Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Moslims kiezen

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Enquête vraag: Waar stemt u op a.s. verkiezingen?
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
22 [9.40%]
86 [36.75%]
106 [45.30%]
20 [8.55%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Moslims kiezen
    Geplaatst op: 14 september 2006 om 02:07
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door Amin

Door je te onthouden van het stemmen geef je stem weg aan de rechtse partijen die het op voorzien om het moeilijk te maken voor de moslims.

 

Al gaat het tegenwoordig nog zo slecht met de moslims. Meedoen aan een democratie is niet de oplossing.

Moslims kunnen trots zijn op hun geschiedenis, laten we dat dan ook doen. Dat we nu in een miserabele toestand verkeren, mag niet ertoe leiden dat we minder trots moeten zijn en democratie�n gaan stichten. Ik zei ergens al eerder dat je dan meespeelt met hun regels, hun wetten, op hun veld, met hun scheidsrechter, en uiteindelijk hun rode kaart zal krijgen. Volg de discussie maar op de tv de laatste dagen. Donner zegt er alles aan te doen dat desnoods de grondwet wordt gewijzigd om te voorkomen dat moslims hun zin krijgen. Je noemt Hamas, kijk wat er met Hamas gebeurt: de rode kaart.

 

Deze landen hebben onschuldig bloed aan hun handen kleven. Hoe kan een moslimvertegenwoordiger aan 1 tafel zitten met mensen die hun legers aan de andere kant van de wereld sturen en duizenden moslims afslacht alsof het kakkerlakken zijn. Samen met hen strategie�n bedenken en plannetjes smeden en dan handen schudden???

 

Meedoen met deze mensen is een ziekte waar de Profeet (sallalaho alaihi wasallam) ons voor heeft gewaarschuwd.

Beste jiyuu,

Ik vraag me werkelijk af wat jij hier doet in Nederland? Als het hier nu allemaal zo slecht is, waarom woon je dan niet in een Islamitische staat?

Ik begin steeds meer te begrijpen waarom dit soort geluiden als extreem worden bestempeld. Jouw argumenten zijn doodlopende straten, die geen oplossing bieden voor vrede.. Je zet jezelf buitenspel in deze werkelijkheid. Gelukkig zien heel veel Moslims het heel anders dan jij, en vorm jij en een een paar anderen de kleine minderheid.

Het overgrote deel van de Moslims ter wereld kiezen voor vrede en harmonie!

Ik ook, en ik ben nog niet eens een Moslim..

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2006 om 00:56

In eerste instantie geplaatst door Amin

Door je te onthouden van het stemmen geef je stem weg aan de rechtse partijen die het op voorzien om het moeilijk te maken voor de moslims.

 

Al gaat het tegenwoordig nog zo slecht met de moslims. Meedoen aan een democratie is niet de oplossing.

Moslims kunnen trots zijn op hun geschiedenis, laten we dat dan ook doen. Dat we nu in een miserabele toestand verkeren, mag niet ertoe leiden dat we minder trots moeten zijn en democratie�n gaan stichten. Ik zei ergens al eerder dat je dan meespeelt met hun regels, hun wetten, op hun veld, met hun scheidsrechter, en uiteindelijk hun rode kaart zal krijgen. Volg de discussie maar op de tv de laatste dagen. Donner zegt er alles aan te doen dat desnoods de grondwet wordt gewijzigd om te voorkomen dat moslims hun zin krijgen. Je noemt Hamas, kijk wat er met Hamas gebeurt: de rode kaart.

 

Deze landen hebben onschuldig bloed aan hun handen kleven. Hoe kan een moslimvertegenwoordiger aan 1 tafel zitten met mensen die hun legers aan de andere kant van de wereld sturen en duizenden moslims afslacht alsof het kakkerlakken zijn. Samen met hen strategie�n bedenken en plannetjes smeden en dan handen schudden???

 

Meedoen met deze mensen is een ziekte waar de Profeet (sallalaho alaihi wasallam) ons voor heeft gewaarschuwd.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 15:55
In eerste instantie geplaatst door Amin

In eerste instantie geplaatst door Assur

Eiegenlijk is het heel erg voor al die Islamieten die wel stemmen. Zij zijn dus eigenlijk geen goede Moslims. Zij keren zich af van wat Allah aan hen heeft opgedragen. En dan te bedenken dat het er nogal wat zijn die stemmen.

salaam Assur,

 

Bijna in alle islamitische landen wordt er gestemd, Van Marokko tot Malaise. en er doen er volop Islamitische partijen mee, neem bijvoorbeeld de Islamitische broederschap in Egypte, Hamas, Hizb Allah. Ik noemde even degene die het meeste in de media komen en zijn daarnaast nog honderden andere partijen.

