het gaat om het bloed wat nog in het kadaver aanwezig was. Dit vlees wordt samen met ander voedsel vermalen tot voer voor het vee. Met als uitkomst BSE. (gekke koeien-ziekte)

BSE is een ZENUWziekte, je krijgt Creutzfeld-Jacob door het direct ingesteren van aangetast weefsel.  Verder krijg je met geen mogelijkheid al het bloed uit een dier.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 09:39

Misschien denken jullie er niet zo over (...meer nadelen dan voordelen...), maar wij (moslims) wel.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 09:41

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem


kimmy

wat betreft alcochol

De vers in de qoraan luidt als volgt.....

hoofdstuk 2 vers 219

ZIJ VRAGEN JOU OM DE WIJN (GAMR) EN HET KANSSPEL. ZEG: IN BEIDE IS EEN GROTE ZONDE EN NUT VOOR DE MENS MAAR DE ZONDE IN BEIDE IS GROTER DAN HUN NUT....


Dit geloven de moslims en hier leven zij naar....dus ook al zit er een klein beetje nut in de zonde is groter...

liefs merjem

Hoi,

het hangt allemaal wat van jezelf af he.  Ik drink elke dag een glaasje rode wijn voor het slapengaan en heb geen moeite om het daarbij te houden.  Dat doe ik zowel omdat het lekker is, je er lekker van slaapt als dat het gezond is.  Ik ontken niet dat een zatlap ongezonder leeft dan iemand die nooit alcohol drinkt, maar de meeste mensen zijn geen alcoholisten.
Daarom is een van de belangrijkste dingen van de toxicologie dat alles toxisch is, maar dat de hoeveelheid verschilt.  Als je te veel water drinkt, is dat ook toxisch, hoewel je daarvoor ettelijke liters moet drinken.  En dit is misschien nieuw voor je, maar waterverslaving (potomanie) bestaat ook.
Zoals ik al zei,het hangt allemaal van jezelf af...

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 09:44

Jaja, waarom denken jullie daar zo over? Ik kan niet geloven dat het in de koran staat, dat men zo BSE krijgt. Maar goed, ik wil helemal geen afbreuk doen aan de koran.

Waar ik wel problemen mee heb is dat u spreekt over een verslaving. Wil dat dan zeggen dat er niets is waar u aan verslaafd bent? Ik kan dat niet geloven. Mensen kunnen aan alles verslaafd worden en alles wat in deze maatschappij gemaakt is is slecht voor de gezondheid. Dus op welke basis beslist u iets wel en iets niet te eten of drinken?

(tss ons gezegd, een pint is gezonder dan een glas frisdrank)

Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 09:44
In eerste instantie geplaatst door miss layla

Ookal zouden 2 glz p/dg je gezondheid niet erg negatief beinvloeden (kan me wel voorstellen dat er heel wat hersecelletjes afbreken),

Het is vast gezonder dan een herseninfarct Bij beperkte hoeveelheden kan de lever bovendien de alcohol aan, en ontstaan er geen toxische stoffen.

je kan wel buiten jezelf treden. Hiermee bedoel ik niet jezelf zijn, maar losser, agressiever etc. Kortom er zitten meer nadelen aan dan voordelen.

Dat gebeurt niet zo snel hoor, na 2 glazen merk je daar weinig tot niets van (hangt wel van persoon af).

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 09:46
In eerste instantie geplaatst door miss layla

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Wat is er ongezond aan alcohol, indien met mate gebruikt?  Juist, helemaal niets.  Je wordt er zelfs gezonder van. 

Groetjes Kim

Hey Kim,

Wetenschappers hebben bewezen dat overmatig gebruik van alcohlol (meer dan 2 glz p/dg) schadelijk is voor de gezondheid. En dat matig alcoholgebruik goed is voor de gezondheid. Het zou bijvoorbeeld beschermend werken tegen hart- en vaatziekten (Alahoe alam). Maar het is een feit is dat alcoholgebruik kan leiden tot gewenning en lichamelijke en geestelijke afhankelijkheid (Lees verslaving). Je kan er verslaafd aan worden en dan gebruik je overmatig alcohol. Er zitten meer negatieve kanten aan alcohol dan positieve. Ookal zouden 2 glz p/dg je gezondheid niet erg negatief beinvloeden (kan me wel voorstellen dat er heel wat hersecelletjes afbreken), je kan wel buiten jezelf treden. Hiermee bedoel ik niet jezelf zijn, maar losser, agressiever etc. Kortom er zitten meer nadelen aan dan voordelen.

