Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenPentagon: homoseksualiteit is ziekte

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 6>
Schrijver
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Pentagon: homoseksualiteit is ziekte
    Geplaatst op: 26 juni 2006 om 03:47

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

Hij bedoelde het homo-seksuele zelfzijn, wat als jij dat had?  Wat Rahil zegt, komt neer op: zelfs al ben ik homoseksueel, ik doe er gewoon niets mee, en ondanks de pijn nooit bij je grote liefde te kunnen zijn, ga ik gewoon voort, ik maak mijn man wel wat wijs als hij vraagt of je het vrijen wel lekker vond.  Maar wat alzukar hier bedoelt, is dat je het wel had kunnen zijn, evenzeer als ik.  En dan zou je jezelf verwerpen indien je homoseksualiteit verwerpt.
  Ik weet wel degelijk wat hij bedoelt. Maar vanuit mijn Moslim-zijn zeg ik dat ik nooit homo had kunnen zijn want homoseksualiteit is aangeleerd. Net zoals seks hebben met de hond van de buurman niet genetisch is bepaald maar gewoon net zoals homoseksualiteit en andere verboden anale contacten voortkomt uit de perverse verlangens/begeertes van de mens.
Homo's worden ook gewoon verliefd,zal moeilijk voor je worden in de moskee.Is verliefd worden ook aangeleerd?Je leefd in de middeleeuwen en loopt rond anno 2006.Je beklaagd je dat moslims gediscrimineerd worden,maar wenst wel iemand ander op zijn sexueele geaardheid te kunnen discrimineren.

 

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 03:54
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

Hij bedoelde het homo-seksuele zelfzijn, wat als jij dat had?  Wat Rahil zegt, komt neer op: zelfs al ben ik homoseksueel, ik doe er gewoon niets mee, en ondanks de pijn nooit bij je grote liefde te kunnen zijn, ga ik gewoon voort, ik maak mijn man wel wat wijs als hij vraagt of je het vrijen wel lekker vond.  Maar wat alzukar hier bedoelt, is dat je het wel had kunnen zijn, evenzeer als ik.  En dan zou je jezelf verwerpen indien je homoseksualiteit verwerpt.
  Ik weet wel degelijk wat hij bedoelt. Maar vanuit mijn Moslim-zijn zeg ik dat ik nooit homo had kunnen zijn want homoseksualiteit is aangeleerd. Net zoals seks hebben met de hond van de buurman niet genetisch is bepaald maar gewoon net zoals homoseksualiteit en andere verboden anale contacten voortkomt uit de perverse verlangens/begeertes van de mens.
Homo's worden ook gewoon verliefd,zal moeilijk voor je worden in de moskee.Is verliefd worden ook aangeleerd?Je leefd in de middeleeuwen en loopt rond anno 2006.


Ruud,

"verliefd worden" bestaat niet in de Islam. Dat hoort meer bij de sex, drugs en rock cultuur van het westen.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 03:55
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

Hij bedoelde het homo-seksuele zelfzijn, wat als jij dat had?  Wat Rahil zegt, komt neer op: zelfs al ben ik homoseksueel, ik doe er gewoon niets mee, en ondanks de pijn nooit bij je grote liefde te kunnen zijn, ga ik gewoon voort, ik maak mijn man wel wat wijs als hij vraagt of je het vrijen wel lekker vond.  Maar wat alzukar hier bedoelt, is dat je het wel had kunnen zijn, evenzeer als ik.  En dan zou je jezelf verwerpen indien je homoseksualiteit verwerpt.
  Ik weet wel degelijk wat hij bedoelt. Maar vanuit mijn Moslim-zijn zeg ik dat ik nooit homo had kunnen zijn want homoseksualiteit is aangeleerd. Net zoals seks hebben met de hond van de buurman niet genetisch is bepaald maar gewoon net zoals homoseksualiteit en andere verboden anale contacten voortkomt uit de perverse verlangens/begeertes van de mens.
Homo's worden ook gewoon verliefd,zal moeilijk voor je worden in de moskee.Is verliefd worden ook aangeleerd?Je leefd in de middeleeuwen en loopt rond anno 2006.


Ruud,

"verliefd worden" bestaat niet in de Islam. Dat hoort meer bij de sex, drugs en rock cultuur van het westen.
Hahahahaha........ Nee dat snap ik.. Daarom zag je in SA ook zo veel scheidingen en werd uithuwlijken stop gezet.Er was immers geen basis van normaale aantrekkingskracht tussen 2 individuen.Wat een eerste basis vormt voor een relatie.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 03:55

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

Ruud,

"verliefd worden" bestaat niet in de Islam

 

Sinds wanneer bestaat �verliefd worden�  niet in de Islaam?

Of doel jij hier specifiek op homoseksuelen?

 


 

Hahahahaha........ Nee dat snap ik.. Daarom zag je in SA ook zo veel scheidingen en werd uithuwlijken stop gezet.  

 

Van sarcasme moet jij het maar hebben.....

 

 

Groeten,


Marocaantje

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 03:57
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

Ruud,

"verliefd worden" bestaat niet in de Islam

 

Sinds wanneer bestaat �verliefd worden�  niet in de Islaam?

