Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Is De Islam Nu Nog Niet Duidelijk Genoeg?

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elice Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Is De Islam Nu Nog Niet Duidelijk Genoeg?
    Geplaatst op: 20 december 2004 om 08:55
Ik ben erg gelukkig om eindelijk echt iets van toenadering naar elkaar te
lezen. Echt, ik begon soms al moedeloos te worden, zoals jullie misschien
af en toe konden merken. Ik wil nog even opnieuw benadrukken: als ons
Godsbegrip en het mensbeeld daarin hetzelfde is, dan hebben we toch
meer overeenkomsten dan verschillen? Die verschillen moeten we ook
niet wegpoetsen, want je houdt ook het respect naar je eigen geloof, je
ouders en voorouders toe.
Ik heb ook gedacht om misschien een nieuw forum te beginnen voor
mensen die dat willen om wat ruimer over geloven te praten (bv. "geloof
en wetenschap"). Daar is dit forum zoals ik merk niet de goede plek voor,
want dan wordt jullie visie misschien gekwetst. Aangezien ik merk dat er
wel behoefte aan is (ook door niet-gelovigen), kan dat misschien in een
nieuw forum, zodat jullie wat meer met rust gelaten worden. Goed idee?
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 09:10
Zoals Boedha (in deze forum) hierboven zei dat Islam erg tolerant was geweest zo was er een Nederlandse protestantse uitdrukking van die tijd: "Beter Turks dan Paaps" (ik geloof dat Paaps stond voor katholieken). Achja, als men de Islam correct uitvoert komt alles samen. Alleen zijn mensen zo 'vrij' Islam niet te kiezen (ik houd je niet tegen, het enige wat ik religieus gezien kan zeggen: "Je bent gewaarschuwd", hoef je niets achter te zien).

Trouwens, moslims (op deze forum) vallen niet de Christelijke God aan. Sterker nog, het is de enige God(=Allah in het Arabisch). Noch vallen moslim Jezus (aleyhi) aan. Gewoon ideeen verschillen.

Ik maak ook fouten, ik ben ook maar een mens. Maar aan Allah zal ik verantwoordingen moeten afleggen voor al mijn daden.
En Allah Weet Het Beste
Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elice Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 09:20
Hoi Abdulkader,
Als je meer van mijn berichtjes had gelezen had je kunnen zien dat ik ook
onderken dat we dezelfde God hebben. Daarom ben ik ook nergens bang
voor. Het gaat uiteindelijk om ons geloof in God en onze daden in dit
leven. Dan maakt het denk ik niet uit of je je moslim noemt of christen of
wat voor naam dan ook. Maar dat is mijn mening.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 11:00
Bedankt iedereen voor jullie antwoord. Het is niet zo dat ik denk dat Moslims snel beledigd zijn, maar ik ben soms wel bang dat ik iemand beledig zonder dat ik het door heb. Het is inderdaad duidelijker omdat Mohammed een veel gebruikte naam is. Maar is het niet zo dat we iedereen wel vrede toewensen, ook zonder dat we het zeggen?
Ik heb me hier gelukkig nog nooit aangevallen gevoeld. Soms erger ik me wel een beetje wanneer iemand iets zegt zonder het goed te onderbouwen. Ik krijg dan het idee dat hij het niet goed (onpartijdig) onderzocht heeft, en ik vraag me dan af wat zijn doel is.

Ik heb ook gedacht om misschien een nieuw forum te beginnen voor
mensen die dat willen om wat ruimer over geloven te praten (bv. "geloof
en wetenschap"). Daar is dit forum zoals ik merk niet de goede plek voor,
want dan wordt jullie visie misschien gekwetst. Aangezien ik merk dat er
wel behoefte aan is (ook door niet-gelovigen), kan dat misschien in een
nieuw forum, zodat jullie wat meer met rust gelaten worden. Goed idee?


Ow ik dacht dat dit ('islam en niet-Moslims') daarvoor bedoeld was, zeg maar dat Moslims en niet-Moslims hier met elkaar in gesprek konden gaan en elkaar vragen stellen. Maar als er veel anderen zijn zie dat ook willen zodat dat forum niet leeg blijft, lijkt het me erg leuk.