Amin 



Beste Amin,

Ik ben daarvan op de hoogte, mij bijdrage was dan ook cynisch bedoeld.
Ik vind het ook gewoon regelrechte nonsens om niet te stemmen.
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 15:54
In eerste instantie geplaatst door Amin

Iemand die accepteert om Nederlandse burger te zijn, accepteert automatische het Nederlandse recht en hij dient eraan te houden.

Je kan je nog onthouden van stemmen maar door de belasting te betalen draag je bij aan de uitvoering van de regels die in het parlement zijn gemaakt. 

 

Ik zelf zal stemmen. En ik denk op de SP. Dit betekent niet dat ik verantwoordelijk ben voor alle beslissingen die de SP maakt.  Ik stem voor de punten waar ik wel achter sta.

Zolang er geen partij is die mijn kan vertegenwoordigen blijf ik kiezen voor het miste nadelige.

 

Veder zijn de niet-moslims vrij om hun eigen wetten te maken. De islam verplicht zijn wetten niet op niet-molims maar alleen op moslims.

 

In eerste instantie geplaatst door Aboe_Hassan

Vergeet niet dat je door jezelf te onthouden van dit misleidende en verdorven kiesproces, ook een stem uitbrengd, namelijk t�gen het secularisme en v��r de islam.

 

Door je te onthouden van het stemmen geef je stem weg aan de rechtse partijen die het op voorzien om het moeilijk te maken voor de moslims.



Beste Amin,

Je hebt helemaal gelijk met deze bijdrage.

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Amin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 187
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 14:55
In eerste instantie geplaatst door Assur

Eiegenlijk is het heel erg voor al die Islamieten die wel stemmen. Zij zijn dus eigenlijk geen goede Moslims. Zij keren zich af van wat Allah aan hen heeft opgedragen. En dan te bedenken dat het er nogal wat zijn die stemmen.

salaam Assur,

 

Bijna in alle islamitische landen wordt er gestemd, Van Marokko tot Malaise. en er doen er volop Islamitische partijen mee, neem bijvoorbeeld de Islamitische broederschap in Egypte, Hamas, Hizb Allah. Ik noemde even degene die het meeste in de media komen en zijn daarnaast nog honderden andere partijen.

Amin 

Terug naar boven
Amin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 187
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 14:48

Iemand die accepteert om Nederlandse burger te zijn, accepteert automatische het Nederlandse recht en hij dient eraan te houden.

Je kan je nog onthouden van stemmen maar door de belasting te betalen draag je bij aan de uitvoering van de regels die in het parlement zijn gemaakt. 

 

Ik zelf zal stemmen. En ik denk op de SP. Dit betekent niet dat ik verantwoordelijk ben voor alle beslissingen die de SP maakt.  Ik stem voor de punten waar ik wel achter sta.

Zolang er geen partij is die mijn kan vertegenwoordigen blijf ik kiezen voor het miste nadelige.

 

Veder zijn de niet-moslims vrij om hun eigen wetten te maken. De islam verplicht zijn wetten niet op niet-molims maar alleen op moslims.

 

In eerste instantie geplaatst door Aboe_Hassan

Vergeet niet dat je door jezelf te onthouden van dit misleidende en verdorven kiesproces, ook een stem uitbrengd, namelijk t�gen het secularisme en v��r de islam.

 

Door je te onthouden van het stemmen geef je stem weg aan de rechtse partijen die het op voorzien om het moeilijk te maken voor de moslims.

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 05:19

In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Assur


<span style="font-weight: bold;">Toch is het geen domoor die Donner... Wat hij zegt snijd wel hout, zolang je, je binnen de democratische regels begeeft kan ik er ook niet op tegen zijn. Dat zijn nu eenmaal de spelregels die gelden. Het zou wel heel bizar wezen als je die spelregels ongeldig verklaard omdat je het met de uitkomst niet eens bent. De democratie moet in beginsel van toepassing zijn, welk gevolg daaraan dan ook hangt.  Dus als moslims massaal gaan stemmen, en daar komt een Islamitische partij uit die de sharia invoert, wie ben ik om daar tegen op te zijn..Groet, Assur </span>


Wat vind je van een partij - doet niet toe welke - die, eenmaal aan de macht gekomen, de democratie afschaft?

Ja ik was er al bang voor, dat deze vraag zou komen. Dat kan in beginsel niet denk ik. Je hebt natuurlijk de grondwet die beschermt. Je hebt in eerste instantie 2/3 meerderheid in de tweede kamer, alswel de eerste kamer nodig om een grondwet te kunnen wijzigen. Daarna kijkt de raad van state er nog kritisch naar. En als laatste moet het staatshoofd meetekenen. Een hele reis dus.