Of doel jij hier specifiek op homoseksuelen?

 


Jullie Zuster Fi Dien!!

    In dit geval kan het me geen moer schelen,het zijn mensen die deze domme dingen zeggen en met wetten naar handelen.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 04:13
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

Hij bedoelde het homo-seksuele zelfzijn, wat als jij dat had?  Wat Rahil zegt, komt neer op: zelfs al ben ik homoseksueel, ik doe er gewoon niets mee, en ondanks de pijn nooit bij je grote liefde te kunnen zijn, ga ik gewoon voort, ik maak mijn man wel wat wijs als hij vraagt of je het vrijen wel lekker vond.  Maar wat alzukar hier bedoelt, is dat je het wel had kunnen zijn, evenzeer als ik.  En dan zou je jezelf verwerpen indien je homoseksualiteit verwerpt.
  Ik weet wel degelijk wat hij bedoelt. Maar vanuit mijn Moslim-zijn zeg ik dat ik nooit homo had kunnen zijn want homoseksualiteit is aangeleerd. Net zoals seks hebben met de hond van de buurman niet genetisch is bepaald maar gewoon net zoals homoseksualiteit en andere verboden anale contacten voortkomt uit de perverse verlangens/begeertes van de mens.
Homo's worden ook gewoon verliefd,zal moeilijk voor je worden in de moskee.Is verliefd worden ook aangeleerd?Je leefd in de middeleeuwen en loopt rond anno 2006.Je beklaagd je dat moslims gediscrimineerd worden,maar wenst wel iemand ander op zijn sexueele geaardheid te kunnen discrimineren.

 

De pot verwijt de ketel.....wanneer het over homo's gaat dan moeten we ze maar tolereren maar wanneer het over  pedofielen gaat moeten we petities tekenen en gaan jullie op jullie achterste poten staan omdat dat "zieke mensen" zijn. Een pedofiel kan toch ook verliefd worden op zijn buurjongetje van 11 jaar? Een pedofiel die "ook" nog eens op jongetjes valt is dan "ook" nog een een homo!! Dat zal je waarschijnlijk dan wel niet tolereren. Homo' en pedo's zijn voor mij perverse mensen die zich laten leiden door de influisteringen van de satan. Jij komt op voor homo's maar discrimineert pedo's!!! En voordat je nog eens wat roept lees je bijbelboek Leviticus er maar eens op na en zie wat er daar over homo's wordt verteld.

Leviticus vers 13

13 Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 04:21

  In dit geval kan het me geen moer schelen,het zijn mensen die deze domme dingen zeggen en met wetten naar handelen.

 

Dit is een uitspraak van je die het best bij jezelf past.

 

Ik had het overigens niet tegen jou, misschien dat je dat nog niet doorhad. Dus bij deze.

 


Gegroet,

 

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 04:23
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

  In dit geval kan het me geen moer schelen,het zijn mensen die deze domme dingen zeggen en met wetten naar handelen.

 

Dit is een uitspraak van je die het best bij jezelf past.

 

Ik had het overigens niet tegen jou, misschien dat je dat nog niet doorhad. Dus bij deze.

 


Gegroet,

 

Marocaantje

 

Van sarcasme moet jij het maar hebben.....

Dat had je wel... 

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 04:33

Hier nog een stukje over een brief van paulus die er duidelijk over is...

"Daarom heeft God hen in hun hartstochten overgegeven, aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkaar ontbrandt..."

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 05:08

Rahil, er wordt hier regelmatig geklaagd en gekreund door moslims dat zij als inferieure wezens worden behandeld.

Ik zie echter geen verschil met jouw houding naar homo's. Wees konsekwent, gun jezelf je moslim-zijn, en een ander zijn homo- zijn.

Wat Allah ervan vindt, is een zaak tussen homo's en Allah zelf.

Heel eenvoudig dus.

 

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 06:02
Kimmie, geldt dit ook voor islamitische landen?
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 08:24
Ik denk dat de homo-islamitcus er niet onder valt.
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Bonifatius Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 191
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 16:25
Homoseksuele praktijken zijn een zonde. Homofile gevoelens kan je echter hebben. Gelukkig hebben wij een God die kan vergeven en die je de genade kan geven om je gevoelens te kanaliseren en niet te laten ontaarden in een praktische handeling.

Neem de priester Antoine Bodar. Hij heeft zelfs samengewoond met zijn vriend. Maar nu met Gods genade heeft hij dat verleden voorgoed achter zich  gelaten. Zijn gevoelens zullen niet weg zijn, hij weet echter dat het praktiseren ervan een zonde is.

