Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

El 3ansoria

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: El 3ansoria
    Geplaatst op: 04 december 2005 om 13:15

Omdat ze een burqa draagt mag juf Ouarda niet langer lesgeven op de Bilalschool in Amersfoort



Vandaag neemt ze afscheid van de leerlingen en haar collega�s. Het is een moeilijke beslissing. De gevolgen zijn namelijk verstrekkend. Niet alleen zal ze haar opleiding staken, ook moet ze afscheid nemen van de school waar ze met zoveel plezier heeft gewerkt.

Toch voelt het juist. Ze moet dit doen. Als de Bilalschool haar nog een keer nodig heeft, kunnen ze altijd, altijd een beroep op haar doen, zegt uarda in accentloos Nederlands.

Ze heeft door haar keuze in ieder geval tijd genoeg, zo grapt ze. Collega juf Lonneke strijkt hierop troostend liefdevol over de pikzwarte stof van Ouarda�s fonkelnieuwe burqa.

�We verliezen in haar een fenomenale onderwijsassistente,� zegt directeur Fred Koopman na de ochtendvergadering. �Dit weekend heeft ze de beslissing genomen om zich volledig te bedekken. Een hoofddoek is geen probleem. Ze liep al vrij bedekt, maar dat moet kunnen op een islamitische basisschool. Maar helemaal bedekt, dat kan niet.�

De directeur wil Ouarda graag voor zijn school behouden. Er is nog wel gekeken of er een andere oplossing mogelijk is. �In de klas wilde ze wel zonder gezichtsbedekking. Maar in de gang niet. Maar daar zien kinderen en ouders haar ook. Dat werkt gewoon niet. Ze moeten wel haar gezicht kunnen zien. Het is erg jammer, maar we respecteren haar keuze.�
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2005 om 13:49

Salaam,

tsja, ik vind persoonlijk dat dat een consequentie is van het dragen van een gezichtsluier die ze moet accepteren, zeker op een school of andere sociale instelling waar het voor 99% draait om communicatie, ook tussen personeel onderling en tussen personeel en ouders. Wij communiceren voor meer dan 70% non-verbaal (volgens sommigen voor meer dan 90%) en dat gaat dus niet achter zo'n doek. Jammer van de goede docente, ik hoop dat ze er gelukkiger van wordt.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2005 om 13:52
Heeft iemand haar email adres, ik kan wel misschien werk in het onderwijs voor haar regelen. Jazakallah khair.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2005 om 13:57
In eerste instantie geplaatst door Amier

Jammer van de goede docente

Herstel: onderwijsassistente.

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2005 om 14:12

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Heeft iemand haar email adres, ik kan wel misschien werk in het onderwijs voor haar regelen. Jazakallah khair.

Assalamu alaikum,

ik heb niet haar emailadres, maar wel die van de basischool Bilal. Insha Allah willen ze je verder helpen: [email protected]

Op deze website is sowieso meer info te vinden over islamitisch basisonderwijs in Nederland http://www.simonscholen.nl/index.php

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2005 om 14:20
Jazakallah khair Amier saheb,


Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2005 om 14:24

Oh, ik wil wel nog even zeggen dat, hoewel ik van mening ben dat het niet wajib is, ik niets tegen niqaab's en burqa's heb! Ik heb respect voor iedere vrouw die besluit er een te gaan dragen uit taqwa, ik vind alleen wel dat als je dat besluit te doen, je moet accepteren dat bepaalde deuren gesloten voor je zullen zijn. Maar ik geloof dat deze zuster dat heel goed weet en de keuze weloverwogen heeft genomen. Moge Allah subhan wa t'ala haar bijstaan. Amin.