Alles daarbuiten is een ordinaire staatsgreep...

Ik ben van mening dat een democratie niet inhoudsloos is. Als de meerderheid in Nederland stemt voor invoering van de sharia dan hebben we dat gewoon aan te nemen en te accepteren. Zolang er maar aan de grondwet wordt voldaan! Dat is het uitgangspunt.. Waarom de spelregels veranderen als het even niet uikomt? Dat zou een ultieme afgang zijn voor de democratie.

Groet, Assur

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 04:56
In eerste instantie geplaatst door Assur


<span style="font-weight: bold;">Toch is het geen domoor die Donner... Wat hij zegt snijd wel hout, zolang je, je binnen de democratische regels begeeft kan ik er ook niet op tegen zijn. Dat zijn nu eenmaal de spelregels die gelden. Het zou wel heel bizar wezen als je die spelregels ongeldig verklaard omdat je het met de uitkomst niet eens bent. De democratie moet in beginsel van toepassing zijn, welk gevolg daaraan dan ook hangt.� Dus als moslims massaal gaan stemmen, en daar komt een Islamitische partij uit die de sharia invoert, wie ben ik om daar tegen op te zijn..Groet, Assur�</span>


Wat vind je van een partij - doet niet toe welke - die, eenmaal aan de macht gekomen, de democratie afschaft?
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2006 om 23:59

abou jaja binnen regels van de wet .. euhm euhm euhm ..

noem je bewust rellen stoken in borgerhout en daar de onrusten aanwakkeren binnen de wet...

ik ken zelfs moslims hier die hem verwerpelijk vinden. Extreem links �n koren op de molen van extreem rechts.

voor de rest vind ik effectief dat hij een punt heeft. Voor mij mag iedereen zichzelf zijn ALS er respect is voor de andere partijen waar mee samen geleefd wordt.

en ik vind bepaalde dingen w�l belangrijk .. kennis van cultuur waar je in leeft bijvoorbeeld .. �n dan vooral kennis van taal !

xxx,

stampertje

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2006 om 23:49
Toch is het geen domoor die Donner...

Wat hij zegt snijd wel hout, zolang je, je binnen de democratische regels begeeft kan ik er ook niet op tegen zijn. Dat zijn nu eenmaal de spelregels die gelden. Het zou wel heel bizar wezen als je die spelregels ongeldig verklaard omdat je het met de uitkomst niet eens bent. De democratie moet in beginsel van toepassing zijn, welk gevolg daaraan dan ook hangt. 

Dus als moslims massaal gaan stemmen, en daar komt een Islamitische partij uit die de sharia invoert, wie ben ik om daar tegen op te zijn..

Groet, Assur



 


soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2006 om 16:12
Donner heeft wat tegen de Verlichting. Rancune?
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2006 om 16:09
Lees je de volgende keer gewoon mee?

 
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2006 om 15:47

Assalamu alaikum,

heb het een beetje te druk om een echte reactie te schrijven. Komt nog insha Allah. Vond wel dit artikel op planet.nl, leek me wel relevant en leuk:

http://www.planet.nl/planet/show/id=62967/contentid=756322/v oted=true/sc=905b8a

Donner: invoering sharia moet kunnen
Gepubliceerd op dinsdag 12 september 2006
Het moet mogelijk zijn dat moslims langs democratische weg aan de macht komen; ze moeten dan zelfs ook de sharia kunnen invoeren.

Minister Donner zegt dat in het boek 'Het land van haat en nijd'.

Hij heeft moeite met de toon in het integratiedebat. Moslims hebben volgens Donner net als protestanten en rooms-katholieken recht op de beleving van hun religie, ook als daar afwijkende gedragsregels bijhoren zoals imams die een vrouw geen hand willen geven. Zo vond de CDA-bewindsman het heel verstandig dat koningin Beatrix er niet op stond dat de imam haar de hand schudde toen ze eerder dit jaar een moskee in Den Haag bezocht.

Gij zult assimileren
Over de houding van VVD-collega Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) in een eerdere soortgelijke situatie, laat Donner zich niet uit. "Maar er is een toon in het politieke debat geslopen die me niet bevalt. Een toon van: Gij zult assimileren, Gij moet in het openbaar onze waarden overnemen. Be reasonable, do it our way. Dat is niet mijn benadering."

De minister verwacht niet dat de tegenstellingen tussen autochtonen en allochtonen binnen een paar jaar zijn opgelost. De dreigende "gewelddadige confrontatie buiten de regels van het democratisch rechtsbestel om" moet volgens hem worden vervangen door een democratisch treffen binnen het bestel.