Waar de gevoelens vandaan komen is niet duidelijk daar kan je dus ook niets over zeggen. Er zijn vele theori�n, de ene zegt dat het aangeboren is, de andere zegt aangeleerd, weer een andere noemt het een ziekte (en dus genezelijk, in de praktijk gebeurt dat ook er is namelijk een Poolse priester die redelijk wat successen boekt met het genezen van homoseksuelen mensen), en er zijn er die het een bekoring van de Duivel noemen. De daad is een zonde en die moet je dus altijd vermijden, als je de gevoelens hebt dan is er een Liefdevolle God die je helpt om toch in overeenstemming met zijn geboden (die Hij ons heeft gegeven uit liefde) te leven.
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 17:01
Vreemd genoeg komen we hier dus aan het falen van de zogenaamde Goddelijke overleveringen:-)
Zoals kim al aangaf bewijzen wetenschappelijke inzichten dat Homosexualeit geen ziekte is en dus niet te genezen valt. Natuurlijk het valt altijd te ontkennen.
Verder zijn er in deze maatschapij geen afdoende gronden te verzinnen die twee homosexuelen zouden moeten verhinderen om tesamen gelukkig te zijn zonder overlast voor anderen.
Immers wat is de schade van hun bestaan?
De God die dit niet kon onderkennen is dus door de wetenschap achterhaald.
Blijkbaar is het toch geen God in de zin van het woord.
Begrijpelijk dat alle gelovigen zich in alle bochten wringen en desnoods tot geweld hun weg proberen te vinden.
Met rede zal het niet gaan lukken.


Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 17:23
Ach.... Homo's en lesbies droegen niet bij aan de numerieke groei (en daarmee aan de overwinningskansen) van de oer-clan, leverden te weinig vechtjassen-vlees. Zo grof en dom is het gewoon.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2006 om 17:47
In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

Homoseksuele praktijken zijn een zonde. Homofile gevoelens kan je echter hebben. Gelukkig hebben wij een God die kan vergeven en die je de genade kan geven om je gevoelens te kanaliseren en niet te laten ontaarden in een praktische handeling.

Neem de priester Antoine Bodar. Hij heeft zelfs samengewoond met zijn vriend. Maar nu met Gods genade heeft hij dat verleden voorgoed achter zich  gelaten. Zijn gevoelens zullen niet weg zijn, hij weet echter dat het praktiseren ervan een zonde is.

Waar de gevoelens vandaan komen is niet duidelijk daar kan je dus ook niets over zeggen. Er zijn vele theori�n, de ene zegt dat het aangeboren is, de andere zegt aangeleerd, weer een andere noemt het een ziekte (en dus genezelijk, in de praktijk gebeurt dat ook er is namelijk een Poolse priester die redelijk wat successen boekt met het genezen van homoseksuelen mensen), en er zijn er die het een bekoring van de Duivel noemen. De daad is een zonde en die moet je dus altijd vermijden, als je de gevoelens hebt dan is er een Liefdevolle God die je helpt om toch in overeenstemming met zijn geboden (die Hij ons heeft gegeven uit liefde) te leven.
Met jou ben ik het eens....dat mensen die gevoelens hebben zou je kunnen zien als een beproeving van God. Het is de daad die zondig is.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2006 om 04:20
De homoseksuele praktijk opgevat als zonde, als ingaan-tegen de Schepper. Goed, maar dan zeg ik: werk dit beginsel dan ��k maar eens uit naar alle andere praktijken die je er in je persoonlijk leven op na houdt. Ga eens voor jezelf na in welke mate je meedoet aan, bijvoorbeeld, milieu- en natuurontwrichtende praktijken waarvoor de Schepper eens de rekening zal presenteren c.q. reeds presenteert. Zo legt de hierboven ten tonele gebrachte publiciteitsgeile vrome onderkruiper zijn veelvuldige gepleegde reisjes - tussen o.a. zijn diverse ver uiteengelegen studeervertrekken - niet af met de daarvoor bedoelde gezonde benen die de Schepper hem heeft geschonken.
Verder levert hij, met het niet-beoefenen van de homoseksuele praktijk, geen grotere prestatie dan de heteroseksuele priester die hetzelfde doet.
Overigens wil ik best geloven dat seksuele abberaties in een groot aantal gevallen zijn te genezen waar deze wortelen een achterhaalde, achterlijk-onderdrukkende, geloofsvisie op de seksualiteit.


Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2006 om 06:15
In eerste instantie geplaatst door Toverstaf

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In een land als Jamaica bestaat de kans dat wanneer twee mannen tegelijkertijd een (openbaar) toilet binnenlopen, ze er niet levend uitkomen omdat er door anderen gedacht wordt dat het misschien wel eens "battyboys" zouden kunnen zijn. Hier in nederland en dan met name in de randstad worden er op de radio (radiozender fun-x) dagelijks liedjes gedraaid waarin wordt opgeroepen tot het doden van homo's. Een van de titels van zo een nummer heet : burn the chichiman, of de titel van een ander is weer boom bye bye in a battyboy head, of we are gonna hang them high...Zo kan ik er nog wel enkele tientallen opnoemen. Die radiozender is tevens een jongerenzender. Waarom wordt hier dan niks tegen gedaan maar als een Moslim iets zegt over homos wordt er moord en brand geschreeuwd.
Nooit iets van gehoord of geweten... Maar waarom heb je het zelf niet gedaan dan?
Enkele homo's van het COC hadden al een keer een verbod ge�ist op het optreden in nederland van een artiest die zulke nummers ten gehore brengt. (en voor hun geluk met succes)......Wat zou ik ertegen moeten doen volgens jou? Het enige wat ik nu doe is op het werk de radio uitzetten en mn collega's proberen te waarschuwen voor de muziek waarin geweld wordt gepredikt op de radiozender. Hiphop/gangsterrap waarin heel vaak geweld wordt gepredikt en de jamaicaanse dancehall waarin vaak korte metten worden gemaakt met homoseksuelen is nou eenmaal hot onder de jeugd. Slogan van de radiozender is welkom bij jezelf. Misschien is het omdat veel jongeren de jamaicaanse taal niet verstaan en alleen maar afgaan op de muzikale deuntjes.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2006 om 06:18
In eerste instantie geplaatst door alzukar

