Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

!! Allahu Akbar !!

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Muqaddam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 37
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muqaddam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: !! Allahu Akbar !!
    Geplaatst op: 18 september 2004 om 19:33

SALAAM ALEYKOUM BROEDERS EN ZUSTERS

Boodschap uit Medina


Dit is waar uit Medina:SHeikh Amed heeft dit nieuws verspreidt.Op een vrijdag,Sheikh Ahmed viel in slaap tijdens het lezen van de Koran.Dan droomde hij dat de profeet Mohammed v.z.m.h. voor hem stond en zei dat in ��n week 7000 mensenstierven en geen enkel van hen was een echte moslim.Niemand deed wat Allah zei.Hij zei.Hij zei ook dat het nu slechte tijden zijn.Vrouwen van tegenwoordig zorgen niet voor hun mannen,meisjes gaan overal zonder zich te bedekken.Zij respecteren hun ouders en anderen niet.Rijken zorgen niet voor de armen.Zij geven geen geld of zakaat,zij bidden niet of vasten niet.De dag des oordeels is dichterbij.Wanneer er ��n enkel ster aan de hemel hangt,zal het pad van vergiffenis sluiten.Het geschrift in de koran zal verdwijnen.De zon zal zakken tot op de hoogte van de aarde.De profeet zei dat al degenen die deze nieuws lezen voor anderen hij zal hem of haar dan plaats maken in de paradijs op de dag des oordeels,en al degenen die deze nieuws niet geloven zal dan verbannen worden van het paradijs.Als een arm persoon deze nieuws print en hem dan aan andere mensen geeft,zijn wens zal dan uitkomen.Sheikh Ahmed zei dat als dit nieuws niet waar waar was,zal hij dan als geen moslim sterven.De profeet zei: vast, bid 5 maal per dag,geef zakaat,heb respect voor anderen (en zeker je ouders en je moeder nog meer want de paradijs ligt onder de voeten van je mama) lieg niet,steel niet en help de armen.Al degenen die dit 35 maal en verspreidt zal dan beloond worden in 3 dagen.Een persoon geloofde dit nieuws niet en zijn zoon stierf.Een persoon bleef zeggen dat hij dit vandaag of morgen gaat printen,en hij stierf ook.


Alstublieft denk niet dat dit niet waar is.Negeer deze boodschap niet.Print dit en verspreidt hem aan alle moslim broeders en zussen en stuur dit ook via E-mail naar andere moslimsvrienden.

schoekran djazilin 

Salaam Aleykoum

Terug naar boven
al-yaqeen Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 59
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote al-yaqeen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2004 om 03:39

Taban lakoem wa li maa tad'oena min doeni llah.

Yaa Djaahil,

Weet dat het geloven van dit soort onzin Shirk is.

Wie is deze sheich Ahmad en wie ben jij, yaa fattaan.

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2004 om 05:21

Salam,

inderdaad al-yaqeen!

Zelf heb ik ook een aantal van zulke verhalen gehoord, en op de islamitische zender IQRAA hadden ze het er een x over, dat het idd shirk bi Llah is. het is haram daar in te geloven.

Want toen wij dat niet wisten hebben wij het ook gekopieerd en gebprobeerd te verspreiden, maar nadat we hoorden dat het niet mocht zijn we daar mee gestopt!

 

Terug naar boven
Muqaddam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 37
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muqaddam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2004 om 05:42

Salaam Aleykoum

http://groups.msn.com/OpAllahsweg/boodschapuitmedina.msnw

Dit is idd gekopie�rd. sohkran voor de waarschuwing! 

Maar let ook op de inhoud van de boodschap zonder het verhaal van Shjeik Ahmed

erbij, Dat moeten we wel blijven verspreiden en waarschuwen.

Moge ALLAH Soebhaan wa ta'la ons begeleiden op het juiste Pad

 

salaam aleykoum

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2004 om 05:46

Salam,

Dan moeten we de mensen om ons heen en onze zusters en broeders waarschuwen en ze weg houden bij het slechte, maar niet op zo'n manier.