Abou Jahjah
Donner zou het daarom toejuichen als iemand als Dyab Abou Jahjah, de leider van de Arabisch Europese Liga (AEL), deel zou uitmaken van de Tweede Kamer. "Hij blijft binnen de grenzen van de wet en functioneert als bliksemafleider voor de onlustgevoelens onder jonge moslims. Wat hij wil bereiken, doet hij door met anderen samen te werken."

Donner is het niet eens met de CDA-fractie die eerder dit jaar stelde dat (lokale) partijen die de sharia (islamitische wetgeving) willen invoeren, uit het democratisch bestel geweerd moeten kunnen worden. Volgens de minister moeten moslimgroepen langs democratische weg aan de macht kunnen komen.

�Barbaarse sharia�
"Voor mij staat vast: als twee derde van alle Nederlanders morgen de sharia zou willen invoeren, dan moet die mogelijkheid toch bestaan? Zo iets kun je wettelijk toch niet tegenhouden? Het zou ook een schande zijn om te zeggen: dat mag niet! De meerderheid telt. Dat is nou juist de essentie van democratie", aldus Donner.

Tweede Kamerlid Geert Wilders (Groep Wilders) heeft Donner inmiddels via schriftelijke vragen opgeroepen zich te verantwoorden voor deze laatste uitspraken. Volgens Wilders moet een minister opkomen voor de Nederlandse waarden en normen en zich verzetten tegen de invoering van de "barbaarse sharia" in ons land.

Als Donner zijn uitspraken handhaaft, zal Wilders via een motie van wantrouwen het aftreden van de minister eisen, zo kondigde het Kamerlid later aan.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2006 om 13:39
Dat is even toevallig...

Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Pagina 113 - http://teletekst.nos.nl/

(dat wordt stiekum toch stemmen, want nu is het Halal)

Assur
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2006 om 12:44
Op zich vind ik het al hondsbrutaal te beweren dat de wereld feitelijk geregeerd moet worden een clerus die zich rechtvaardigt met de perverse leugen als zou zij, en slechts zij,in laatste instantie, op onfeilbare wijze het woord en de wil van God vertolken. Er is daar een woord voor: fascisme
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2006 om 11:08

Salaam aleikom,

Sharia law is the instrument by which Political Islam seeks to control the Muslim world. Whilst the Sharia may have been inspired by the Holy Quran, it has developed and evolved through time and through the efforts of men. The Sharia should be open to analysis, research and criticism like any other system of law, practice and belief. Its divine inspiration should no more shield it from criticism than Christianity should have been spared criticism for burning heretics or massacring unbelievers. The more pernicious interpretations of the Sharia today fall far short of the minimum standards of justice widely demanded by the international community and by Muslims and non-Muslims alike.

The Sharia should be opposed for its imposition of theocracy over democracy, its abuse of human rights, its institutionalized discrimination, its denial of human dignity and individual autonomy, its punishment of alternative lifestyle choices, and for the severity of its punishments.

In the west, in countries that have a sizable Muslim population, there have been calls for the Sharia to be adopted for the Muslim community. These calls should be vigorously opposed; the Sharia conflicts with many basic human values, such as equality before the law, that punishments should be commensurate with the crime, and that the law must be based on the will of the people. The Sharia as it developed in the first few centuries of Islam incorporated many pre-Islamic Middle-Eastern misogynist and tribal customs and traditions. The Sharia was developed not only from the Holy Quran but incorporates legal principles from other sects. We may ask how a law whose elements were first laid down over 1,000 years ago can possibly be relevant in the 21st century. The Sharia reflects the social and economic conditions at the time of the Abbasids and has become further and further out of touch with later social, economic, technological, cultural and moral developments. The principles of the Sharia are inimical to moral progress, humanity and civilized values.

The problem for all of us is how to oppose the violations of human rights inherent in the Sharia without being accused of blasphemy or apostasy. We would suggest that the answer lies in a return to the Five Pillars of Islam.

For non-Muslims who want to help, the problem is how to avoid charges of cultural imperialism, neocolonialism and racism, or of failing to respect �the other�. But cultural relativism is not the answer. In India, each religion has its own social laws. Muslim women do not enjoy the same rights as Hindu women. Why not? Justice cries out for secularism. One law for all � equality before the law � for Muslims and non-Muslims, for men and women alike, must be the answer.

Many of the arguments for permitting each religion or culture to determine its own laws are based on a misunderstanding of the nature of human rights. Human rights as defined in the UDHR are vested in the individual, not the group. As soon as rights are accorded to a group rather than to individuals, conflict becomes possible not only between one group and another, but between the group and its own members. Any group that denies the right of its members to leave is in contravention of one of the most fundamental principles of human rights. Yet clearly, one of the reasons for the growth of Islam over the past century has been that becoming a Muslim is a one-way street. Whether by birth or conversion (historically likely to have been a forced conversion) once you are a Muslim the only way out, under the Sharia, is death.