 

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2005 om 14:45
In eerste instantie geplaatst door Amier

Oh, ik wil wel nog even zeggen dat, hoewel ik van mening ben dat het niet wajib is, ik niets tegen niqaab's en burqa's heb! Ik heb respect voor iedere vrouw die besluit er een te gaan dragen uit taqwa, ik vind alleen wel dat als je dat besluit te doen, je moet accepteren dat bepaalde deuren gesloten voor je zullen zijn. Maar ik geloof dat deze zuster dat heel goed weet en de keuze weloverwogen heeft genomen. Moge Allah subhan wa t'ala haar bijstaan. Amin.

Amin

 

'Het hoort tot iemands islam, dat hij zich niet bemoeit met datgene wat hem niet aangaat'. (Tirmidzi)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2005 om 14:49
In eerste instantie geplaatst door Amier

Oh, ik wil wel nog even zeggen dat, hoewel ik van mening ben dat het niet wajib is, ik niets tegen niqaab's en burqa's heb! Ik heb respect voor iedere vrouw die besluit er een te gaan dragen uit taqwa, ik vind alleen wel dat als je dat besluit te doen, je moet accepteren dat bepaalde deuren gesloten voor je zullen zijn. Maar ik geloof dat deze zuster dat heel goed weet en de keuze weloverwogen heeft genomen. Moge Allah subhan wa t'ala haar bijstaan. Amin.

 


asssalam-o-alaikum Amier,

Misschien was het nog niet duidelijk, maar ik ben van mening dat de niqab zeer zeker wel verplicht is voor de moslimvrouw. Maar ik heb aan de andere kant ook weer niks tegen vrouwen die geen gezichtsbedekkende sluier dragen hoor.

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2005 om 14:52

Salaam aleikoum

De deur is kennelijk gesloten, maar dit zou natuurlijk niet zo moeten zijn, aangezien het hier wel om een Islamitische basischool gaat die moslimkinderen onderwijst en waar je te maken hebt met moslimouders, voor zover ik alles goed begrijp.

Ondanks het feit dat de meningen over de khimaar en het zichtbare verdeeld zijn, vind ik dat moslims elkaars meningen moeten respecteren en is dit zelfs verplicht volgens het geloof.

De statement die volgens mij wordt gegeven is dat de khimaar niet islamitisch is,  het zal zeker verwarring bij de kinderen oproepen denk ik.

Of is er een Nederlandse wet die de school een beperking oplegt???

Salaam aleikoum.

Terug naar boven
Omar al Faroek Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Omar al Faroek Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2005 om 14:56

Alikoem sallam ik vind het goed van deze moslima vrouw dat ze haar gezicht bedekt en ze heeft recht om gewoon als lerares te werken in die school

[mooie ogen trouwens inshallah krijg ik later ook zo een vrouw]beslamma

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2005 om 15:00

Assalamu alaikum broeder 3abd Arra7maan,

het gaat om de niqaab (gezichtsbedekking) en niet om de khimaar hoor want die droeg deze vrouw al zonder problemen, en volgens mij heeft de school geen statement afgegeven over de het wel of niet verplicht zijn van de gezichtsluier, alleen dat het goed functioneren in een onderwijsomgeving in de weg staat.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2005 om 15:03
In eerste instantie geplaatst door Omar al Faroek

Alikoem sallam ik vind het goed van deze moslima vrouw dat ze haar gezicht bedekt en ze heeft recht om gewoon als lerares te werken in die school

[mooie ogen trouwens inshallah krijg ik later ook zo een vrouw]beslamma

Haha, ik denk niet dat dat een foto is van de vrouw in kwestie. Insha Allah trouw je met een goede, fijne en lieve vrouw en als je wilt ook nog knap.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2005 om 15:31
In eerste instantie geplaatst door Amier

Assalamu alaikum broeder 3abd Arra7maan,

het gaat om de niqaab (gezichtsbedekking) en niet om de khimaar hoor want die droeg deze vrouw al zonder problemen, en volgens mij heeft de school geen statement afgegeven over de het wel of niet verplicht zijn van de gezichtsluier, alleen dat het goed functioneren in een onderwijsomgeving in de weg staat.