De homoseksuele praktijk opgevat als zonde, als ingaan-tegen de Schepper. Goed, maar dan zeg ik: werk dit beginsel dan ��k maar eens uit naar alle andere praktijken die je er in je persoonlijk leven op na houdt. Ga eens voor jezelf na in welke mate je meedoet aan, bijvoorbeeld, milieu- en natuurontwrichtende praktijken waarvoor de Schepper eens de rekening zal presenteren c.q. reeds presenteert. Zo legt de hierboven ten tonele gebrachte publiciteitsgeile vrome onderkruiper zijn veelvuldige gepleegde reisjes - tussen o.a. zijn diverse ver uiteengelegen studeervertrekken - niet af met de daarvoor bedoelde gezonde benen die de Schepper hem heeft geschonken.
Verder levert hij, met het niet-beoefenen van de homoseksuele praktijk, geen grotere prestatie dan de heteroseksuele priester die hetzelfde doet.
Overigens wil ik best geloven dat seksuele abberaties in een groot aantal gevallen zijn te genezen waar deze wortelen een achterhaalde, achterlijk-onderdrukkende, geloofsvisie op de seksualiteit.


Zo legt de hierboven ten tonele gebrachte publiciteitsgeile vrome onderkruiper zijn veelvuldige gepleegde reisjes - tussen o.a. zijn diverse ver uiteengelegen studeervertrekken - niet af met de daarvoor bedoelde gezonde benen die de Schepper hem heeft geschonken.
Verder levert hij, met het niet-beoefenen van de homoseksuele praktijk, geen grotere prestatie dan de heteroseksuele priester die hetzelfde doet. Heb je het hier over Bonifatius? of over mij? over jezelf? of over mensen in z'n algemeenheid?
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2006 om 10:01
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door alzukar

De homoseksuele praktijk opgevat als zonde, als ingaan-tegen de Schepper. Goed, maar dan zeg ik: werk dit beginsel dan ��k maar eens uit naar alle andere praktijken die je er in je persoonlijk leven op na houdt. Ga eens voor jezelf na in welke mate je meedoet aan, bijvoorbeeld, milieu- en natuurontwrichtende praktijken waarvoor de Schepper eens de rekening zal presenteren c.q. reeds presenteert. Zo legt de hierboven ten tonele gebrachte publiciteitsgeile vrome onderkruiper zijn veelvuldige gepleegde reisjes - tussen o.a. zijn diverse ver uiteengelegen studeervertrekken - niet af met de daarvoor bedoelde gezonde benen die de Schepper hem heeft geschonken. Verder levert hij, met het niet-beoefenen van de homoseksuele praktijk, geen grotere prestatie dan de heteroseksuele priester die hetzelfde doet. Overigens wil ik best geloven dat seksuele abberaties in een groot aantal gevallen zijn te genezen waar deze wortelen een achterhaalde, achterlijk-onderdrukkende, geloofsvisie op de seksualiteit.
Zo legt de hierboven ten tonele gebrachte publiciteitsgeile vrome onderkruiper zijn veelvuldige gepleegde reisjes - tussen o.a. zijn diverse ver uiteengelegen studeervertrekken - niet af met de daarvoor bedoelde gezonde benen die de Schepper hem heeft geschonken. Verder levert hij, met het niet-beoefenen van de homoseksuele praktijk, geen grotere prestatie dan de heteroseksuele priester die hetzelfde doet. Heb je het hier over Bonifatius? of over mij? over jezelf? of over mensen in z'n algemeenheid?


Over Bodar. Maar in het algemeen heb ik - ja, inderdaad - een gruwelijke hekel aan vrome hypocrieten die elk slakje met gelovige teksten bezouten en intussen zelf van alles doen om de schepping naar de mallemoer te helpen. Daarbij doel ik dan toch ook weer niet op jou of Bonifatius in het bijzonder, daarvoor weet ik te weinig van jullie. Van Bodar weet ik aardig wat. Ik zou hem, als moslim, maar niet in mijn hart sluiten.
Terug naar boven
Bonifatius Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 191
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2006 om 16:07
In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

Waar de gevoelens vandaan komen is niet duidelijk daar kan je dus ook niets over zeggen. Er zijn vele theori�n, de ene zegt dat het aangeboren is, de andere zegt aangeleerd, weer een andere noemt het een ziekte (en dus genezelijk, in de praktijk gebeurt dat ook er is namelijk een Poolse priester die redelijk wat successen boekt met het genezen van homoseksuelen mensen), en er zijn er die het een bekoring van de Duivel noemen. De daad is een zonde en die moet je dus altijd vermijden, als je de gevoelens hebt dan is er een Liefdevolle God die je helpt om toch in overeenstemming met zijn geboden (die Hij ons heeft gegeven uit liefde) te leven.