When Political Islam really does advocate jihad to achieve world domination, then anyone deeply concerned with humanity and human rights will be critical. Of all the existing ideologies, Political Islam remains the greatest danger to humanity. Political Islam has been neither tamed nor moderated by progressive forces. It has the power to inspire the terrorist mind, and, through its ties to oil-rich states, the funds to pursue its plans.

Islamic apologists often claim that many so-called violations of human rights are based on a misreading of the Holy Quran and will quote this or that sura in its defense. But the arguments against Political Islam are not against the holy texts but against the Sharia as it is practiced today in Islamic states. We are told that Islam is a religion of peace and that the struggle, jihad, to impose Islam by conquest is not to be taken literally. But for Political Islam it is. Ask the suicide bombers. The only possible response to the charge of misunderstanding or misreading Islam is to look at the reality of what is happening in those countries such as Iran, Pakistan, Saudi Arabia and northern Nigeria where the Sharia now holds sway.

The world is a battleground of social movements and ideas. It took people in the west over 400 years of often-bloody struggle to gain the right to criticize Christianity. Even now, that right is still not fully recognized. In Britain, for example, there is still a law against blasphemy, and many Islamic clerics have argued that it should be extended to cover Islam as well. It should be scrapped. Once we are prevented from expressing our point of view in the market place of ideas we will be heading back to the Dark Ages.

We must recognize that we now live in a global community. Society is far larger, more diverse and far more complex than the primitive tribal society of 7th century Arabia that gave birth to Islam. It is time to renounce the idea that anyone should be ruled exclusively by the Sharia. More than ever before, people need a secular state that respects freedom of religion, and freedom from religion for those that have none, and human rights founded on the principle that power belongs to the people. This means that we must reject the claims of the Islamists that sovereignty belongs exclusively to Allah � by which they mean His representatives, that is, themselves. Indeed it demands that the very concept of an Islamic state be challenged. The imposition of Sharia law for political ends must be opposed.

What is needed is nothing less than the secularization of Islamic society, and the establishment of the idea that individual conscience must be our guide and the judge of personal, private conduct. But secularization cannot be imposed from outside by force. Attempts by America and its allies to impose democracy and human rights on the Islamic world will rightly be resisted as neocolonialism and will simply drive more and more Muslims into the arms of the extremists. The onus is on us to promote the ideals of personal freedom, progress and change from within Muslim society, with help from those in the rest of the world who share our ideals and hopes for the future.

We call on all Muslims and all who value freedom, democracy and human rights to support: NO to Political Islam, YES to Human Rights.

Salaam Nefertiti.

Terug naar boven
Yellow Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yellow Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2006 om 09:53
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Thorax

Ik vind het een beetje kromme zaak (maar ik schrik er niet van) dat ik niet eens met woorden mijn standpunt en geloof hier mag uitleggen, maar dat jullie wel met bommen en granaten duizenden van mijn broeders mogen doden en democratie door hun strot mogen duwen (hier en aan de andere kant van de oceaan). Landen waar nu zogenaamd de vrijheid van democratie wordt gepropageerd, hebben het bloed van duizenden zo niet miljoenen onschuldigen aan hun handen kleven. Of door bombardementen of tijdens de koloniale periode etc etc. noem het maar op.

 

Wie is jullie? en wie denk jij dat jij bent?

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2006 om 09:18

 

Thorax

Ik vind het een beetje kromme zaak (maar ik schrik er niet van) dat ik niet eens met woorden mijn standpunt en geloof hier mag uitleggen, maar dat jullie wel met bommen en granaten duizenden van mijn broeders mogen doden en democratie door hun strot mogen duwen (hier en aan de andere kant van de oceaan). Landen waar nu zogenaamd de vrijheid van democratie wordt gepropageerd, hebben het bloed van duizenden zo niet miljoenen onschuldigen aan hun handen kleven. Of door bombardementen of tijdens de koloniale periode etc etc. noem het maar op.

 

In eerste instantie geplaatst door Priscilla

Ik vind dat je wel goede argumenten hebt om tegen een democratie te zijn. Ik vraag me alleen af: hoe zou de regering dan volgens jou moeten zijn in Nederland? Hoe kunnen alle mensen die niet in Allah geloven een regering van Allah accepteren?