Wassalam.

Aleikoum Assalaam wara7matu Allah broeder Amier.

Inderdaad de niqaab. Misschien is het wel zo dat, omdat er een meningsverschil is, er een onderscheiding wordt gemaakt tussen ghimaar en niqaab, Allahu ahlem. In de Koran staat khimaar en er zijn moslims die hier gezichtsbedekking onder verstaan, zoals de uitleg van ibn Abbaas (raddiya Allahu anhu)

Een statement van het niet goed kunnen functioneren is een mening die niet van toepassing is voor de moslims die het als een verplichting zien of het als mustahab willen dragen. Over het algemeen is ieder het over eens dat het mustahab is. Het gaat er om dat er geen begrip wordt getoond in een instelling waar Islam wordt onderwezen en voor zover ik weet behoort ook de niqaab tot de Islam, direct of indirect. Direct, omdat het de juiste visie kan zijn over dat het waadjib is. En indirect, als een vrouw het wilt dragen en je als moslim, die het niet als waadjib ziet, je broederschap niet moet belemmeren om een meningsverschil. Ook is het zo, volgens jou ook broeder, dat de meeste praktisernde moslims het er over eens zijn dat het mustahab is.

Is het niet de bedoeling van de niqaab om communicatie tussen te wee sexen te belemmeren?? En waarom is het mustahab en is er meer taqwa volgens jou??

Verder heeft onze moeder Aisha (radiyya Allahu an3a) ook een khimaar (of niqaab) gedragen en was nummer 1 onder de geleerden en we hebben veel van haar kennis gekregen. Als de moslims in die tijd vonden dat de khimaar een goede onderwijs in de weg stond, dan zouden wij nu heel veel hadith niet kennen.

Salaam aleikoum 

 

 

Terug naar boven
dnijholt Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 71
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dnijholt Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2005 om 16:54
heeft niks met geloof te maken alleen maar met communicatie in een openbaar ambt... zou niet willen dat ik meemaak in een openbaar ambt er een persoon tegenover me zit die geheel bedekt is. of het nu een school is of niet. Maar als ze dat wil mag dat.... maar dan moeten westerse vrouwen ook in islamitische landen (zogezegd gebaseerd op) ook vrij kunnen lopen zonder hoofddoek (mag ook niet is zogenaamd beledigend)
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2005 om 18:32

In eerste instantie geplaatst door dnijholt

heeft niks met geloof te maken alleen maar met communicatie in een openbaar ambt... zou niet willen dat ik meemaak in een openbaar ambt er een persoon tegenover me zit die geheel bedekt is. of het nu een school is of niet. Maar als ze dat wil mag dat.... maar dan moeten westerse vrouwen ook in islamitische landen (zogezegd gebaseerd op) ook vrij kunnen lopen zonder hoofddoek (mag ook niet is zogenaamd beledigend)

Het heeft hier wel met geloof te maken, want het gaat hier om een Islamitische basisschool dacht ik, een school dat Islamitisch onderwijs aanbiedt met Islamitische normen en waarden binnen de Nederlandse wetgeving. Voorzover ik goed heb opgelet is er geen verbod binnen de Nederlandse wet, er zijn enkele incidenten geweest op middelbare scholen. Er zijn wel plannen, en misschien dat een algeheel verbod zoals in Belgi� niet zal gelden.

 

Op een andere school/instelling die niet Islamitisch is begrijp ik het volkomen en heb ik er begrip voor. Als de wet beperkingen heeft dan begrijp ik het ook. Ik begrijp het standpunt van communicatie die je aanhaalt, maar moslims (ik neem aan dat zij de show daar runnen) hebben dit standpunt niet, als zij Islamitisch genoeg zijn en onderwijs hierin hebben gekregen.

 

Is het een openbare ambt?,  als het hier specifiek gaat om een school dat Islamitische normen uitdraagt  en voor moslims is bedoelt?

