Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenEen 2e vrouw (voor de broeders)

 Post Reply Post Reply Pagina  <123
Enquête vraag: Wat is jouw reden om een 2e vrouw te nemen
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
21 [28.38%]
21 [28.38%]
27 [36.49%]
5 [6.76%]
Dit onderwerp is gesloten, stemmen is niet meer mogelijk

Schrijver
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Een 2e vrouw (voor de broeders)
    Geplaatst op: 25 februari 2005 om 08:55

Salam Aleikum wa rahmatullahi wa barakatoehoe,

Sub7anallah, hoe men kan veranderen!!!
Ik had altijd sterk het gevoel geen man te willen die meerdere vrouwen wilt, maar met de tijd gaat men kennis opdoen en meer inzien waar het leven werkelijk omdraait.

Als ik nu terug kijk naar mijn posten, schaam ik me en beetje, hoe ik reageerde.
Had blijkbaar nog niet in de gaten waar het allemaal omdraait, en ik liet me denk ik ook meesleuren door al dat gebabbel van anderen.

Maar als ik er nog eens over na ga denken, besef ik me ineens, dat het van verre weg een ramp is om zo'n persoon te huwen.
Wat is mooier dan het tevreden stellen van je echtgenoot, en harmonieus samen te kunnen leven onder het gezag van Allah... volgens sunat Nabi salla allahou 3alayhi wa salem.

so young, so naief, dat is het gewoon denk ik.
Naarmate je kennis opdoet en je hart opent voor de waarheid en Allah sub7ana wa ta3ala, ga je de mooie dingen in het leven beter inzien, en zal je ziel gevuld zijn de rahma van Allah, wat jou zal leiden naar het goede en je van het slechte weerhouden, incha Allah.

Door je over te geven aan de wetten van Allah, open je de deuren van Genade en Vergiffenis, voor jezelf

wa aleikum salam wa rahmatullahi wa barakatoehoe

ps: ik vraag me af hoe jullie er nog over denken...
Of jullie beeld hierover is veranders, of nog hetzelfde is?

4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2005 om 09:48

Alaykoum wa Salaam zuster Jaseena,

Allah Ta'ala is Groot en Machtig. Hetgeen wat we in het verleden niet accepteerden kunnen we alhamdoelilah dankzij de kennis die Allah Ta'ala ons geeft tijdens onze zoektocht leren accepteren.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2005 om 10:22

Salam Aleikum oegt Imaan,

Dat is zeker zo oegty, iemand die Allah sub7ana wa ta3ala nooit geaccepteerd heeft noch gekend heeft, ook die zal met Allah's wil zal ooit de waarheid accepteren.

Moge Allah de gene die de waarheid de rug toekeren leiden op Zijn pad, omdat zij de kennis niet hadden, en incha Allah zullen verkrijgen als zij werkelijk geleid willen worden.

Allah is zeker Groot en Machtig, en Zijn wegen zijn onvoorstelbaar en heeft iets wat het oog nooit gezien heeft, wat het oor nooit gehoord heeft noch het hart nooit gevoeld heeft.

Maar wie zich overgeeft aan Zijn wetten, zal kunnen proefen van de zoetigheid die Allah ons geschonken heeft, waarin onze harten gevuld raken met liefde voor Allah, waardoor je niets anders wilt dan alleen Allah  dienen er alles aan doen om Hem tevreden te stellen, en in ruil daarvoor, Zijn Genade en barmhartigheid en liefde wakend over jou.

Je kunt de hele Quran kennen en kennis bezitten wat jou regelrecht naar Janah zal leiden, maar het is de acceptatie dat jij onderneemt wat jou naar jou werkelijke bestemming zal leiden.
Allah weet wat in onze harten schuilt

4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 13:25

salem aleykoem,

volgends mij zeggen bijna alles zusters in de eerste instantie nee op een tweede vrouw, als het hun wordt gevraagt, maar ik heb er eens wat verder over na gedacht, en mij zal het niet uitmaken wanneer mijn man een andere vrouw trouwt, maar hij moet het dan wel doen om haar te helpen, omdat ze mischien gescheiden is, of omdat haar man overleden is, of omdat niemand om haar hand komt vragen, enzv.