Waarom zou een ziekte per definitie te genezen zijn?  En waarom zou homoseksualiteit een ziekte zijn?




Vele ziektes zijn te genezen. Ik beweer nergens dat het voor mij vast staat dat homoseksualiteit een ziekte is. Ik zeg dat het een visie van vele mensen is. Zoals er meerdere visie's zijn. We kunnen het ook een afwijking noemen. Mensen scharen het wel eens in hetzelfde rijtje als de afwijking die pedofilie heet. Waarom is pedofilie dan wel verkeert en homoseksualiteit niet? Zijn ze niet gewoon beide net zo fout?

Ik vind de visie dat het een beproeving is in bepaalde gevallen best te onderbouwen. Maar ook de visie dat het een ziekte is is te onderbouwen, er zijn immers mensen die ervan genezen zijn.

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Vreemd genoeg komen we hier dus aan het falen van de zogenaamde Goddelijke overleveringen:-)
Zoals kim al aangaf bewijzen wetenschappelijke inzichten dat Homosexualeit geen ziekte is en dus niet te genezen valt. Natuurlijk het valt altijd te ontkennen.
Verder zijn er in deze maatschapij geen afdoende gronden te verzinnen die twee homosexuelen zouden moeten verhinderen om tesamen gelukkig te zijn zonder overlast voor anderen.
Immers wat is de schade van hun bestaan?
De God die dit niet kon onderkennen is dus door de wetenschap achterhaald.
Blijkbaar is het toch geen God in de zin van het woord.
Begrijpelijk dat alle gelovigen zich in alle bochten wringen en desnoods tot geweld hun weg proberen te vinden.
Met rede zal het niet gaan lukken.




Waar zie jij het falen? Er is naar mijn weten geen algemeen wetenschappelijk inzicht betreffende homoseksualiteit, de meningen verschillen nogal. Daarbij is wetenschap niets zonder geloof (en geloof niets zonder wetenschap, ze vullen elkaar immers aan, ze gaan allebei over verschillende terreinen, de een over het natuurlijke, de andere over het bovennatuurlijke).

Ik denk dat als je net zo zoekt als bij andere zaken die je wilt verbieden dat je ook voor een verbod op homoseksuele praktijken genoeg bewijzen kan vinden (net als voor andere tegen God gerichte praktijken).

Schade, schade, waarom denken mensen altijd aan schade. Er is zeker schade aan het toestaan van homoseksuele praktijken hier in deze maatschappijk, maar de grootste schade is eentje van heel andere aard. Deze mensen zondigen tegen de Schepper en sluiten zich hiermee vanzelf uit van het Eeuwige leven. De schade is er dus een van na dit leven. Sex voor het huwelijk heeft ook geen directe schade, maar is toch schadelijk aangezien het een zonde is. Het is schadelijk voor jou contact met God, en het verpert het pad naar de Eeuwige Heerlijkheid (een versperring die natuurlijk kan worden opgeheven indien je je fouten inziet).

Wetenschap kan God nooit achterhalen. Wetenschap gaat over het natuurlijke en aangezien God en geloof bovenatuurlijk zijn kan wetenschap deze nooit achterhalen. Wetenschap is waardeloos zonder geloof, totaal waardeloos. Elk weldenkend mens weet dat wij geschapen zijn, en dat wetenschap beperkt is.


In eerste instantie geplaatst door alzukar

De homoseksuele praktijk opgevat als zonde, als ingaan-tegen de Schepper. Goed, maar dan zeg ik: werk dit beginsel dan ��k maar eens uit naar alle andere praktijken die je er in je persoonlijk leven op na houdt. Ga eens voor jezelf na in welke mate je meedoet aan, bijvoorbeeld, milieu- en natuurontwrichtende praktijken waarvoor de Schepper eens de rekening zal presenteren c.q. reeds presenteert. Zo legt de hierboven ten tonele gebrachte publiciteitsgeile vrome onderkruiper zijn veelvuldige gepleegde reisjes - tussen o.a. zijn diverse ver uiteengelegen studeervertrekken - niet af met de daarvoor bedoelde gezonde benen die de Schepper hem heeft geschonken.
Verder levert hij, met het niet-beoefenen van de homoseksuele praktijk, geen grotere prestatie dan de heteroseksuele priester die hetzelfde doet.
Overigens wil ik best geloven dat seksuele abberaties in een groot aantal gevallen zijn te genezen waar deze wortelen een achterhaalde, achterlijk-onderdrukkende, geloofsvisie op de seksualiteit.




Er is niks achterhaald aan bepaalde visie's op seksualiteit. Het is een universele en eeuwige visie die voor allen geldt. Niet iederen aanvaard hem echter omdat ze zichzelf als cnetre of life beschouwen.