 

Zitten op de school kinderen die niet moslim zijn. Als dit zo is dan begrijp ik de maatregel.

 

Is het dragen van een niqaab op een Islamitische school conform de Nederlandse wet?

 

Als dit niet zo is dan begrijp ik de maatregel.

 

In hoeverre is de school Islamitisch voor moslims?

 

Een school die subsidie van de overheid ontvangt heeft sowieso weinig te vertellen op Islamitisch terrein. Ik denk dat de centjes en vriendjespolitiek de voornaamste reden van deze zaak zijn. Of het kan gewoon zijn dat de school zich meer conformeert met andere normen en op dit vlak niet zo Islamitisch is als de naam �bilal� doet klinken. Wie weet wat de kinderen daar leren als hen wordt verteld dat de juf van school moest, omdat zij een niqaab draagt en dit niet bij de Islam hoort.

 

In hoeverre bemoeit de staat zich met Godsdienst?

 

Het kabinet en de AIVD bemoeien zich erg veel met moslims en stimulering van gematigde krachten, in alle angst en zelfs vijandschap. De staat heeft natuurlijk terecht wat te zeggen over onderwijs die door haar wordt gesubsidieerd. Onderwijs is een goed kanaal om moslims te matigen (assimileren door verwaarlozen van eigen normen en waarden) en zeker als je als school afhankelijk bent in je voortbestaan.

 

Genoeg om je als moslim zorgen over te maken en de taak aan de gemeenschap om te organiseren in onafhankelijke gedachtegoed en financi�le onafhankelijkheid, zodat je gerust kan zijn dat Islamitisch onderwijs inhoudt wat het betekent.

 

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 04:15
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Een statement van het niet goed kunnen functioneren is een mening die niet van toepassing is voor de moslims die het als een verplichting zien of het als mustahab willen dragen. Over het algemeen is ieder het over eens dat het mustahab is. Het gaat er om dat er geen begrip wordt getoond in een instelling waar Islam wordt onderwezen en voor zover ik weet behoort ook de niqaab tot de Islam, direct of indirect. Direct, omdat het de juiste visie kan zijn over dat het waadjib is. En indirect, als een vrouw het wilt dragen en je als moslim, die het niet als waadjib ziet, je broederschap niet moet belemmeren om een meningsverschil. Ook is het zo, volgens jou ook broeder, dat de meeste praktisernde moslims het er over eens zijn dat het mustahab is.

Is het niet de bedoeling van de niqaab om communicatie tussen te wee sexen te belemmeren?? En waarom is het mustahab en is er meer taqwa volgens jou??

Verder heeft onze moeder Aisha (radiyya Allahu an3a) ook een khimaar (of niqaab) gedragen en was nummer 1 onder de geleerden en we hebben veel van haar kennis gekregen. Als de moslims in die tijd vonden dat de khimaar een goede onderwijs in de weg stond, dan zouden wij nu heel veel hadith niet kennen.

Salaam aleikoum 

Assalamu alaikum broeder,

ik ben zelf werkzaam in het onderwijs, en ik weet zoals iedere docent dat communicatie meer dan 90% procent ons vak vormt. Communicatie bestaat voor slechts een klein gedeelte uit puur spraak, en voor het grootste gedeelte uit expressie, beweging enz. Ik ben dus van mening, en met mij praktisch iedere profesional, dat het dragen van een gezichtsluier goed onderwijs in de weg staat. Het niet toestaan van een gezichtsluier op een school of andere pedagogische en didactische instelling is dus niet een religieuze zaak maar een pragmatische, een puur praktische. Als je van mening zou zijn dat het verbergen van je gezicht als vrouw verplicht is, dan kun je ook concluderen dat vrouwen geen sociale beroepen zouden moeten uitvoeren, dat bedoel ik. Als je communicatie terugbrengt tot alleen spraak, dan zou een klaslokaal met alleen microfoons en een luidspreker volstaan, nietwaar?