verder zou ik het zeker wel op prijs stellen als we een beetje met elkaar om kunnen gaan. ik wil niet zo,n jaloers kreng in huis natuurlijk hahaha...

wa aleykoem salem

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 03:35
In eerste instantie geplaatst door rafiaa

assalamoe aleikum Imaan,

Misschien ook wel interessant om van de zusters te horen, om welke reden ze een tweede vrouw niet bezwaarlijk vinden.Dus ook een enquete voor de vrouwen?

salaam rafiaa

asalaamo3aliakom   ik zou het niet zo leuk vinden maar als mijn man toch wil trouwen met tweede vrouw zou ik niet tegen houden want dan ben ik tegen de wet van allaah ,er bestaan weinig mannen die rechtvaardig zijn tussen hun vrouwen  ze kunnen moelijk de vrouwen tegelijk behandelen  dus een man kan niet zomaar twee vrouwen nemen als hij niet zeker van is rechtvaardig hen  tebehandelen .allahoa3alaam  3afaralaah lija wa lakoem.asalaamo3aliakom.
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 06:31


Ontwaking: Een Verhaal over Polygynie


Asalaamu alaikum, ik weet niet of mijn verhaal zal inspireren, maar ik hoop dat het op z'n minst troost biedt en de angsten en onzekerheden verlicht die ik ook ooit had, khair insha'Allah.

Ik nam de islam aan toen ik in de dertig was. Ik had alles waar de meeste alleenstaande onafhankelijke "moderne" vrouwen naar streven. Mijn carri�re, mijn eigen appartement, controle over mijn eigen leven� Ha! Ik had geen idee van wat mij te wachten stond tijdens mijn vroege avonturen in de lokale cultuur. Ik zeg lokaal omdat ik bij pure toeval (Allah weet het het beste) in de Arabische Golf terechtgekomen was. Ik was een vluchteling die in de Revolutie van 1978 zogezegd uit Iran ge�vacueerd was. Na�ef als ik was, dacht ik dat ik een week zou blijven maar ik ben nooit meer vertrokken. Eenentwintig jaar later kan ik zeggen dat Allah werkelijk Zijn plan heeft.

Ik nam hier niet de expat-leefstijl aan. Mijn ouders, die twee jaar eerder aangekomen waren, werden als lichtexcentriek beschouwd. Mijn vader deed niets liever dan met ��n van zijn Arabische vrienden zitten om uren te praten onder het genot van eindeloze koppen sulimani-thee. Aangezien ik mijn hele leven al een soort van non-conformist geweest was, had ik er geen moeite mee om met de locale dames in contact te komen en wat als een intellectuele nieuwsgierigheid begon, groeide uit tot een vreemde ontwaking. Ik begon te zien dat ik mij meer op mijn gemak voelde bij dit morele, traditionele, zelfs anachronistische maar oprecht sprekende en toch warme, grootmoedige volk en ik begon me af te vragen waarom. Het antwoord was dat zij de islam leefden. De islam was de sleutel.

Ik begon mezelf serieuze vragen te stellen over mijn verwachtingen van het leven, mijn dromen en mijn doelen. Een spirituele intensiteit werd gewekt. Ik begon te bidden, op mijn eigen manier. Ik was nooit lid geweest van een kerkgerichte religieuze groep, ondanks het feit dat ik als kind naar de zondagsschool gestuurd werd (ik heb iedereen getart en koppig geweigerd om het Gebed van de Heer te reciteren en ik werd uitgesloten). Ik begon de Qur'aan te lezen, eigenlijk las ik alles over de islam. Ik stelde veel vragen en was verrast te ontdekken dat alle vragen natuurlijk waren. Ik realiseerde me dat ik wellicht altijd al een islamitische mentaliteit had gehad, hoewel onderdrukt (fitrah, subhaanAllah). Een ontzettende openbaring voor iemand die dacht dat ze zichzelf en haar capaciteiten kende! Dit was het begin van mijn overgave aan de islam.