Trouwens, ik ben het toch ff niet met je eens. Volgens mij is er wel een groot verschil tussen onze geloven. Kijk maar alleen al naar wat er van je gevraagd wordt in de islam en in het christendom.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 11:17
Je hoeft ook niet hebben aangevallen. Ik schaam mij soms kapot over gedragingen van mede 'moslims'. Ik meen dat dit ook aan jou zijde geld Anne. Helaas is met name door het christendom vanaf het begin in europa een slecht beeld geschets over Islam (zijn overigens de meeste christen heus niet schuldig aan, maar toch, het is iets hardnekkigs in de ogen van moslims).
Er zijn moslims en christenen die zich schuldig maken aan zondes die het geloof niet waardig zijn (voor ieders geloof apart).
En elice, dat weet ik wel, maar ik wil het nogmaals bevestigen (ik heb weleens posts gezien van jou, nou.... is niks mis mee, maar af en toe ontkende je klem dat Allah God zou zijn, maar ik kan mij vergissen, vergeef me dan).

Ik maak ook fouten, ik ben ook een mens. Verantwoording voor mijn daden leg ik alleen af bij Allah.

En Allah Weet Het Beste
Terug naar boven
Mohamed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 19
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mohamed Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 12:32

assalam o 3alaikom

sub7anna allah broeders en zusters, eindelijk zijn de discussies gestopt, ik raad aan die te vermijdemn

assalam o 3wlaikom

Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elice Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 12:55
In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir


En elice, dat weet ik wel, maar ik wil het nogmaals bevestigen (ik heb
weleens posts gezien van jou, nou.... is niks mis mee, maar af en toe
ontkende je klem dat Allah God zou zijn, maar ik kan mij vergissen,
vergeef me dan).

Ik maak ook fouten, ik ben ook een mens. Verantwoording voor mijn
daden leg ik alleen af bij Allah.

En Allah Weet Het Beste



Help, zo komen dan de misstanden in de wereld. Ik probeer juist steeds
de overeenkomsten te benadrukken. Maar blijkbaar schrijf ik af en toe
niet duidelijk. Allah,God en Jahweh (en misschien nog wel meer
Godsessenties uit andere geloven over de wereld, wie zijn wij om dat uit
te sluiten?) zijn dezelfde God. Ik schaam mij meer voor rechts-
extremisten! Niet voor weldenkende moslims!
Terug naar boven
Mohamed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 19
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mohamed Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 12:56

assalam o 3alaikom

broeders en zusters vergeef me dat ik deze topic ben begonnen, het had helemaal geen zin, ik hoop dat hiermee deze nutteloze discussies zijn gestopt,

liefde voor allah sub7anna wa ta3ala voor onze profeet(vzmh) en alle moeminoen

assalam o 3alaikom

Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 15:21
Masha ALLAH broeder mohamed en voel je niet schuldig...ghair insha allah

Het is alhamdoe lilah mooi geeindigd

M3a salama

La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Mohamed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 19
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mohamed Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 15:38

Assalam o 3alaikom wa ra7matoe allah

laten we deze topic een beetje een andere wending geven

Is De Islam Nu Nog Niet Duidelijk Genoeg?(In de zin van wat begrijpen we nog niet en wat vinden we fout in de islam) en dan kan daarop geantwoord worden insha allah

Allah O akbar en leifde voor Allah(swt) voor de profeet(vzmh) en voor alle mouminoen

assalam o 3alaikom

Terug naar boven
Mohamed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 19
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mohamed Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 15:48

assalam o 3alaikom

om de topic bo\venaan te houden

assalam o 3alaikom

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 16:11

Een goeie vraag lijkt me deze: waarom zouden moslims niet assalam alaikum zeggen tegen niet-moslims?  Ik weet dat we het hier al vaak over gehad hebben, maar in dit topic, dat een mooie toenadering lijkt te worden, wil ik het er even opnieuw over hebben.  Ik heb nl ook een voorstel. 
Ik wil zelf ook proberen 'assalam alaikum' (of een van de andere schrijfwijzen - hoeveel zijn er eigenlijk?) tegen iedereen hier te zeggen, tenminste wanneer ik eraan denk ('hoi' is nu eenmaal iets wat eerder in me opkomt).  Dus voor alle keren dat ik het mogelijks ga vergeten, ik wens jullie allemaal h��l erg veel vrede toe.  In ieder geval zal ik geen onderscheid proberen te maken en iedereen op dezelfde wijze begroeten.  Dit voorstel past ook wel bij het jaargetijde, dus ook nog eens een 'vrolijke feestdagen' erbij voor degenen die ze vieren.