Gewoon door ze te helpen en te informeren, want kennis wat elke individu opdoet moet ie niet voor zich houden, maar doorgeven aan anderen, die er ook aan wat hebben, of er later wat aan zullen hebben.

Salam Aleikum

Terug naar boven
naseerah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 11 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote naseerah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2004 om 06:52

DIT LIJKT WEL OP DE AHMADIYYAH BEWEGING

Bismillah,

>

>van Abdul-Jabbar, aan al mijn broeders en zusters,

>as-salaam aleikum wa rahmatullah,

>

>Jaren geleden heb ik met de hulp van Allah eens een lezing opgenomen onder

>de titel: "Waarschuwing tegen de Ahmadiyyah", die te vinden is op de

>volgende link:

>

>http://www.al-islaam.com/al-islaam/audiovideo/abduljabar .htm

>

>Reeds lange tijd had ik het voornemen om een nieuwe, rustigere lezing op te

>nemen over het zelfde onderwerp, om deze oude lezing van mij te vervangen,

>maar door de qadr van Allah en luiheid van mijn kant ben ik daar nog niet

>aan toegekomen.

>

>Een week of twee geleden ontving ik plotseling een telefoontje van iemand

>met de stem van een shaytaan. Ik zweer het bij Allah; bij de eerste woorden

>die hij sprak, hoorde ik dat dit niet de stem van een oprechte broeder was.

>Hij nodigde mij uit om eens "als broeders" te praten, maar bleef steeds om

>mijn vraag heendraaien toen ik vroeg wie hij dan was en waar hij het precies

>over wenste te hebben. Normaal accepteer ik de uitnodiging van een broeder

>meteen (als ik tijd kan vinden), maar in dit geval voelde ik zeer sterk dat

>er iets niet pluis was. Uiteindelijk vroeg ik het hem zelf maar: "Ben jij

>wellicht van de Ahmadiyyah-beweging ?" De beller was met stomheid geslagen,

>en even was het stil aan de andere kant. Daarna schraapte hij zijn keel en

>vroeg: "Hoe raad je dat zo ?" Toen de aap eenmaal uit de mouw was werd hij

>iets duidelijker en zei dat hij een bandje had gehoord van mij over de

>Ahmadiyyah (bovenstaande toespraak), en dat hij een openbaar debat wou

>organiseren tussen mij en hem. Ik vertelde hem dat ik daar geen interesse in

>had, omdat ik niet wens te debatteren met mensen die spelen met de Dien van

>Allah, en dat onze 'oelemaa hen al vaak genoeg advies hebben gegeven. Het

>enige dat ze wensen met dit soort debatten is naamsbekendheid en

>publiciteit, en promotie van hun koefr onder de Moslims. En dan kunnen ze

>ook zeggen: "Kijk, die-en-die gaat met ons in debat, dus hij heeft ons niet

>uitgesloten." Aangezien ik mijzelf niet voor hun karretje wenste te laten

>spannen, vertelde ik hem daarna nog tweemaal op nette wijze dat ik geen

>interesse had in een debat met hen.

>

>Toen deze Ahmadie zijn zin niet kreeg veranderde zijn toon, en zei hij mij

>dat ik een moenaafiq was.

>Weer kwam de aap uit de mouw. Ik vertelde hem dat ik niet wenste te zitten

>met mensen die hun hawaa volgen en noemde hen uiteindelijk koeffaar en

>vijanden van Allah. Dat is niet mijn persoonlijke uitspraak; dat is de

>uitspraak van de grote 'oelemaa van deze oemmah (waaronder Sheikh Bin Baaz),

>en dat is ook de reden waarom de Ahmadiyyah-beweging door de 'oelemaa van

>Pakistan verboden is verklaard. Ik hing op omdat ik niet nog meer tijd

>wenste te verspillen aan deze fanatieke Ahmadie.