Tijdens deze reis had ik het voorrecht om een aantal echte en toegewijde vrouwen te ontmoeten, van wie de invloed een geweldige impact op mij had en van wie ik steun genoot. Ik werd aangemoedigd om te zoeken en werd geleid op het Ware Pad, dat van de Qur'aan en Sunnah. Ik begon te bidden volgens de Sunnah en maakte de overstap van mijn ongepaste verkoopcarri�re tot ingetogener en bevorderlijker werk, dat mijn overtuigingen niet compromitteerde.

Ik was nog steeds aan het studeren en leren. Ik leidde een minder hectisch leven met meer rust en veiligheid dan ik ooit gekend had. Mijn zusters in de islam waren me intussen licht aan het berispen over het feit dat ik niet getrouwd was. Ik was er niet klaar voor dacht ik zelfzuchtig. Ze waren opzoek en stelden gepaste partners voor. Na ongeveer twee jaar, na uiteindelijk een niveau van acceptatie bereikt te hebben dat ik niet langer door kon gaan zonder "mijn Dien te voltooien," stemde ik ermee in om een paar broeders te ontmoeten.

Er waren aanzoeken maar ik moest er zo zeker van zijn, astaghfirullah, ik had een lijst met voorwaarden. Mijn eerste voorwaarde was dat ik mijn man niet zou delen!!! Astaghfirullah. Er was een broeder geweest die via tussenpersonen aanzoeken had gedaan. Ik wilde hem niet in overweging nemen want hij was al getrouwd en had 6 kinderen. Hij was niet westers opgeleid en ik wist zeker dat hij geen tijd had om te delen en onze verschillen niet zou begrijpen, oh wat was ik oppervlakkig.

Hij werd niet door het minste geringste afgeschrokken en kwam rustig terug en deed dat jaar een aantal aanzoeken. Uiteindelijk stond ik (lichtelijk ge�rriteerd en erg arrogant) een audi�ntie toe (astaghfirullah) met chaperonnes om hem voor eens en voor altijd af te schudden. We ontmoetten elkaar en ik zette mijn voorwaarden verder uiteen. Hij glimlachte. Ik vroeg naar de mening van zijn vrouw over het feit dat hij met een andere vrouw wilde trouwen. Hij glimlachte. Ik vroeg naar de mening van zijn kinderen. Hij glimlachte. Ik was razend maar uitgelokt. Waarom liep dit niet zoals ik het gepland had? (Merk ook hier de arrogantie op�het plan van Allah (Aza wa Jal) is superieur).

Zijn vrouw was op de hoogte en wilde mij ontmoeten en zijn kinderen waren opgewonden. Ik kon mezelf zijn, een westerse bekeerling, hij verwachtte niet dat ik de Arabische manieren over zou nemen. (Een probleem dat anderen vaak tegenkomen). Ik kon geen logische reden vinden om hem af te wijzen. Ik was overtroffen. (Weer het Plan van Allah). Verward bad ik Istikharah, keer op keer. De volgende dag stond ik erg vroeg op en bad Tahajjud. Ik werd overspoeld door een gevoel van kalmte, ik was niet bang, ik was niet ongerust, ik was vredig, al hamdulillah, masha'Allah. Twee dagen later ontmoetten we elkaar en ik had geen vragen meer.

Mijn vader hyperventileerde echter! Hij vroeg om een ontmoeting. Het werd geregeld. Ze praatten. Mijn echtgenoot glimlachte. Mijn vader draaide bij. Ook hij kon alleen maar zeggen dat hij niets ongunstigs kon zien maar hij was toch ontzet toen ik zei dat we ons contract de volgende dag zouden tekenen. Mijn vader woonde bevend de nikah bij als een getuige (naast de twee moslimgetuigen en de Qazi die mijn Wali/Wakil was). Dit was op zichzelf een daad van diplomatie en goede da'wah die mijn vader nooit is vergeten. Ik ben blij om te kunnen zeggen dat sindsdien mijn vader, stiefmoeder en jongere broer allemaal de islam aangenomen hebben, masha'Allah, tabarak Allah.