Deze vrouw in kwestie is een (aankomend) profesional die heel goed weet dat lesgeven vanachter een gezichtsbedekking het onderwijs niet ten goede komt. Ze was dan ook bereid haar niqaab af te doen voor de klas, ik denk ook omdat het een lagere school is waar ze werkte. Maar in het onderwijs werk je als team. Communicatie tussen collega's onderling is essentieel, net als comminacatie tussen de docenten en de ouders. Op het moment dat die communicatie verstoord wordt, is het heel moeilijk om als team profesioneel te kunnen werken en de kinderen het beste te bieden wat mogelijk is, want vergeet niet dat onderwijs niet bestaat om mensen een leuke baan te bezorgen, maar om kinderen te onderwijzen en voor een deel op te voeden en te vormen. Bovendien zou je je kunnen afvragen of een vrouw die besluit een niqaab te gaan dragen wel met mannen zou willen communiceren, en als mannen je collega's zijn van wie je afhankelijk bent en zij van jou, dan is goed functioneren al bij voorbaat onmogelijk. Bovendien willen ouders ook graag weten aan wie ze hun kroost toevertrouwen de hele dag kan ik me zo voorstellen, ook moslim-ouders.

De keuze om geen gezichtsluiers toe te staan op een school (wat overigens geen landelijke regel is maar door de afzonderlijke scholen zelf wordt bepaald) is dus niet een religieuze overweging maar een puur praktische en dient het belang van het onderwijs en dus dat van de kinderen in dit geval. Nogmaals: als iemand van mening is dat een gezichtsluier wajib is, dan moet diegene ook accepteren dat er bepaalde deuren gesloten blijven. Zo ben ik van mening dat varkensvlees eten haraam is, dus ik ga niet werken in een sparerib-restaurant .

In het artikel stond ook dat gekeken is of er een andere functie was die de vrouw kon vervullen binnen die school omdat ze een goede collega was, maar jammer genoeg was die er blijkbaar niet. Je moet ook niet vergeten dat ook islamitische scholen te kampen hebben met heel krappe budgetten zoals alle scholen in Nederland en er niet zomaar banen kunnen worden gemaakt.

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

En waarom is het mustahab en is er meer taqwa volgens jou??

Ik ben zelfs niet van mening dat het mustahab is, al is dat wel de meest voorkomende mening onder moslims. De dalil is gewoonweg te zwak (te weinig, ik bedoel niet "da�f") om aan te nemen dat Allah ta'ala zou willen dat alle vrouwen zich volledig afzonderen van het openbare leven, er zijn ook teveel ahadith en ayaat die een heel ander beeld laten zien. Maar ik ben geen geleerde dus ik kan daar geen fatwa over uitspreken natuurlijk.

Ik denk ook niet dat iemand m��r taqwa heeft als ze een gezichtsluier draagt, maar ik zei dat ik respect heb voor vrouwen die uit taqwa zo'n beslissing nemen, omdat het nogal een grote stap is. Ik ben absoluut tegen het dwingen van vrouwen een gezichtsluier te dragen zoals in sommige landen gebeurt, maar als een vrouw er zelf voor kiest, zegt dat wel wat over haar imaan denk ik, ze neemt haar godsdienst dan in ieder geval heel serieus. Niet dat een vrouw zonder niqaab dat niet zou doen, maar je begrijpt hopelijk wel wat ik bedoel. Allahu alam.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk heb kunnen maken wat ik nu precies bedoel.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 05:07
De foto die erbij geplaatst staat is niet de zuster Quarda!
Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima_Y Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 07:13

Assalaamoe ehleykom warahmatoelah wabarkatoehoe,

Nou ik zie niet in wat ze daar tegenop zien...

Het is toch tenslotte de kennis die zij moet doorgeven aan de leerlingen... En met eender wat ze dat dan doet of ze nu bedekt loop of niet!

Dat noem ik nu es moeilijk doen!