>In de 24 uur die daarop volgden werd ik werkelijk gebombardeerd met

>telefoontjes; ik overdrijf niet als ik zeg dat ik er wel 50 van deze gek heb

>ontvangen. Sommige daarvan heb ik aangehoord, andere heb ik meteen weer

>opgehangen, en weer andere heb ik gewoon laten praten in de hoek van een

>kamer, terwijl ik verder sprak met een broeder bij wie ik op bezoek was. Ook

>stonden er zeker 10 berichten in mijn voicemail. Van de telefoontjes die ik

>heb aangehoord en de berichten in mijn voicemail werd het volgende

>duidelijk: Ik kreeg van de Ahmadiyyah-beweging ofwel de keuze om deel te

>nemen aan het debat, of ze zouden me aangeven bij de politie voor de lezing

>die ik tegen hen heb opgenomen. Ook zei deze Ahmadie dat hij de media in zou

>schakelen om Nederland te laten zien wat voor een extremist ik was. Andere

>keren zei hij dat hij wel eens naar een lezing van mij zou komen en mij "met

>mijn kop tegen de muur" zou slaan. Zeker 20 keer herhaalde hij dat hij een

>Marokkaan is, en dat ik maar een domme Hollandse bekeerling ben. Hij schold

>me uit voor varken, kaafir, moenaafiq, lafaard, vijand van Allah, en soms

>deed hij dat in gebrekkig Arabisch, en daar heb ik zelfs zijn Arabische

>uitspraak voor hem verbeterd.

>

>Ik zou niet zo zwaar aan dit alles tillen, ware het niet dat deze gek een

>van de grotere daa'ies is van de Ahmadiyyah-beweging in Nederland. Ik weet

>dat ik een groep niet kan beoordelen op het gedrag van een individu, maar

>als die individu een van de drijvende krachten is achter de groep, dan

>veranderd de zaak. Het gaat om een Marokkaan uit Drunen (wat ligt tussen Den

>Bosch en Waalwijk), die ook gewoon andere Marokkaanse moskee-en bezoekt en

>zo de indruk probeert te wekken dat hij een gerwone Moslim is.

>

>De Ahmadiyyah-beweging profileert zich als een geweldloze, vreedzame

>beweging, maar ik neem aan dat ze hiermee bedoelen: geen geweld tegen

>koeffaar. Niet voor niets zijn ze opgericht door de Britse bezetters van

>India, waar hun stichter de Moslims constant op het hart drukte om vooral

>geen Jihaad te voeren tegen de Britten. Zie hier de werkwijze van deze

>Shaytanische sekte als ze hun zin niet krijgen.

>Ik heb jullie deze mail geschreven om jullie nogmaals te waarschuwen tegen

>deze duivels die hun koefr proberen te verkleden in een Islamitisch jasje.

>Insha-Allah is er een nieuwe lezing onderweg, met nieuwe bewijzen tegen deze

>groep, inclusief enkele mooie telefoongesprekken.

>Mocht ik bij een van mijn komende lezingen aangevallen worden door een gek,

>dan weten jullie wie hier achter zit... Inderdaad; de vredelievende

>Ahmadiyyah "Moslim" Missie. Moge Allah hun da'wah vruchteloos maken en hun

>wandaden bekend maken aan elke Moslim.

>

>Was-salaam aleikum wa rahmatullah,

>jullie broeder Abdul-Jabbar van de Ven

>


DIT HEB IK ONTVANGEN VAN EEN EMAILVRIENDIN, OOK INTERESSANT VOOR JULLIE

DE BESTE GELOVIGEN IN GELOOFSZAKEN ZIJN DEGENEN MET HET BESTE GEDRAG; EN HET BESTE VAN HEN ZIJN DEGENEN DIE ZICH HET BESTE GEDRAGEN TEGENOVER HUN VROUWEN
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2004 om 08:41

Assalaam Alaikum,

Behalve dat dit shirk is ,is het ook niets nieuws het zijn gewoon
de al bekende tekenen van de Dag des Oordeels.
Daar wijzen we elkaar zowiezo al op Insha Allah.