Als gelovige moet je naar mijn mening ook zeker verantwoord met de  hele schepping omgaan. Dus je moet niet tegen de door God in de schepping ingeschapen orde ingaan (waar homoseksualiteit als daad dus tegenin gaat) maar je moet ook de schepping niet vernielen, het gebod "Gij zult niet doden" zegt dat eigenlijk wel. Dat betekend niet dat wij geen dieren en planten mogen doden, het betekend wel dat wij verantwoord met dat onderdeel van de schepping om moeten gaan.

Verder mag je wel met iets meer respect spreken over iemand als Bodar. Hij levert een groot offer. Hij leefde als praktiseren homoseksueel en om daar dan uit te komen is niet zo makkelijk. God genade is echter groot.
Dat hij met de auto reist is zijn keuze en zijn recht. Dat hij dat niet zou moeten doen over afstanden van 5 minuten ben ik met je eens, ik kan mij ook niet voorstellen dat hij dat gewoonlijk doet.
Terug naar boven
Joost Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 27 juni 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 9
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2006 om 16:11
In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

In eerste instantie geplaatst door Bonifatius




Vele ziektes zijn te genezen. Ik beweer nergens dat het voor mij vast staat dat homoseksualiteit een ziekte is. Ik zeg dat het een visie van vele mensen is. Zoals er meerdere visie's zijn. We kunnen het ook een afwijking noemen. Mensen scharen het wel eens in hetzelfde rijtje als de afwijking die pedofilie heet. Waarom is pedofilie dan wel verkeert en homoseksualiteit niet? Zijn ze niet gewoon beide net zo fout?

Zeker niet, homoseksualiteit is tussen 2 gelijken, terwijl bij pedofilie per definitie sprake is van een machtsverhouding.

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2006 om 17:37
Bonifatius schreef:

Waar zie jij het falen? Er is naar mijn weten geen algemeen wetenschappelijk inzicht betreffende homoseksualiteit, de meningen verschillen nogal. Daarbij is wetenschap niets zonder geloof (en geloof niets zonder wetenschap, ze vullen elkaar immers aan, ze gaan allebei over verschillende terreinen, de een over het natuurlijke, de andere over het bovennatuurlijke).

Het falen ligt in het gegeven dat de geschriften van de zogenaamde geopenbaarde religies geen feiten kennis hebben.
En verder wanneer alleen maar gaat over boven natuurlijke zaken dan begrijp ik niet al de oordelen over de natuurlijken.

Ik denk dat als je net zo zoekt als bij andere zaken die je wilt verbieden dat je ook voor een verbod op homoseksuele praktijken genoeg bewijzen kan vinden (net als voor andere tegen God gerichte praktijken).

Schade, schade, waarom denken mensen altijd aan schade. Er is zeker schade aan het toestaan van homoseksuele praktijken hier in deze maatschappijk, maar de grootste schade is eentje van heel andere aard. Deze mensen zondigen tegen de Schepper en sluiten zich hiermee vanzelf uit van het Eeuwige leven.

dit is onzin want behalve jouw geschriften kun je geen bewijzen geven dat God er zich voor zou interesseren.En natuurlijk zijnjouw geschriften slechts geschreven door mensen. met god heeft dit niks te maken.
 De schade is er dus een van na dit leven. Sex voor het huwelijk heeft ook geen directe schade, maar is toch schadelijk aangezien het een zonde is. Het is schadelijk voor jou contact met God, en het verpert het pad naar de Eeuwige Heerlijkheid (een versperring die natuurlijk kan worden opgeheven indien je je fouten inziet).
Het is duidelijk dat jij niet begrijpt wat een huwelijk is;-)
Anders zou je weten dat er niet zoiets bestaat als sex voor een huwelijk.

het huwelijk als maatschappelijke instelling bestaat slechts enkele duizenden jaren, Daarvoor hadden mensen andere regelingen.bv Genzen


Wetenschap kan God nooit achterhalen. Wetenschap gaat over het natuurlijke en aangezien God en geloof bovenatuurlijk zijn kan wetenschap deze nooit achterhalen. Wetenschap is waardeloos zonder geloof, totaal waardeloos. Elk weldenkend mens weet dat wij geschapen zijn, en dat wetenschap beperkt is.

Wanneer God en geloof buiten de natuur liggen hebben ze geen relevantie voor deze wereld.
Maar voor de goede orde wat veel van wat jij boven natuurlijk vind bescouw ik zelf gewoon als natuurlijk.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2006 om 17:55
Beste Bonifatius,
W�t is nu precies zonde?
1. Dingen doen die volgens OVERLEVERING EN GELOOFSLEER zondig zijn?;
2. Dingen doen die volgens de INZICHTEN der wetenschap het samenleven in goede harmonie en/of het voortbestaan van de soort mens bedreigen?


Ook vind ik het het bijzonder vreemd als jij (hierboven, 23.07 uur) stelt dat het iemands "recht" is om per auto te reizen. Waaraan meen jij dat "recht" te mogen ontlenen, waar staat dat ergens beschreven? Denk jij misschien dat je, wanneer je jezelf maar vroompjes houdt aan je geloofsleer, verder maar gewoon van alles kunt flikken?
Nog wat Bodar betreft mag je mij uitleggen waarom zijn plebaanschap te 's-Hertogenbosch van zulk een korte duur was. Als je het niet weet wil ik je het wel vertellen. Over "offers" en het "centraal stellen van het eigen ego" gesproken............