Het eerste wat we deden was mijn co-echtgenote bezoeken, een stille en grootmoedige vrouw met wie ik tot nu toe nog nooit een confrontatie heb gehad, al hamdulillah, masha'Allah. Die eerste dagen waren op vele manieren een test, veel aanpassing aan het huwelijk en aan elkaar, maar nu, na twaalf jaar, kan ik oprecht zeggen dat ik liever mijn situatie heb, (getrouwd met deze man van wie de familie het middelpunt van zijn leven is, van wie de taqwa altijd toeneemt masha'Allah, die mij leidt en steunt in mijn streven om te groeien en de beste moslima, vrouw en moeder te zijn die ik kan zijn, die toegeeft aan mijn onverbeterlijke neiging om terug te vallen in mijn oude mentaliteit (onafhankelijk en meer dan een tikkeltje eigenzinnig) en die er voor me is geweest in de meest speciale en dierbare tijden van mijn leven) dan elke andere situatie. Masha'Allah, tabarak Allah.

We richten ons in al onze zaken tot de Qur'aan en Sunnah als er geschillen zijn, al hamdulillah. Mijn man doet zijn best om geduldig en vriendelijk voor me te zijn, hij is een goede en verantwoordelijke echtgenoot, voorziener en vader van onze twee dochters. Masha'Allah, tabarak Allah. Ons huwelijk groeit door en onze relatie wordt dieper, we hebben veel beproevingen gehad, al hamdulillah, maar het feit dat hij een andere vrouw heeft en andere kinderen, heeft zijn pogingen om zo goed mogelijk voor ons allemaal te zijn, niet verhinderd. Masha'Allah, tabarak Allah. We leven in een compound, nu in twee villa's, en onze kinderen, alle negen masha'Allah, lopen vrij van het ene huis naar het andere. Mijn co-echtgenote en ik gaan samen winkelen en op visite. We vermaken ons als een gezinseenheid.

En dat is precies wat we hebben, met een stevige fundering in de islam, al hamdulillah, die geen nationaliteit of ras heeft, masha'Allah, die onze menselijke zwakheden niet veroordeelt maar herkent en ons aanmoedigt om ze te overwinnen. Zoals altijd weet Allah het het beste.

Allahumma inna na'udhu bika min 'ilman la yanfa'u wa qalbin la yakhsha'u, wa nafsin la tasha'u wa du'a la yusma'u

(Ik zoek toevlucht bij U voor kennis die geen voordeel biedt, voor een hart dat niet nederig is, voor een du'a die niet beantwoord wordt en voor een ziel die niet tevreden is, Amin)


Bron: www.allaahuakbar.net, vertaald door www.AlMutaqqun.tk

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 06:34
Vreemd dat er 19 mensen zijn die dit uit oogpunt van lust doen... 
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 14:19
Salaam

Ja, de peilingen zijn open voor iedereen. Genoeg die oordelen met vooroodelen.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 15:14
Ik keek er ook wel van op.  Nu ja, je kan ze niet van een gebrek aan eerlijkheid beschuldigen, hoewel ik me afvraag of het wel zo goed zit met de lustbeheersing bij een derde van de moslimmannen
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 15:28

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Ik keek er ook wel van op.  Nu ja, je kan ze niet van een gebrek aan eerlijkheid beschuldigen, hoewel ik me afvraag of het wel zo goed zit met de lustbeheersing bij een derde van de moslimmannen

Onzin, waarom noem je specifiek moslimmannen? �f wil je provoceren ?

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 15:40
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Ik keek er ook wel van op.  Nu ja, je kan ze niet van een gebrek aan eerlijkheid beschuldigen, hoewel ik me afvraag of het wel zo goed zit met de lustbeheersing bij een derde van de moslimmannen
Het hoeven geen moslim mannen te zijn.....En als ze het zijn,waarschijnlijk vrij jong...Hahahaha... Maar ach......Zo zijn gewoon veel jonge mannen,ongeacht uit welke hoek de wind blaast.....
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 15:41
In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Ja, de peilingen zijn open voor iedereen. Genoeg die oordelen met vooroodelen.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Had ik konijntjes er neer moeten zetten?
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 15:43
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Ik keek er ook wel van op.  Nu ja, je kan ze niet van een gebrek aan eerlijkheid beschuldigen, hoewel ik me afvraag of het wel zo goed zit met de lustbeheersing bij een derde van de moslimmannen

Onzin, waarom noem je specifiek moslimmannen? �f wil je provoceren ?