Muqaddam,vergeet a.u.b. niet Allah om vergeving te vragen
dat je je met shirk hebt ingelaten.

wa salaam 

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2004 om 09:55
In eerste instantie geplaatst door naseerah

DIT LIJKT WEL OP DE AHMADIYYAH BEWEGING

Bismillah,

van Abdul-Jabbar, aan al mijn broeders en zusters, as-salaam aleikum wa rahmatullah,  Jaren geleden heb ik met de hulp van Allah eens een lezing opgenomen onder de titel: "Waarschuwing tegen de Ahmadiyyah", die te vinden is op de volgende link:

 

>http://www.al-islaam.com/al-islaam/audiovideo/abduljabar .htm

 

Reeds lange tijd had ik het voornemen om een nieuwe, rustigere lezing op te nemen over het zelfde onderwerp, om deze oude lezing van mij te vervangen, maar door de qadr van Allah en luiheid van mijn kant ben ik daar nog niet aan toegekomen.

Een week of twee geleden ontving ik plotseling een telefoontje van iemand met de stem van een shaytaan. Ik zweer het bij Allah; bij de eerste woorden die hij sprak, hoorde ik dat dit niet de stem van een oprechte broeder was.

Hij nodigde mij uit om eens "als broeders" te praten, maar bleef steeds om mijn vraag heendraaien toen ik vroeg wie hij dan was en waar hij het precies over wenste te hebben. Normaal accepteer ik de uitnodiging van een broeder meteen (als ik tijd kan vinden), maar in dit geval voelde ik zeer sterk dat er iets niet pluis was. Uiteindelijk vroeg ik het hem zelf maar: "Ben jij wellicht van de Ahmadiyyah-beweging ?" De beller was met stomheid geslagen, en even was het stil aan de andere kant. Daarna schraapte hij zijn keel en vroeg: "Hoe raad je dat zo ?" Toen de aap eenmaal uit de mouw was werd hij iets duidelijker en zei dat hij een bandje had gehoord van mij over de Ahmadiyyah (bovenstaande toespraak), en dat hij een openbaar debat wou organiseren tussen mij en hem. Ik vertelde hem dat ik daar geen interesse in had, omdat ik niet wens te debatteren met mensen die spelen met de Dien van Allah, en dat onze 'oelemaa hen al vaak genoeg advies hebben gegeven. Het enige dat ze wensen met dit soort debatten is naamsbekendheid en publiciteit, en promotie van hun koefr onder de Moslims. En dan kunnen ze ook zeggen: "Kijk, die-en-die gaat met ons in debat, dus hij heeft ons niet uitgesloten." Aangezien ik mijzelf niet voor hun karretje wenste te laten spannen, vertelde ik hem daarna nog tweemaal op nette wijze dat ik geen interesse had in een debat met hen.  

Toen deze Ahmadie zijn zin niet kreeg veranderde zijn toon, en zei hij mij dat ik een moenaafiq was.

Weer kwam de aap uit de mouw. Ik vertelde hem dat ik niet wenste te zitten met mensen die hun hawaa volgen en noemde hen uiteindelijk koeffaar en vijanden van Allah. Dat is niet mijn persoonlijke uitspraak; dat is de uitspraak van de grote 'oelemaa van deze oemmah (waaronder Sheikh Bin Baaz), en dat is ook de reden waarom de Ahmadiyyah-beweging door de 'oelemaa van Pakistan verboden is verklaard. Ik hing op omdat ik niet nog meer tijd wenste te verspillen aan deze fanatieke Ahmadie.

In de 24 uur die daarop volgden werd ik werkelijk gebombardeerd met telefoontjes; ik overdrijf niet als ik zeg dat ik er wel 50 van deze gek heb ontvangen. Sommige daarvan heb ik aangehoord, andere heb ik meteen weer opgehangen, en weer andere heb ik gewoon laten praten in de hoek van een kamer, terwijl ik verder sprak met een broeder bij wie ik op bezoek was. Ook stonden er zeker 10 berichten in mijn voicemail. Van de telefoontjes die ik heb aangehoord en de berichten in mijn voicemail werd het volgende duidelijk: Ik kreeg van de Ahmadiyyah-beweging ofwel de keuze om deel te nemen aan het debat, of ze zouden me aangeven bij de politie voor de lezing die ik tegen hen heb opgenomen. Ook zei deze Ahmadie dat hij de media in zou schakelen om Nederland te laten zien wat voor een extremist ik was. Andere keren zei hij dat hij wel eens naar een lezing van mij zou komen en mij "met mijn kop tegen de muur" zou slaan. Zeker 20 keer herhaalde hij dat hij een Marokkaan is, en dat ik maar een domme Hollandse bekeerling ben. Hij schold me uit voor varken, kaafir, moenaafiq, lafaard, vijand van Allah, en soms deed hij dat in gebrekkig Arabisch, en daar heb ik zelfs zijn Arabische uitspraak voor hem verbeterd.