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2006 om 18:16
In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

Waar de gevoelens vandaan komen is niet duidelijk daar kan je dus ook niets over zeggen. Er zijn vele theori�n, de ene zegt dat het aangeboren is, de andere zegt aangeleerd, weer een andere noemt het een ziekte (en dus genezelijk, in de praktijk gebeurt dat ook er is namelijk een Poolse priester die redelijk wat successen boekt met het genezen van homoseksuelen mensen), en er zijn er die het een bekoring van de Duivel noemen. De daad is een zonde en die moet je dus altijd vermijden, als je de gevoelens hebt dan is er een Liefdevolle God die je helpt om toch in overeenstemming met zijn geboden (die Hij ons heeft gegeven uit liefde) te leven.

Waarom zou een ziekte per definitie te genezen zijn?  En waarom zou homoseksualiteit een ziekte zijn?




Vele ziektes zijn te genezen. Ik beweer nergens dat het voor mij vast staat dat homoseksualiteit een ziekte is. Ik zeg dat het een visie van vele mensen is. Zoals er meerdere visie's zijn. We kunnen het ook een afwijking noemen. Mensen scharen het wel eens in hetzelfde rijtje als de afwijking die pedofilie heet. Waarom is pedofilie dan wel verkeert en homoseksualiteit niet? Zijn ze niet gewoon beide net zo fout?

Ik vind de visie dat het een beproeving is in bepaalde gevallen best te onderbouwen. Maar ook de visie dat het een ziekte is is te onderbouwen, er zijn immers mensen die ervan genezen zijn.

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Vreemd genoeg komen we hier dus aan het falen van de zogenaamde Goddelijke overleveringen:-)
Zoals kim al aangaf bewijzen wetenschappelijke inzichten dat Homosexualeit geen ziekte is en dus niet te genezen valt. Natuurlijk het valt altijd te ontkennen.
Verder zijn er in deze maatschapij geen afdoende gronden te verzinnen die twee homosexuelen zouden moeten verhinderen om tesamen gelukkig te zijn zonder overlast voor anderen.
Immers wat is de schade van hun bestaan?
De God die dit niet kon onderkennen is dus door de wetenschap achterhaald.
Blijkbaar is het toch geen God in de zin van het woord.
Begrijpelijk dat alle gelovigen zich in alle bochten wringen en desnoods tot geweld hun weg proberen te vinden.
Met rede zal het niet gaan lukken.




Waar zie jij het falen? Er is naar mijn weten geen algemeen wetenschappelijk inzicht betreffende homoseksualiteit, de meningen verschillen nogal. Daarbij is wetenschap niets zonder geloof (en geloof niets zonder wetenschap, ze vullen elkaar immers aan, ze gaan allebei over verschillende terreinen, de een over het natuurlijke, de andere over het bovennatuurlijke).

Ik denk dat als je net zo zoekt als bij andere zaken die je wilt verbieden dat je ook voor een verbod op homoseksuele praktijken genoeg bewijzen kan vinden (net als voor andere tegen God gerichte praktijken).

Schade, schade, waarom denken mensen altijd aan schade. Er is zeker schade aan het toestaan van homoseksuele praktijken hier in deze maatschappijk, maar de grootste schade is eentje van heel andere aard. Deze mensen zondigen tegen de Schepper en sluiten zich hiermee vanzelf uit van het Eeuwige leven. De schade is er dus een van na dit leven. Sex voor het huwelijk heeft ook geen directe schade, maar is toch schadelijk aangezien het een zonde is. Het is schadelijk voor jou contact met God, en het verpert het pad naar de Eeuwige Heerlijkheid (een versperring die natuurlijk kan worden opgeheven indien je je fouten inziet).

Wetenschap kan God nooit achterhalen. Wetenschap gaat over het natuurlijke en aangezien God en geloof bovenatuurlijk zijn kan wetenschap deze nooit achterhalen. Wetenschap is waardeloos zonder geloof, totaal waardeloos. Elk weldenkend mens weet dat wij geschapen zijn, en dat wetenschap beperkt is.


In eerste instantie geplaatst door alzukar

De homoseksuele praktijk opgevat als zonde, als ingaan-tegen de Schepper. Goed, maar dan zeg ik: werk dit beginsel dan ��k maar eens uit naar alle andere praktijken die je er in je persoonlijk leven op na houdt. Ga eens voor jezelf na in welke mate je meedoet aan, bijvoorbeeld, milieu- en natuurontwrichtende praktijken waarvoor de Schepper eens de rekening zal presenteren c.q. reeds presenteert. Zo legt de hierboven ten tonele gebrachte publiciteitsgeile vrome onderkruiper zijn veelvuldige gepleegde reisjes - tussen o.a. zijn diverse ver uiteengelegen studeervertrekken - niet af met de daarvoor bedoelde gezonde benen die de Schepper hem heeft geschonken.
Verder levert hij, met het niet-beoefenen van de homoseksuele praktijk, geen grotere prestatie dan de heteroseksuele priester die hetzelfde doet.
Overigens wil ik best geloven dat seksuele abberaties in een groot aantal gevallen zijn te genezen waar deze wortelen een achterhaalde, achterlijk-onderdrukkende, geloofsvisie op de seksualiteit.