Het ging toch over het nemen van een tweede vrouw door moslimmannen waarvan een derde dat uit lust zou doen? 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 15:45

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Ik keek er ook wel van op.  Nu ja, je kan ze niet van een gebrek aan eerlijkheid beschuldigen, hoewel ik me afvraag of het wel zo goed zit met de lustbeheersing bij een derde van de moslimmannen
Het hoeven geen moslim mannen te zijn.....En als ze het zijn,waarschijnlijk vrij jong...Hahahaha... Maar ach......Zo zijn gewoon veel jonge mannen,ongeacht uit welke hoek de wind blaast.....

Er stond bij het topic 'voor de broeders', dus nam ik maar aan dat de niet-moslimleden zich daaraan gehouden hadden (en dus niet geantwoord hadden)?  Maar misschien weet jij daar meer vanaf?

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 15:49
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Ik keek er ook wel van op.  Nu ja, je kan ze niet van een gebrek aan eerlijkheid beschuldigen, hoewel ik me afvraag of het wel zo goed zit met de lustbeheersing bij een derde van de moslimmannen
Het hoeven geen moslim mannen te zijn.....En als ze het zijn,waarschijnlijk vrij jong...Hahahaha... Maar ach......Zo zijn gewoon veel jonge mannen,ongeacht uit welke hoek de wind blaast.....

Er stond bij het topic 'voor de broeders', dus nam ik maar aan dat de niet-moslimleden zich daaraan gehouden hadden (en dus niet geantwoord hadden)?  Maar misschien weet jij daar meer vanaf?

 Ben wel jong geweest jah.... Maar jah,ik ga er dan niet gelijk voor zorgen of onderdak bieden.Dat doe ik pas als ze echt problemen heeft en dan is de heele insteek anders.  
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2005 om 12:42
Het is jammer dat sommigen Moslim mannen niet begrijpen dat het nemen van een tweede vrouw gelijk staat aan overspel.

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2005 om 13:04
het is jammer dat jij  niet wil begrijpen dat allah het ze heeft toegestaan.
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2005 om 13:25
Tja en wat zegt dat dan over allah niet?
Jezus stond dat niet toe.
Zou dan allah toch niet degene geweest zijn die Jezus voor ogen had toen Hij het had over de Vader?

Terug naar boven
Beloning Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 november 2004
Online status: Offline
Berichten: 2
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2005 om 15:13

'Niet te moeilijk doen over polygamie'

TILBURG - Polygamie kan de overheid veel geld besparen als het gaat om gesubsidieerde kinderopvang. Liefde is iets uit het verleden dat geen enkele garantie biedt op levensgeluk. Dat stelt de Tilburgse hoogleraar psychologie en gezondheid A. Vingerhoets donderdag in Univers, het weekblad van de Universiteit van Tilburg.

Hij stelt dat we niet te moeilijk moeten doen over het hebben van meerdere vrouwen. "Dit kan het dilemma kind of carri�re oplossen. De moderne vrouw rent op en neer tussen partner, kinderen, werk en huishouden. Deze taken kan zij zo met meerdere vrouwen delen. Dat bespaart de overheid ook nog veel gesubsidieerde kinderopvang", aldus Vingerhoets in het weekblad van de universiteit.

De wetenschapper vindt ook dat liefde iets is van vroeger. "Voor bescherming was het voor vrouwen vroeger zinvol om een partner te hebben. In 2005 is dat anders. Liefde is nu net als een blinde darm; een nutteloos overblijfsel uit een ver verleden", zegt de professor. "Voor je welbevinden en gezondheid is een huisdier nemen wellicht net zo goed."

Bovendien verdwijnt de liefde in de verre toekomst mogelijk helemaal, aldus Vingerhoets. "Maar de lust zal volgens de evolutieleer wel altijd blijven, we moeten ons immers voortplanten."

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2005 om 15:54

In eerste instantie geplaatst door criticus

Tja en wat zegt dat dan over allah niet?
Jezus stond dat niet toe.
Zou dan allah toch niet degene geweest zijn die Jezus voor ogen had toen Hij het had over de Vader?