Ik zou niet zo zwaar aan dit alles tillen, ware het niet dat deze gek een van de grotere daa'ies is van de Ahmadiyyah-beweging in Nederland. Ik weet dat ik een groep niet kan beoordelen op het gedrag van een individu, maar als die individu een van de drijvende krachten is achter de groep, dan veranderd de zaak. Het gaat om een Marokkaan uit Drunen (wat ligt tussen Den Bosch en Waalwijk), die ook gewoon andere Marokkaanse moskee-en bezoekt en zo de indruk probeert te wekken dat hij een gerwone Moslim is.

 De Ahmadiyyah-beweging profileert zich als een geweldloze, vreedzame beweging, maar ik neem aan dat ze hiermee bedoelen: geen geweld tegen koeffaar. Niet voor niets zijn ze opgericht door de Britse bezetters van India, waar hun stichter de Moslims constant op het hart drukte om vooral geen Jihaad te voeren tegen de Britten. Zie hier de werkwijze van deze Shaytanische sekte als ze hun zin niet krijgen. Ik heb jullie deze mail geschreven om jullie nogmaals te waarschuwen tegen deze duivels die hun koefr proberen te verkleden in een Islamitisch jasje. Insha-Allah is er een nieuwe lezing onderweg, met nieuwe bewijzen tegen deze groep, inclusief enkele mooie telefoongesprekken. Mocht ik bij een van mijn komende lezingen aangevallen worden door een gek, dan weten jullie wie hier achter zit... Inderdaad; de vredelievende Ahmadiyyah "Moslim" Missie. Moge Allah hun da'wah vruchteloos maken en hun wandaden bekend maken aan elke Moslim.

Was-salaam aleikum wa rahmatullah,

>ullie broeder Abdul-Jabbar van de Ven


DIT HEB IK ONTVANGEN VAN EEN EMAILVRIENDIN, OOK INTERESSANT VOOR JULLIE

Assalamu alaikum,

de "ahmadiyya-beweging" is absoluut een afgedwaalde sekte die 1 van de fundamenten van de islam, nl dat Mohammed vzmh het "zegel der profeten" is, verwerpt. Hoewel er ook weer een afsplitsing is die dat weer ontkent, maar goed.

Maar Abdul Jabar vd Ven bakt ze wel heel erg bruin!:

In eerste instantie geplaatst door Abdul Jabar

Een week of twee geleden ontving ik plotseling een telefoontje van iemand met de stem van een shaytaan.

Hoe kent Abdul Jabar nou de stem van de shaytaan? Voert hij wel eens gesprekken met de shaytaan dat hij zijn stem aan de telefoon herkent? Ik denk haast van niet. Dit soort nutteloze toevoegingen zoals Abdul Jabar gebruikt zijn puur bedoelt om een kwade toon te zetten en zijn geen waarheid.

Verder schrijft hij op het laatst:

In eerste instantie geplaatst door Abdul Jabar

Mocht ik bij een van mijn komende lezingen aangevallen worden door een gek, dan weten jullie wie hier achter zit... Inderdaad; de vredelievende Ahmadiyyah "Moslim" Missie.

De kans dat Ayaan Hirsi Ali bijvoorbeeld wordt aangevallen door een fan van Abdul Jabar is vele, vele malen groter dan de kans dat Abdul Jabar wordt aangevallen door een ahmadiyya aanhanger. Inderdaad kon de ahmadiyya beweging rekenen op steun van de britse bezetters van india/ pakistan destijds, juist omdat ze zich pacifistisch opstellen en dus geen gevaar vormden voor de britten, maar de ahmadiyya beweging zijn uberhaupt tegen geweld en hebben nooit en zullen ook nooit geweld gebruiken tegen andere moslims, ook niet tegen moslims die het gedachtengoed van Abdul Jabar onderschrijven, wat helaas van die moslims soms zelf niet bepaald gezegd kan worden...