Gr, Layla

Ben ik het volkomen met je eens!!! Maar de droogleging in Amerika werkte niet.....En geweld nam toe.
Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 09:46
De reacties op gebruik van alcohol zijn afhankelijk van mens tot mens.
Als men agressief van aard is, dan zal men na het nuttigen van teveel drankjes idd agressief zijn.

Daarbij, leer u grens kennen en dan is er niets mis.
Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 09:48

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem


kimmy

wat betreft alcochol

De vers in de qoraan luidt als volgt.....

hoofdstuk 2 vers 219

ZIJ VRAGEN JOU OM DE WIJN (GAMR) EN HET KANSSPEL. ZEG: IN BEIDE IS EEN GROTE ZONDE EN NUT VOOR DE MENS MAAR DE ZONDE IN BEIDE IS GROTER DAN HUN NUT....


Dit geloven de moslims en hier leven zij naar....dus ook al zit er een klein beetje nut in de zonde is groter...

liefs merjem

Koran:  16:67: "En van de vruchten van de palmen en de wijnstokken; jullie nemen ervan een bedwelmende drank en een goede voeding. Daarin is zeker een teken voor mensen die verstandig zijn."

vr.gr Akbash

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 09:50
Zeg mannen en vrouwen, gan we elkaar bestoken met citaten uit de koran/bijbel/weet ik veel wat?

Of kunnen we een discussie voeren waarin er eigen gedachten worden gebruikt?
Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 09:50
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Dat gebeurt niet zo snel hoor, na 2 glazen merk je daar weinig tot niets van (hangt wel van persoon af).

Groetjes Kim

Precies het hangt van de persoon af! De 1 wordt losbandig de ander niet, de 1 wordt agressief de ander niet. Punt is dat alcohol (in ons geloof) 1 van de verleidingen is van shaytaan (duivel), daarom afblijven.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 09:53
Seks toch ook?  En dat zou dan wel binnen bepaalde grenzen mogen (binnen het huwelijk).  Dan wordt er blijkbaar toch ook van uitgegaan dat de mens zich maar moet kunnen inhouden...
Maar nogmaals, van 2 glazen word je normaal echt niet losbandig of aggressief, van meer natuurlijk wel eens.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 10:00

In eerste instantie geplaatst door Generaal


Waar ik wel problemen mee heb is dat u spreekt over een verslaving. Wil dat dan zeggen dat er niets is waar u aan verslaafd bent? Ik kan dat niet geloven.

Is het zo raar om te geloven dat een mens niet verslaafd kan zijn aan iets? Weet dat ik erg van chocola houdt, maar het is geen verslaving. Want van een verslaving spreek je als je geestelijk/lichamelijk het gevoel hebt niet zonder datgene te kunnen. Is het echt zo moeilijk te geloven dat wij zonder (wereldse) verslavingen door het leven kunnen gaan. Wat een fantastisch geloof hebben wij moslims! Vindt u ook niet?

Dus op welke basis beslist u iets wel en iets niet te eten of drinken?

Volgens de Soenah (leefwijze van onze Profeet) en de Koran.

(tss ons gezegd, een pint is gezonder dan een glas frisdrank)

Zonder bewijs geen feiten!

 

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 10:01

In eerste instantie geplaatst door Kimmie


Maar nogmaals, van 2 glazen word je normaal echt niet losbandig of aggressief, van meer natuurlijk wel eens.

Hangt van de persoon af...

Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 10:08
In eerste instantie geplaatst door miss layla

In eerste instantie geplaatst door Generaal


Waar ik wel problemen mee heb is dat u spreekt over een verslaving. Wil dat dan zeggen dat er niets is waar u aan verslaafd bent? Ik kan dat niet geloven.

Is het zo raar om te geloven dat een mens niet verslaafd kan zijn aan iets? Weet dat ik erg van chocola houdt, maar het is geen verslaving. Want van een verslaving spreek je als je geestelijk/lichamelijk het gevoel hebt niet zonder datgene te kunnen. Is het echt zo moeilijk te geloven dat wij zonder (wereldse) verslavingen door het leven kunnen gaan. Wat een fantastisch geloof hebben wij moslims! Vindt u ook niet?

idd, u kan is proberen te bewijzen dat u geen verslaving hebt. Probeer 3 weken geen chocolade te eten. Als u er geen hebt gegeten, dan bent u niet verslaafd. Maar ik vrees dat u dat zal kunnen halen.

 

Dus op welke basis beslist u iets wel en iets niet te eten of drinken?

Volgens de Soenah (leefwijze van onze Profeet) en de Koran.

 

en u spreekt van zonder bewijs geen feit? en u beslist iets volgens de Soenah? Tiens, staat daar iets in van BSE? Dan was die wel goed voor op zijn tijd.