Dag Criticus,

het lijkt me dat je onderhand wel weet dat wat in de bijbel die je in de boekhandel koopt staat niet door moslims als "goddelijk" wordt beschouwd, in ieder geval niet die delen die verschillen van de koran. Zo zul je waarschijnlijk ook onderhand wel weten dat moslims niet geloven dat Jezus het had over de "Vader", in ieder geval niet in de context van Vader & Zoon zoals jij dat ziet. Je vraag, hoewel waarschijnlijk bedoeld als knipoog met een sereuize ondertoon, is dus wat ons betreft een schot voor gesloten doel.

Vriendelijke groet,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2005 om 16:04

P.s. Ik hoef GEEN tweede vrouw! Eigenlijk ben ik ook van mening dat er nauwelijks mensen zijn die aan de voorwaarden voldoen die in de koran worden gesteld aan het hebben van meerdere echtgenotes. Maar al zouden er geen voorwaarden zijn, dan hoef ik nog geen tweede vrouw.

Ik zie geen toegevoegde waarde en ik ben erg gelukkig met die ene die al haar leven met mij deelt.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2005 om 04:56
In eerste instantie geplaatst door Amier

In eerste instantie geplaatst door criticus

Tja en wat zegt dat dan over allah niet?
Jezus stond dat niet toe.
Zou dan allah toch niet degene geweest zijn die Jezus voor ogen had toen Hij het had over de Vader?

Dag Criticus,

het lijkt me dat je onderhand wel weet dat wat in de bijbel die je in de boekhandel koopt staat niet door moslims als "goddelijk" wordt beschouwd, in ieder geval niet die delen die verschillen van de koran. Zo zul je waarschijnlijk ook onderhand wel weten dat moslims niet geloven dat Jezus het had over de "Vader", in ieder geval niet in de context van Vader & Zoon zoals jij dat ziet. Je vraag, hoewel waarschijnlijk bedoeld als knipoog met een sereuize ondertoon, is dus wat ons betreft een schot voor gesloten doel.

Vriendelijke groet,

Amier.

jazakalaah ogjeer broeder  goed antwoord
Terug naar boven
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2005 om 06:54

Salaam moealykum warahmatoelah

er zijn wat forum leden hier die naar mate het geopende onderwerp langer wordt veranderen door over iets anders te beginnen. ik denk dat diegene die de topic geopend heeft het niet leuk zal vinden als ze ziet dat het een keer ergens anders over gaat dan waar zij of hij antwoord op wou hebben.

Om ons weer terug te brengen op de topic:

Als het in amerika de culture is en de wet laat het toe dat een macho man 1 of 15 maitresses te hebben, waarom zouden we dan de islam veroordelen omdat moslim mannen legaal mogen trouwen.

Whoeever believes in Allah and the last day, let him say good things or keep quiet.

Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2005 om 08:34
Misschien omdat de VS niet de standaard is?
Trouwens deze discussie is niet terzake want in Nederland kan men niet officieel met twee personen tegelijk heguwd zijn. en in de rest van Europa ook niet.
Maar troost aan een ieder ik heb gehoord dat dit in verschillende Islamitische landen wel mogelijk is.
En eerlijk gezegd lijkt mij dat ook veel pragmatiser gezien het feit dat ook dat ook in Europa andere wetten geldig zijn inverband met scheiding , erfrecht, alimentatieverplichtingen etc.

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 12:41

Hoi Criticus,

Hier in Nederland kun je ook met twee vrouwen trouwen, want een Islamitisch huwelijk hoeft niet (persee) bij Burgerzaken aangegeven te worden. Ze tekenen een Islamitische akte...

Ik denk dat jij nog veel moet bijleren over de Islam, maar je hebt nog tijd, althans zolang je nog ademt. Elke seconde, is een seconde dichter bij de dood. De dood jaagt..achter jou..achter mij...achter iedereen.