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 07:45
Enkele vragen:

Niqaab is, begrijp ik, een totale gezichtsbedekking. Waar staat in de
koran dat die gedragen moetworden en om welke reden?

Wat zegt de koran verder over specifieke kledingvoorschriften en om
welke redenen?

Is het vast te stellen dat iemand die niqaab draagt serieuzer met haar
geloof om gaat dan iemand die dat niet doet?

Er wordt gesteld dat "iedereen" het er over eens is dat het dragen van een
khimaar een algemeen aanvaardde zaak is. Wie wordt bedoeld met
iedereen? Is "iedereen" bijvoorbeeld iedere Moslim?

Sorry dat ik me met interne aangelegenheden bemoei, maar niet moslims
hebben zo hun vragen omdat ze er wel mee geconfronteerd worden.
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2005 om 15:52

Beste Postpentacost,

Mocht ik het antwoord weten op je gestelde vragen, zal ik je dan verder hebben geholpen? Ik denk het niet, temeer omdat ik besef dat jij er niet in gaat geloven. Kan ik me tijd dan niet beter aan iets anders besteden??

Bovendien: waar maak jij je druk om? Wanneer een vrouw naakt erbij wilt lopen, dan kraait er niemand naar, maar wanneer een vrouw zich wil bedekken dan staat alles op zijn kop.

Ik zou maar vast wennen aan het idee. Want er zijn vele moslima's op komst die de niqaab willen gaan dragen en die niet vertrekken uit Nederland zolang hun religie niet wordt bedreigd.

Gegroet Imaan.

P.S. Ik denk dat jij me standpunt wel weet: de aarde is gegeven aan ieder mens.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Jihad_Nafs Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 december 2005
Online status: Offline
Berichten: 44
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jihad_Nafs Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 05:21

salaam oe aleikoem machAllah ze staat vast in haar standpunt, ze weet dat deze dounia toch voor even is, voor haar is een burqa een mooie stap , en jah deuren zullen gesloten worden maar er worden weer nieuwe deuren geopend voor haar in akhira,

 

en dat is de mooiste , soeb7naallah als allah swt , iets wegeneemt zoals in haar geval is ze geen onderwijs assistente meer , inchallah zal ze nog beter en succesvolle baan krijgen.

als Allah swt iets wegneemt dan geeft hij altijd iets voor terug, AlhamdoeiAlllah

vertrouw op Allah swt

 

jullie zuster saida

Terug naar boven
laaibah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 19
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote laaibah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 10:25

Salaam wa alaikoem warahmatoellah wabarakatoe,

Mashallah, echt mooi dat ze nu niqaab draagt, het mooiste bij een vrouw vind ik de nigaab en haar bedekte kleding, ikzelf draag hidjab en wil inshallah een niqaab dragen, en leuk om te horen mashallah dat er veel meer vrouwen van plan zijn insha ALLAH een niqaab te dragen.

Moge ALLAH ons allemaal leiden en onze paden waar me op lopen vergemakkelijken en Inshallah zullen we op de dag des oordeels behoren tot de gelovigen....aamien

Salaam wa alaikoem warahmatoellah wabarakatoe...

Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 10:32

Amien oegtie Laaibah moge Allah je imaan versterken zodat je inshallah ook de niqaab gaat dragen en alle zusters inshallah want een Moslima met een niqaab is een bedekte diamant !

Asalama alykoum warahmatoe allahie wabarakatoe

Terug naar boven
laaibah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 19
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote laaibah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 10:41

Salaam wa alaikoem warahmatoellah wabarakatoe broeder,

Moge ALLAH SubhanALLAH je belonen...aamien

En inderdaad een vrouw met een niqaab is een bedekte diamant, mashallah!!

Wat mooi heeft ALLAH de verhevene, geprezen zij ALLAH, de islam gemaakt, ben er zo trots op, Mashallah!!!