 

Wij moslims zeggen lakum deenakum waliya deen: jullie jou weg en wij onze weg. (Hoofdstuk 109 Koran)

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2006 om 07:57

In eerste instantie geplaatst door Thorax

Wanneer de visie van Jiyuu d� visie van de islam zou zijn lijkt het me hoog tijd de Islam in NL te verbieden als antidemocratische religie. Sluiten die moskees, die dankzij de democratie en godsdienstvrijheid in NL konden ontstaan. En Hirschi Ali heeft dus voor de volle 100% gelijk ALS Jiyuu's visie d� visie van de islam is. Ik kom gelukkig nog moslims tegen die anders denken en zijn, maar het is hoog tijd dat deze antidemocratische elementen verwijderd worden. 

Ja nog even en men denkt dat ook ik anti-Islam ben geworden, maar ik onderschrijf ook het verhaal van Thorax. De democratie heeft niet het recht de vrijheid van godsdienst in te perken. Godsdienst heeft in mijn optiek ook niet het recht de vrije democratie in te perken en/of te verwerpen.

Als de Islam dit werkelijk predikt en de echte geleerden onderstrepen dit , dan zal ik geen Moslim kunnen worden. Dit druist in tegen mijn gevoel van vrij mens zijn. 

God lijkt mij daarintegen veel te Intelligent om de mens te laten beperken door deze denkwijze.

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2006 om 07:52
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Assur

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Assur

Is dit een antwoord of een reactie??

nee geen antwoord of reactie.maar een do3aa.

Ja ik schrok al een beetje, aangezien u standaard niet inhoudelijk ergens op in gaat. Zodoende! Ik heb overigens geen idee wat een do3aa is. Ik begrijp de drie in sommige woorden ook niet helemaal. Eigenlijk helemaal niet. Maar dat is omdat ik een Hollander ben waarschijnlijk.

 

juist daarom. maar het betekent  smeekgebed

Heel bedankt!

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2006 om 07:45
Wanneer de visie van Jiyuu d� visie van de islam zou zijn lijkt het me hoog tijd de Islam in NL te verbieden als antidemocratische religie. Sluiten die moskees, die dankzij de democratie en godsdienstvrijheid in NL konden ontstaan. En Hirschi Ali heeft dus voor de volle 100% gelijk ALS Jiyuu's visie d� visie van de islam is. Ik kom gelukkig nog moslims tegen die anders denken en zijn, maar het is hoog tijd dat deze antidemocratische elementen verwijderd worden. 
Terug naar boven
Priscilla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 118
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Priscilla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2006 om 07:15

Wanneer er behoefte aan is, roept de Ameer de Shoera-leden bij elkaar en luistert naar hun adviezen. Bij een democratie is het de meerderheid die beslist. Ook al volgt die meerderheid een weg van Batil, de meerderheid heeft daar gelijk. En dat is dus zeker niet hetzelfde als een Shoera. In hoofdstuk 4 vers 59 in de Koran zegt Allah dat in geval van meningsverschil men de zaak tot Allah en de Boodschapper (sallaho alaihi wasallam) moet terugbrengen. En dit is juist wat er in een democratie NIET gebeurt. Want daar geldt dat de meerderheid het woord heeft.

Ik vind dat je wel goede argumenten hebt om tegen een democratie te zijn. Ik vraag me alleen af: hoe zou de regering dan volgens jou moeten zijn in Nederland? Hoe kunnen alle mensen die niet in Allah geloven een regering van Allah accepteren?

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2006 om 06:02
In eerste instantie geplaatst door Assur

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Assur

Is dit een antwoord of een reactie??

nee geen antwoord of reactie.maar een do3aa.

Ja ik schrok al een beetje, aangezien u standaard niet inhoudelijk ergens op in gaat. Zodoende! Ik heb overigens geen idee wat een do3aa is. Ik begrijp de drie in sommige woorden ook niet helemaal. Eigenlijk helemaal niet. Maar dat is omdat ik een Hollander ben waarschijnlijk.

 

juist daarom. maar het betekent  smeekgebed

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2006 om 05:39

Wa alaikum salaam warahmatullahi wabarakatoh,

 

In eerste instantie geplaatst door Amier

Voor zover ik weet is het oorspronkelijke khalifaat gebasseerd op overleg, de zgn "shoera". Dat wordt bevestigd in de koran en de sahih ahadith; Mohammed (vzmh) overlegde over staatsaangelenheden met de lokale stamleiders, de sahaba en zijn vrouwen (dus ook voor vrouwen is er ruimte in de islamitische politiek zou mijn conclusie zijn).

 

Klopt.

 

In eerste instantie geplaatst door Amier

Waarom zou dit principe, dus overleg en het kiezen van de bestuurders, on-islamitisch zijn? Naar mijn mening is het juist w�l islamitisch.

 

De Shoera zoals in de tijd van RasoolAllah (sallalaho alaihi wasallam) en de Sahabah is wat de Islam ons inderdaad voorschrijft wanneer er gestemd moet worden om iets belangrijks. Deze Shoera kennen we ook nog van de Taliban waar er honderden geleerden bijeenkwamen (en nog komen) wanneer ze een belangrijke beslissing moeten nemen.