In eerste instantie geplaatst door Abdul Jabar

Andere keren zei hij dat hij wel eens naar een lezing van mij zou komen en mij "met mijn kop tegen de muur" zou slaan. Zeker 20 keer herhaalde hij dat hij een Marokkaan is, en dat ik maar een domme Hollandse bekeerling ben. Hij schold me uit voor varken, kaafir, moenaafiq, lafaard, vijand van Allah...

Veruit de meeste ahmadiya aanhangers zijn van pakistaanse of surinaams hindostaanse afkomt. Ahmadiyya marokkanen zijn een uiterste zeldzaamheid, ik heb er zelfs nog nooit van gehoord, maar het kan zijn dat Abdul Jabar net toevallig die ene te pakken had, dat is mogelijk natuurlijk, maar die heeft dan z'n eigen geloofsovertuiging niet goed begrepen; ahmadiyya aanhangers zijn pacifistisch, en Abdul Jabars poging ze neer te zetten als geweldadige oorlogsh*tsers is niet op de ahmadiyya leerstelling zelf gebaseerd. Jammer, want zo maakt Abdul Jabar zichzelf volkomen ongeloofwaardig. 

Als al dat gescheld en uitmaken voor "varken, kafir, moenaafiq, lafaard en vijand van Allah" een teken is dat iemand van de ahmadiyya beweging is, dan zou het een verassend nieuw licht werpen op de geloofsovertuiging van Osama bin Laden, al Zarqawi en zijn commando's in irak; die behoren allemaal tot de ahmadiyya blijkbaar, gezien hun taalgebruik. Ook bepaalde Grote Geleerden uit "Saudi"-Arabie zouden dan tot de ahmadiyya behoren, inclusief de geleerden die Abdul Jabar zelf aanhaalt. En op dit forum zelf hebben we dan ook een aardige verzameling ahmadiyya aanhangers te pakken.

Mensen, blijf bij de feiten en laat je niet ophitsen door kleurrijk taalgebruik. De ahmadiyya zijn dwalend, Allahu alam, maar ze zijn niet geweldadig en "gevaarlijk" zoals sommigen ons willen doen geloven. Wil je echt wat over deze sekte leren, lees dan hun boeken en folders; ze verstrekken maar wat graag informatie. Tenslotte leer je de soenna ook het beste van soennieten, en niet van mensen die de soenna verwerpen, toch? Dat geld ook als je iets over de ahmadiyya wilt weten.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2004 om 11:05

Amier,

Even over dit..

Hoe kent Abdul Jabar nou de stem van de shaytaan? Voert hij wel eens gesprekken met de shaytaan dat hij zijn stem aan de telefoon herkent? Ik denk haast van niet. Dit soort nutteloze toevoegingen zoals Abdul Jabar gebruikt zijn puur bedoelt om een kwade toon te zetten en zijn geen waarheid.

Natuurlijk kan  aghie Abdul Jabar de stem van shaitaan herkennen,
(achteraf zal hij wel bedoelt hebben).
En als jij geen "gesprekken" voert met shaitaan moet je ernstig zorgen
maken,want dat kan inhouden dat shaitaan jouw omdat hij denk
'die persoon doet toch al wat ik wil ,dus die heeft geen aandacht meer nodig'.
Mocht dat zo zijn neem het pad dan nog eens onderde loep dat je aan
het volgen bent ,en bedenk of het wel het rechte pad van Allah is.

 





 

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2004 om 11:33

Assalamu alaikum,

Abdul Jabar hoorde het al bij de eerste woorden schrijft hij in dat stuk, dus niet achteraf. En ik voer inderdaad geen gesprekken met de shaitaan, maar dat wil niet zeggen dat ik de invloed van de shaitaan niet (h)erken.

