Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

El 3ansoria

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Omar al Faroek Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Omar al Faroek Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: El 3ansoria
    Geplaatst op: 04 december 2005 om 14:56

Alikoem sallam ik vind het goed van deze moslima vrouw dat ze haar gezicht bedekt en ze heeft recht om gewoon als lerares te werken in die school

[mooie ogen trouwens inshallah krijg ik later ook zo een vrouw]beslamma

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2005 om 14:52

Salaam aleikoum

De deur is kennelijk gesloten, maar dit zou natuurlijk niet zo moeten zijn, aangezien het hier wel om een Islamitische basischool gaat die moslimkinderen onderwijst en waar je te maken hebt met moslimouders, voor zover ik alles goed begrijp.

Ondanks het feit dat de meningen over de khimaar en het zichtbare verdeeld zijn, vind ik dat moslims elkaars meningen moeten respecteren en is dit zelfs verplicht volgens het geloof.

De statement die volgens mij wordt gegeven is dat de khimaar niet islamitisch is,  het zal zeker verwarring bij de kinderen oproepen denk ik.

Of is er een Nederlandse wet die de school een beperking oplegt???

Salaam aleikoum.

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2005 om 14:49
In eerste instantie geplaatst door Amier

Oh, ik wil wel nog even zeggen dat, hoewel ik van mening ben dat het niet wajib is, ik niets tegen niqaab's en burqa's heb! Ik heb respect voor iedere vrouw die besluit er een te gaan dragen uit taqwa, ik vind alleen wel dat als je dat besluit te doen, je moet accepteren dat bepaalde deuren gesloten voor je zullen zijn. Maar ik geloof dat deze zuster dat heel goed weet en de keuze weloverwogen heeft genomen. Moge Allah subhan wa t'ala haar bijstaan. Amin.

 


asssalam-o-alaikum Amier,

Misschien was het nog niet duidelijk, maar ik ben van mening dat de niqab zeer zeker wel verplicht is voor de moslimvrouw. Maar ik heb aan de andere kant ook weer niks tegen vrouwen die geen gezichtsbedekkende sluier dragen hoor.

Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2005 om 14:45
In eerste instantie geplaatst door Amier

Oh, ik wil wel nog even zeggen dat, hoewel ik van mening ben dat het niet wajib is, ik niets tegen niqaab's en burqa's heb! Ik heb respect voor iedere vrouw die besluit er een te gaan dragen uit taqwa, ik vind alleen wel dat als je dat besluit te doen, je moet accepteren dat bepaalde deuren gesloten voor je zullen zijn. Maar ik geloof dat deze zuster dat heel goed weet en de keuze weloverwogen heeft genomen. Moge Allah subhan wa t'ala haar bijstaan. Amin.

Amin

 

'Het hoort tot iemands islam, dat hij zich niet bemoeit met datgene wat hem niet aangaat'. (Tirmidzi)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2005 om 14:24

Oh, ik wil wel nog even zeggen dat, hoewel ik van mening ben dat het niet wajib is, ik niets tegen niqaab's en burqa's heb! Ik heb respect voor iedere vrouw die besluit er een te gaan dragen uit taqwa, ik vind alleen wel dat als je dat besluit te doen, je moet accepteren dat bepaalde deuren gesloten voor je zullen zijn. Maar ik geloof dat deze zuster dat heel goed weet en de keuze weloverwogen heeft genomen. Moge Allah subhan wa t'ala haar bijstaan. Amin.

 

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2005 om 14:20
Jazakallah khair Amier saheb,


Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2005 om 14:12

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Heeft iemand haar email adres, ik kan wel misschien werk in het onderwijs voor haar regelen. Jazakallah khair.

Assalamu alaikum,

ik heb niet haar emailadres, maar wel die van de basischool Bilal. Insha Allah willen ze je verder helpen: [email protected]

Op deze website is sowieso meer info te vinden over islamitisch basisonderwijs in Nederland http://www.simonscholen.nl/index.php

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2005 om 13:57
In eerste instantie geplaatst door Amier

Jammer van de goede docente

Herstel: onderwijsassistente.

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2005 om 13:52
Heeft iemand haar email adres, ik kan wel misschien werk in het onderwijs voor haar regelen. Jazakallah khair.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2005 om 13:49

Salaam,

tsja, ik vind persoonlijk dat dat een consequentie is van het dragen van een gezichtsluier die ze moet accepteren, zeker op een school of andere sociale instelling waar het voor 99% draait om communicatie, ook tussen personeel onderling en tussen personeel en ouders. Wij communiceren voor meer dan 70% non-verbaal (volgens sommigen voor meer dan 90%) en dat gaat dus niet achter zo'n doek. Jammer van de goede docente, ik hoop dat ze er gelukkiger van wordt.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2005 om 13:15

Omdat ze een burqa draagt mag juf Ouarda niet langer lesgeven op de Bilalschool in Amersfoort



Vandaag neemt ze afscheid van de leerlingen en haar collega�s. Het is een moeilijke beslissing. De gevolgen zijn namelijk verstrekkend. Niet alleen zal ze haar opleiding staken, ook moet ze afscheid nemen van de school waar ze met zoveel plezier heeft gewerkt.

Toch voelt het juist. Ze moet dit doen. Als de Bilalschool haar nog een keer nodig heeft, kunnen ze altijd, altijd een beroep op haar doen, zegt uarda in accentloos Nederlands.

Ze heeft door haar keuze in ieder geval tijd genoeg, zo grapt ze. Collega juf Lonneke strijkt hierop troostend liefdevol over de pikzwarte stof van Ouarda�s fonkelnieuwe burqa.

�We verliezen in haar een fenomenale onderwijsassistente,� zegt directeur Fred Koopman na de ochtendvergadering. �Dit weekend heeft ze de beslissing genomen om zich volledig te bedekken. Een hoofddoek is geen probleem. Ze liep al vrij bedekt, maar dat moet kunnen op een islamitische basisschool. Maar helemaal bedekt, dat kan niet.�

De directeur wil Ouarda graag voor zijn school behouden. Er is nog wel gekeken of er een andere oplossing mogelijk is. �In de klas wilde ze wel zonder gezichtsbedekking. Maar in de gang niet. Maar daar zien kinderen en ouders haar ook. Dat werkt gewoon niet. Ze moeten wel haar gezicht kunnen zien. Het is erg jammer, maar we respecteren haar keuze.�
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.