 

Alhamdolillah heb ik ook ooit een paar keer een Shoera mogen meemaken. Er wordt inderdaad gestemd, maar toch is het heel anders.

 

Wanneer er behoefte aan is, roept de Ameer de Shoera-leden bij elkaar en luistert naar hun adviezen. Bij een democratie is het de meerderheid die beslist. Ook al volgt die meerderheid een weg van Batil, de meerderheid heeft daar gelijk. En dat is dus zeker niet hetzelfde als een Shoera. In hoofdstuk 4 vers 59 in de Koran zegt Allah dat in geval van meningsverschil men de zaak tot Allah en de Boodschapper (sallaho alaihi wasallam) moet terugbrengen. En dit is juist wat er in een democratie NIET gebeurt. Want daar geldt dat de meerderheid het woord heeft.

 

Ik zal je het voorbeeld geven van Abu Bakr (radiallaho anho) in het begin van zijn Khalifaat. Mensen weigerden zich te houden aan een van de pilaren van de Islam, ze wilden geen zakat betalen. Abu Bakr riep toen een Shoera bijeen om over de zaak te beslissen. Zelfs Umar, die er bekend om staat fel en heftig tegen de kufar op te treden, was op dat moment tegen Abu Bakr. Umar (radiallaho anho) vroeg aan Abu Bakr hoe hij het in z'n hoofd haalde om moslims (die weigerden zakat te betalen) de kop af te hakken. Abu Bakr zei: al moet hij het in z�n eentje opnemen tegen al deze mensen, hij zal iedereen aanpakken die zelfs een touw verschuldigd was. Hier stond Abu Bakr in zijn eentje tegen niet alleen Umar, maar de hele Shoera die bijeen was geroepen. Niemand die wilde vechten. Abu Bakr gaf toen aan dat hij iedereen zou bevechten die de Salaat van de Zakaat heeft gescheiden.

Toen pas gaf Umar toe dat Abu Bakr gelijk had. Al had Abu Bakr de hele Shoera tegen zich, Allah opende zijn hart en liet hem z�n hart volgen. Abu Bakr was geen democraat!

Hij was geen democraat die volgens de regels van een democratie handelde. Hij was moslim en een Sahabah!

De hypocrieten en kufar zouden zijn weggekomen als hij een democratisch beleid had gevoerd. De Islam zou vandaag de dag 1 pilaar minder hebben, en je weet wat er gebeurt als je een pilaar onder een huis weghaalt.

 

Shoera is dus niet hetzelfde als democratie. In een democratie geldt het woord van de meerderheid. En de meerderheid zit er vaak (helaas) genoeg naast. Al bestaat een Shoera uit 20 man en de Ameer staat alleen, dan nog zegt Allah in de Koran dat de Ameer zijn plan moet doorzetten.

 

Shoera en democratie zijn dus niet gelijk en lijken niet eens op elkaar.

 

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest. Mocht ik er naast zitten, hoor ik het graag.

 

Wassalaam,

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2006 om 05:36
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Assur

Is dit een antwoord of een reactie??

nee geen antwoord of reactie.maar een do3aa.

Ja ik schrok al een beetje, aangezien u standaard niet inhoudelijk ergens op in gaat. Zodoende! Ik heb overigens geen idee wat een do3aa is. Ik begrijp de drie in sommige woorden ook niet helemaal. Eigenlijk helemaal niet. Maar dat is omdat ik een Hollander ben waarschijnlijk.

 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2006 om 05:18

tawqalna 3ala allah  en niet op een partij

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2006 om 05:16
In eerste instantie geplaatst door Wadee

In eerste instantie geplaatst door bintoe_lislam

In eerste instantie geplaatst door Wadee

De Profeet(VZMH) was een voorstander van democratie zodat de mensen zelf hun leiders konden kiezen


maar had de profeet (salla Allahu alyhi wasallam) zo'n leiders verwacht?!


@jiyuu: helemaal mee eens. een moslim dient ver te blijven van twijfelachtige zaken.



Je kunt natuurlijk ook niet stemmen en de andere kant opkijken , maar het is wel je samenlevening ,elke stem meer naar links is er een minder voor rechts dus goed voor moslims hier , tenzij jullie natuurlijk Wilders etc aan de macht zien.