 

(tss ons gezegd, een pint is gezonder dan een glas frisdrank)

Zonder bewijs geen feiten!


In frisdrank zit heel veel suiker, dat zit er  niet in bier...

 

Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 10:09
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

[QUOTE=miss layla]

Ookal zouden 2 glz p/dg je gezondheid niet erg negatief beinvloeden (kan me wel voorstellen dat er heel wat hersecelletjes afbreken),

Het is vast gezonder dan een herseninfarct Bij beperkte hoeveelheden kan de lever bovendien de alcohol aan, en ontstaan er geen toxische stoffen.

Groetjes Kim

Herseninfarct heb je niet zelf in de hand of wel?

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 10:15
In eerste instantie geplaatst door Generaal

In eerste instantie geplaatst door miss layla

In eerste instantie geplaatst door Generaal


Waar ik wel problemen mee heb is dat u spreekt over een verslaving. Wil dat dan zeggen dat er niets is waar u aan verslaafd bent? Ik kan dat niet geloven.

Is het zo raar om te geloven dat een mens niet verslaafd kan zijn aan iets? Weet dat ik erg van chocola houdt, maar het is geen verslaving. Want van een verslaving spreek je als je geestelijk/lichamelijk het gevoel hebt niet zonder datgene te kunnen. Is het echt zo moeilijk te geloven dat wij zonder (wereldse) verslavingen door het leven kunnen gaan. Wat een fantastisch geloof hebben wij moslims! Vindt u ook niet?

idd, u kan is proberen te bewijzen dat u geen verslaving hebt. Probeer 3 weken geen chocolade te eten. Als u er geen hebt gegeten, dan bent u niet verslaafd. Maar ik vrees dat u dat zal kunnen halen.

Helaas beste Generaal ik moet u teleurstellen. Tijdens ramadan eet ik (expres) geen chocola en dat gaat om 4 weken!

 

Dus op welke basis beslist u iets wel en iets niet te eten of drinken?

Volgens de Soenah (leefwijze van onze Profeet) en de Koran.

en u spreekt van zonder bewijs geen feit? en u beslist iets volgens de Soenah? Tiens, staat daar iets in van BSE? Dan was die wel goed voor op zijn tijd.

Ik heb nooit wat over BSE gezegd, al denk ik wel dat het een straf van Allah (subhana wa ta'ala) is (alahoe alam). Maar (iets) denken maakt (nog) geen feit!

(tss ons gezegd, een pint is gezonder dan een glas frisdrank)

Zonder bewijs geen feiten!


In frisdrank zit heel veel suiker, dat zit er  niet in bier...

Zijn dit uw bewijzen. Nou alle negatieve bewijzen/feiten die ik tegen alcohol heb, zijn er niet tegen frisdrank. Voorbeeldje: Laat u kinderen eerder alcohol of frisdrank drinken?? En waarom? Precies...

 

Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 10:19

ok proficiat, dan bent u een uitzondering, maar goed. des te beter voor u.

U zei niets over BSE maar ik vroeg mij dat af omdat men dat hier boven ergens had gezgd. Dat dat niet mocht. En als u mij zegt dat u bepaalt wat u eet volgens u boek, dan zou dat daar moeten in staan.

 

Neenee, ik wou niks bewijzen. Maar geef is wat slechte dingen over bier? buiten dat er alcohol inzit want dat is maar beperkt. 

Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2005 om 10:40
In eerste instantie geplaatst door Generaal

ok proficiat, dan bent u een uitzondering, maar goed. des te beter voor u.

Waaruit kunt u opmaken dat ik een uitzondering ben? Kent u wellicht alle moslims, over de hele wereld of alleen in NL? Maakt u dit op omdat de opvangtehuizen vol met verslaafde islamieten zitten? Ik ben benieuwd waarom u denkt dat ik een uitzondering ben en waarom u denkt dat bijna elke moslim wel een (wereldse) verslaving heeft?

U zei niets over BSE maar ik vroeg mij dat af omdat men dat hier boven ergens had gezgd. Dat dat niet mocht. En als u mij zegt dat u bepaalt wat u eet volgens u boek, dan zou dat daar moeten in staan.

Hoe bedoelt u? Bedoelt u dat er in de Koran zou moeten staan dat als we 'dode' dieren eten we BSE krijgen?

Neenee, ik wou niks bewijzen. Maar geef is wat slechte dingen over bier? buiten dat er alcohol inzit want dat is maar beperkt. 

Geeft u bier aan kinderen? Nee toch? en waarom? Omdat het goed is of omdat het slecht is? Bier bestaat toch uit alcohol, dan kan ik niet vermijden. Dat is het wat bier slecht maakt!

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.092 seconden.