Er is niks achterhaald aan bepaalde visie's op seksualiteit. Het is een universele en eeuwige visie die voor allen geldt. Niet iederen aanvaard hem echter omdat ze zichzelf als cnetre of life beschouwen.

Als gelovige moet je naar mijn mening ook zeker verantwoord met de  hele schepping omgaan. Dus je moet niet tegen de door God in de schepping ingeschapen orde ingaan (waar homoseksualiteit als daad dus tegenin gaat) maar je moet ook de schepping niet vernielen, het gebod "Gij zult niet doden" zegt dat eigenlijk wel. Dat betekend niet dat wij geen dieren en planten mogen doden, het betekend wel dat wij verantwoord met dat onderdeel van de schepping om moeten gaan.

Verder mag je wel met iets meer respect spreken over iemand als Bodar. Hij levert een groot offer. Hij leefde als praktiseren homoseksueel en om daar dan uit te komen is niet zo makkelijk. God genade is echter groot.
Dat hij met de auto reist is zijn keuze en zijn recht. Dat hij dat niet zou moeten doen over afstanden van 5 minuten ben ik met je eens, ik kan mij ook niet voorstellen dat hij dat gewoonlijk doet.
Ik ben het helemaal met Bonifatius eens wat betreft homoseksualtiteit...ik heb er vandaag nog over gesproken met enkele christelijke collega's en die vertelden mij ook dat homoseksualtiet gewoon een zonde is. Het is onnatuurlijk en gaat tegen de schepping in.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2006 om 22:14

Ik ben christen en ben het volledig oneens met jullie.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2006 om 01:21
Hier vlak voor mijn neus hangt de volgende spreuk:

"WANNEER ALLEN HET EENS ZIJN HEEFT NIEMAND VOLDOENDE NAGEDACHT"
Terug naar boven
Bonifatius Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 191
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2006 om 03:49
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Ik ben christen en ben het volledig oneens met jullie.

 



Ik ben het als Christen dan met jou oneens. Ik volg hierbij direct de openbaring die heel duidelijk wat betreft het veroordelen van de homoseksuele daad. De homoseksuele daad is en blijft een zonde, daar kan jij, daar kan ik, niets aan veranderen. Ik ben echter van mening dat wij homo's niet moeten afschrijven om de reden dat er een verschil is tussen gevoelens en daden. Gevoelens kan ik niet als zonde zien, het toegeven eraan wel. Homoseksuele moeten we dus helpen om in overeenstemming met God te leven dus hun gevoelens niet te laten ontaarden in daden. Dat de Kerk praktiserende homoseksuele uitsluit van de communie en het priesterschap is logisch, echter mensen met de gevoelens zijn welkom (mits ze op andere punten natuurlijk waardig zijn en voldoen aan de eisen).


Leg mij eens uit hoe jij het in overeenstemming met het Christelijk geloof kan brengen om de homoseksuele daad geen zonde te noemen? Hoe onderbouw je dat jij daarmee tegen de overleveringen in gaat?
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2006 om 05:02

Ik vind de Bijbel, net zomin als de Koran, Gods boek. Het is mensenwerk. Voordat alle herrie weer losbarst vraag ik degene die het hiermee oneens is, met keiharde bewijzen te komen. Die zijn er niet. Het zijn aannames, zoals het woord 'geloof' al aangeeft.

De mystieke kant van o.a. het christendom spreekt me erg aan. Enkele boeken die ik je aanraad zijn:

- Johannes van Heinz K�rner

- Bijzonderheden over het leven van Jezus van Rudolf Steiner

-- Louteringsberg van Thomas Merton

- Christus wordt weer gekruisigd van Kazantzakis

- Theresia van Lisieux met Mijn roeping is de liefde

- Thomas a Kempis met De navolging van Christus

- De grootinquisiteur van Dostojefski (ik raad hem al zijn boeken aan!)

- Krishnamurti met Totale vrijheid.

Dit is slechts een kleine selectie. In deze boeken lees ik de zachtheid, de zelfacceptatie, acceptatie van de ander, oprechtheid naar jezelf en God. En dat spreekt me meer aan dan alle wetten, geboden en verboden. 

Ik heb en zal de Bijbel nooit letterlijk nemen. Het is een boek, evenals de Koran, die , behalve dat het godsdienstige en spirituele boeken zijn, een weergave is van de tijd waarin ze geschreven zijn.

Ik kan met volle overtuiging stellen dat, liefde tussen 2 mensen, van welke seksuele geaardheid ook, Gods zegen heeft.

Het is de mens die deze liefde niet aankan.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2006 om 05:05

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Hier vlak voor mijn neus hangt de volgende spreuk:

"WANNEER ALLEN HET EENS ZIJN HEEFT NIEMAND VOLDOENDE NAGEDACHT"

Wat een waarheid!  Zat je op het toilet?

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 6>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.