Als je niet stemt , fine by me , maar denk aan wat Pontius Pilatus deed , die zei ook ik was mijn handen in onschuld, Allah heeft ons hersensen gegeven om de meest logische en beste beslissing te nemen , en ik weet zeker dat als ik stem, een logische,verstandig en een goede overweging maak

 

 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Wadee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wadee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2006 om 04:35
In eerste instantie geplaatst door bintoe_lislam

In eerste instantie geplaatst door Wadee

De Profeet(VZMH) was een voorstander van democratie zodat de mensen zelf hun leiders konden kiezen


maar had de profeet (salla Allahu alyhi wasallam) zo'n leiders verwacht?!


@jiyuu: helemaal mee eens. een moslim dient ver te blijven van twijfelachtige zaken.



Je kunt natuurlijk ook niet stemmen en de andere kant opkijken , maar het is wel je samenlevening ,elke stem meer naar links is er een minder voor rechts dus goed voor moslims hier , tenzij jullie natuurlijk Wilders etc aan de macht zien.

Als je niet stemt , fine by me , maar denk aan wat Pontius Pilatus deed , die zei ook ik was mijn handen in onschuld, Allah heeft ons hersensen gegeven om de meest logische en beste beslissing te nemen , en ik weet zeker dat als ik stem, een logische,verstandig en een goede overweging maak
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell
Terug naar boven
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bintoe_lislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2006 om 04:19

In eerste instantie geplaatst door Wadee

De Profeet(VZMH) was een voorstander van democratie zodat de mensen zelf hun leiders konden kiezen

 maar had de profeet (salla Allahu alyhi wasallam) zo'n leiders verwacht?!

@jiyuu: helemaal mee eens. een moslim dient ver te blijven van twijfelachtige zaken.

Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2006 om 04:00

Assalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatu.

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

De woorden �van, voor en door�, betekenen dat Allah overbodig is geworden. Dat Allah onbelangrijk is. En dat Allah irrelevant is. �Van, voor en door� is dus de grootste SHIRK op aarde.

 

Maar ook in een islamitische staat; dus een staat gebasseerd op de sharia, zijn het mensen die de afwegingen en de beslissingen nemen. Een "islamitische democratie" om het maar zo te noemen zou mijns inziens niet betekenen dat Allah ta'ala irrelevant is aan de wil van het volk, maar dat het volk de mogelijkheid heeft haar leiders te kiezen. Het is aan de leiders de sharia naar beste kunnen uit te voeren en in te passen in de maatschappelijke realiteit van zo'n land.

 

Voor zover ik weet is het oorspronkelijke khalifaat gebasseerd op overleg, de zgn "shoera". Dat wordt bevestigd in de koran en de sahih ahadith; Mohammed (vzmh) overlegde over staatsaangelenheden met de lokale stamleiders, de sahaba en zijn vrouwen (dus ook voor vrouwen is er ruimte in de islamitische politiek zou mijn conclusie zijn).

Mohammed (vzmh) was g��n alleenheerser die altijd alle touwtjes strak in handen hield. De dagelijkse gang van zaken in de islamitische staat ten tijde van de profeet (vzmh) werd geregeld door de lokale bestuurders, meestal waren dit de leiders die v��r hun overgang naar de islam ook al leiders waren.

 

Waarom zou dit principe, dus overleg en het kiezen van de bestuurders, on-islamitisch zijn? Naar mijn mening is het juist w�l islamitisch.

Pas later, n� de tijd van de profeet (vzmh) en de vier rechtgeleide khalifen, werd de khalif een alleenheerser met in principe alle macht. Het gevolg was opstanden, afsplitsingen en andere fitnah.

 

Ook in Nederland betekend democratie niet dat het volk de wet bepaald. Het volk kiest een volksvertegenwoordiging (parlement) waaruit de regering gevormd wordt. Die regering nu bepaald (gedeeltelijk) de wet. Ik zeg gedeeltelijk omdat hier officieel scheiding der machten geldt, en bovendien ook de regering zich te houden heeft aan de grondwet.

In de praktijk lopen de gescheiden machten nogal door elkaar in Nederland en wordt de grondwet soms nogal vrijlijk ge�nterpreteerd, maar ik heb het over hoe het theoretisch in elkaar zit.

 

Een "islamitische democratie" zou niet hoeven te betekenen dat het nederlandse principe van een parlementaire democratie letterlijk wordt overgenomen, maar dat de principes van keuzemogelijkheden voor het volk, een volksvertegenwoordiging (bijvoorbeeld een gekozen "shoera-raad" of iets dergelijks) �n een constitutie wel deel uitmaken van de staatsvorm. Al deze principes zijn islamitisch en terug te vinden in de begindagen van de islamitische staat. Dictatuur (wat niet perse slecht hoeft te zijn overigens) niet.

 

Dit staat een beetje los van de vraag op welke partij je hier en nu stemt, maar goed.

 

Wat is jouw mening hierover broeder? (En anderen natuurlijk!)

 

Wassalaam.

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.107 seconden.