Ik begrijp hieruit dat jij gesprekken voert met de shaitaan? Zonder cynisch of hatelijk te willen zijn wil ik vragen: zijn dat dan monologen, of vraag-antwoord gesprekken? Of per telefoon misschien? Ik bedoel; wat versta jij onder "gesprek"? Abdul Jabar zegt niet dat hij de "invloed van de shaitaan herkent" in de stem van deze man, of de shaitaan herkent in zijn woorden en argumenten, nee, hij zegt dat hij een telefoontje kreeg van iemand met de stem van de shaitaan en dat hij die stem meteen herkende.

Wat betreft het pad dat ik volg; dat heeft hier niets mee te maken, waarom breng je dat ter sprake? Ik volg insha Allah het pad van Allah subhan wa t'ala. Ik bid, vast, betaal de zakaat, ga insha Allah op bedevaart en ben goed voor mijn medemens (sadaqa) en de schepping in zijn geheel. Ik leer en werk en besteed veel tijd aan het gedenken van God (dhikr).Verder probeer ik niet de fouten te maken die mijn voorouders maakten en waartegen in de koran door God gewaarschuwt wordt, zoals het "nemen van monniken en schriftgeleerden tot heren", of andere bronnen om te oordelen nemen buiten de koran, waartegen God in de koran ook waarschuwt (ik neem aan dat je met "mijn pad" bedoelt dat ik bepaalde delen van de soenna niet wens te volgen, zoals stenigen of de "verplichte baard" omdat die geen enkele basis hebben in de koran, in tegenstelling tot het gebed e.d. dat dat wel heeft.) En hoewel ik nog nooit een telefoontje van de shaitaan heb gehad en er ook nog nooit een djinn in mijn kanariepiet is gekropen als hij door mijn gebed begon te fluiten, herken ik shaitaans werk wel degelijk om mij heen, en ik denk dat wij hiermee voor het grootste deel ook hetzelfde bedoelen.

Maar ik ga zeker de realitieit niet "opleuken", zoals aghie Abdul Jabar doet, om mijn standpunten kracht bij te zetten.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Haroun Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 september 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Haroun Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2004 om 11:35

sallaam ya oegtie wa agie

dit onzin kent mijn vader van zijn 12 jaar en ik ben nu 18.

het zijn de niet moslims die dit verhaal terug hebben gehaald. zodat we elke keer kopieren hun broodje kunnen verdienen. en dan nog 35 maal. weet je wie daar allemaal van profiteert: de fabriek waar ze inkt maken;  de fabriek waar ze bladeren maken en het elektriciteit die we verspillen

het is niet dat je 35 maal print da je wordt belondt, het is der in geloven!!!!

Ik zeg ni dat de inhoud ni klopt maar de doel van dit verhaal klopt ni

ma3a sallaam

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2004 om 12:16
Assalaam Alaikum Amier,

Nee dat soort dialogen voer ik ook niet met Shaitaan.
Dus met gesprekken bedoelde ik het gezeur aan je hoofd wat iedereen heeft
tijdens het gebed bijvoorbeeld.

Dus vanuit dat standpunt bekeken kan Abdul Jabar achteraf ook
inzien dat het  iemand met de stem van shaitaan was.
Dus in figuurlijke zin,en niet op een holywood-achtige manier van
achterste voren praten en dat soort onzin.

Ik las uit het verhaal van Adbul jabar dat hij daarmee iemand bedoelde
met gladde-praatjes.Dus we bedoelen inderdaad hetzelfde.

Sorry als ik je gekwest heb aghie,dat was niet de bedoeling.
iemand had mij uitgelegd dat als shaitaan iemand met rust laat
dan staat hij of heel dicht bij Allah en wordt hij beschermt door de
engelen of shaitaan denkt hem al zover te hebben
dat diegene niet het paradijs haalt.En ik dacht even dat jij bedoelde
dat je nooit lastig gevallen werdt.Vandaar dat ik aan de bel trok.
Maar dat is gelukkig niet zo,Elhamdulillah.

wa salaam 




Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2004 om 12:26

Assalamu alaikum Polymorph,

mijn excuses dan voor mijn kwaaie toon in mijn reactie aan jou.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.