Salaam wa alaikoem warahmatoellah wabarakatoe broeder.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 11:26
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Beste Postpentacost,


Mocht ik het antwoord weten op je gestelde vragen,
zal ik je dan verder hebben geholpen? Ik denk het niet, temeer omdat ik
besef dat jij er niet in gaat geloven. Kan ik me tijd dan niet beter aan iets
anders besteden??


Bovendien: waar maak jij je druk om? Wanneer een
vrouw naakt erbij wilt lopen, dan kraait er niemand naar, maar wanneer
een vrouw zich wil bedekken dan staat alles op zijn kop.


Ik zou maar vast wennen aan het idee. Want er zijn
vele moslima's op komst die de niqaab willen gaan dragen en die niet
vertrekken uit Nederland zolang hun religie niet wordt bedreigd.[/
COLOR>


Gegroet Imaan.


P.S. Ik denk dat jij me standpunt wel weet: de aarde
is gegeven aan ieder mens.



Imaan

Als ik je goed begrijp voel je je nogal bedreigd door mensen die niet zo
goed begrijpen waar die niqaab toe dient.

Maar nu is mij duidelijk dat het alles te maken heeft met de vrije keuze
tussen naakt lopen (hetgeen ik beslist afwijs, alhoewel...) en je totaal
bedekken. En dat het in feite weinig tot niets met voorschriften te maken
heeft uit de koran. Mag ik het meer zien als een modegril onder
moslima's; of een "coming out", zoals elke minderheid die zich niet
erkend voelt en zich aanvankelijk in anonimiteit hult?
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 11:31

Het dragen van een niqaab is een puberale trend. Waait vanzelf weer over.

In de jaren 60 lieten jongens hun haren lang groeien als een uiting van verzet. Nu wordt de niqaab, als misplaatst geloofsattribuut, als verzetsuiting gedragen.

Waait ook vanzelf weer over.

Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 12:14
In eerste instantie geplaatst door Moslima_Y

Assalaamoe ehleykom warahmatoelah wabarkatoehoe,

Nou ik zie niet in wat ze daar tegenop zien...

Het is toch tenslotte de kennis die zij moet doorgeven aan de leerlingen... En met eender wat ze dat dan doet of ze nu bedekt loop of niet!

Dat noem ik nu es moeilijk doen!

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

Salam alaikum lieve zuster

Het gaat helaas niet alleen om les geven, maar om contact met kinderen. Een kind moet kunnen zien of de juf nou boos is of niet, of lacht of niet of vriendelijk kijkt of niet. Kinderen leren op die leeftijd ook non-verbale communicatie. Dus dan is het erg belangrijk dat ze de reacties van hun lerares kunnen zien. Dat schept ook veiligheid. Ik vind het sneu voor deze moslima dat ze haar baan moest opgeven..echt waar, maar we moeten wel realistisch zijn..en Allah zegt dat Hij het ons niet moeilijk maar makkelijk wilt maken. en verder Allah ou a3lam.

wasalamalaikum

 

Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 12:15

By the way,

de dame achter de sluier op de foto is niet de zuster in kwestie. Dat is gewoon een model met een zwarte sluier op.

 

Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2005 om 12:21

[/QUOTE]

Salam alaikum lieve zuster

Het gaat helaas niet alleen om les geven, maar om contact met kinderen. Een kind moet kunnen zien of de juf nou boos is of niet, of lacht of niet of vriendelijk kijkt of niet. Kinderen leren op die leeftijd ook non-verbale communicatie. Dus dan is het erg belangrijk dat ze de reacties van hun lerares kunnen zien. Dat schept ook veiligheid. Ik vind het sneu voor deze moslima dat ze haar baan moest opgeven..echt waar, maar we moeten wel realistisch zijn..en Allah zegt dat Hij het ons niet moeilijk maar makkelijk wilt maken. en verder Allah ou a3lam.

wasalamalaikum

 

[/QUOTE]

Helemaal mee eens.

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.