Groet

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 17:15
Imaan je hebt gelijk dit is in Nederland wel mogelijk. en ook kun je in principe elk kind erkennen als je eigen kind.
Maar natuurlijk  blijft het wel een feit dat  de tweede of derde vrouw die niet volgens Nederlands recht gehuwd is geen aanspraken maken kan.
En een man kan ook niet op twee adressen tegelijk ingeschreven staan.
Dat wil zeggen dat wanneer een zogenaamde tweede vrouw ergens alleen woont op een ander adres dan die man in dit huis dan natuurlijk nooit enig recht van spreken heeft
Ook kan hij geen aanspraak maken op welke bezit die tot de huisraad van dat huis behoort.
Maar natuurlijk is hij wel verantwoordelijk in financiele zin voor elk kind dat hij erkent heeft.
Het is dus een enorm financieel risico voor zijn eerste en echte vrouw.
Want wanneer de tweede vrouw  zou besluiten om te scheiden dan zou hij toch allimentatie moeten betalen voor zijn kinderen.
Laten we er van uit gaan dat hijij die vrouw drie kinderen heeft dan is dat toch al snel 1500 Euro per maand die sociale zaken bij hem zal komen halen.
als gevolg , het eerste  gezin gaat faiet , huis kwijt etc.
Niet zo slim dus om in zo een situatie te kunnen geraken .

Wat het andere betreft Ik ben niet bang voor de dood omdat ik geloof in de redding van Christus., Hij heeft de dood overwonnen en belooft dat een ieder die Hem aanneemt van zijn Leven deel mag maken.
Het Christendom wordt niet aangedreven door angst :-)


Marcus:16 vers 16 Die geloofd zal hebben, en gedoopt zal zijn, zal zalig worden; maar die niet zal geloofd hebben, zal verdoemd worden.
Terug naar boven
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 17:40

In eerste instantie geplaatst door criticus

Imaan je hebt gelijk dit is in Nederland wel mogelijk. en ook kun je in principe elk kind erkennen als je eigen kind.
Maar natuurlijk  blijft het wel een feit dat  de tweede of derde vrouw die niet volgens Nederlands recht gehuwd is geen aanspraken maken kan.
En een man kan ook niet op twee adressen tegelijk ingeschreven staan.
Dat wil zeggen dat wanneer een zogenaamde tweede vrouw ergens alleen woont op een ander adres dan die man in dit huis dan natuurlijk nooit enig recht van spreken heeft
Ook kan hij geen aanspraak maken op welke bezit die tot de huisraad van dat huis behoort.
Maar natuurlijk is hij wel verantwoordelijk in financiele zin voor elk kind dat hij erkent heeft.
Het is dus een enorm financieel risico voor zijn eerste en echte vrouw.
Want wanneer de tweede vrouw  zou besluiten om te scheiden dan zou hij toch allimentatie moeten betalen voor zijn kinderen.
Laten we er van uit gaan dat hijij die vrouw drie kinderen heeft dan is dat toch al snel 1500 Euro per maand die sociale zaken bij hem zal komen halen.
als gevolg , het eerste  gezin gaat faiet , huis kwijt etc.
Niet zo slim dus om in zo een situatie te kunnen geraken .

Wat het andere betreft Ik ben niet bang voor de dood omdat ik geloof in de redding van Christus., Hij heeft de dood overwonnen en belooft dat een ieder die Hem aanneemt van zijn Leven deel mag maken.
Het Christendom wordt niet aangedreven door angst :-)


Iemand zie zegt ik ben niet bang van de dood is een leugennaar en dus ook niet betrouwbaar

je denkt toch niet naa zn uitspraak dat wij jou nog serieus gaan nemen?

Vooral na zn domme uitspraak zeggen dat je niet bang bent van de dood

 

Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2005 om 19:16
Nou het is toch echt waar Smile
Als je me nu wel of niet serieus neemt is niet zo belangrijk .
Maar het is wel tekenend voor je eigen toestand!! Ik hebmedeleide met je. Ik zal bidden dat het beter met je gaan zal.
Ik vertrouw op God. zonder Hem ben ik niks . Maar met Hem kan geen kwaad mij doen huiveren.
Vertrouwen is uit God, angst is uit Satan.


Marcus:16 vers 16 Die geloofd zal hebben, en gedoopt zal zijn, zal zalig worden; maar die niet zal geloofd hebben, zal verdoemd worden.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.