Groetjes, Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 17:19

Beste Kimmi (salaam aleikum trouwens),

De reden waarom ik heel soms bij het openen van een bericht "gegroet niet moslims" neerzet komt omdat ik had gedacht dat niet moslims dan denken dat als ik alleen salaam aleikum neerzet ik dit niet naar hen toe meen. Een vorm van uitsluiting dus. En dat hebben volgens mij ook de anderen op dit forum. Hiermee bedoelde ik dus niet dat ik hen geen vrede toewens. Maar dat begreep jij volgens mij wel. Maar als ik bij de opening ook iets voor de niet moslims bijzet dan geldt in mijn gedachtengang het vrede zij met u stukje voor iedereen (moslims en niet moslims). Aangezien moslims hieraan gewend zijn en niet moslims niet is dit verschijnsel volgens mij ontstaan op dit forum.

Ik vind het een goede voorstel voor iedereen. Maar niet moslims mogen van mij ook gewoon met vrede zij met jullie beginnen, maakt me helemaal niets uit. Het gaat erom dat we hier op dit forum elkaar met respect behandelen en dan is de opening van een bericht gewoon een bijzaak.

Mvg,

Malcolm

 

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 00:45
salaam aleikum

Haha ik dacht al, wat betekent dat nou? :P

Een christen moet zijn naasten (dus iedereen) liefhebben als zichzelf. (2e gebod) Ik wens mijzelf natuurlijk vrede toe, dus wens ik iedereen vrede toe ook al is het niet onze gewoonte dit steeds te zeggen. :)

groeten
Anne
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 00:50

Salam Aleikum,

Daar begin ik altijd mee, en is voor iedereen bedoelt.
Ik ga me niet richten op een aantal mensen, iemand in vrede groeten is toch prachtig, ongeacht welke achtergrond.

Maar zoals aghy zei de fouten in de islaam, (de fouten die de MenSEN maken binnen de islaam, door gebrek aan kennis)
De islaam is volmaakt, het ligt aan de mens hoe die erna handelt.
Zoals bijv het uithuwlijken yek... Hoe vaak krijg ik de vraag van niet-moslims "jij wordt toch ook uitgehuwlijkt" "je ouders kiezen toch voor je, en jij niet?"

Het zijn de mensen zelf die dit beeld gecreerd hebben, waardoor anderen met hun vingertje gaan wijzen.
Mensen handelen, zonder er goed bij na te denken.
Want ten eerste het is het meisje wat het moet doen met die man, en als het haar bv niet ligt, zij wou niet en toch moet ze, dan kan de relatie tussen beiden nooit volmaakt zijn, er zullen conflicten ontstaan, terwijl man en vrouw toch elkaars sleutens zijn naar Janah.
Plus de ouders zulle erop aangekeken worden en ook door God.
De ouders mogen/ moeten hun kind erin helpen niet overnemen.

Er zijn genoeg fouten te zijn, fouten die de mens maakt, en die niet van de islaam afkomstig zijn!!!!

ma3a salama
oegt fi deen Noor al-Islaam

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 01:21
salaam aleikum iedereen

Want ten eerste het is het meisje wat het moet doen met die man, en als het haar bv niet ligt, zij wou niet en toch moet ze, dan kan de relatie tussen beiden nooit volmaakt zijn, er zullen conflicten ontstaan, terwijl man en vrouw toch elkaars sleutens zijn naar Janah.
Plus de ouders zulle erop aangekeken worden en ook door God.
De ouders mogen/ moeten hun kind erin helpen niet overnemen.


Uithuwelijken, dat gebeurt toch nog veel in streng islamitische landen? (en in hindoeistische landen) Als je gelooft dat het verkeerd is, zijn al die mensen dan fout bezig? Dat zijn wel een heleboel moslims die ook nog eens onder de sharia leven.

Ik vind de kwestie van uithuwelijken ook moeilijk. Ik lees in het oude testament dat het in de tijd van Abraham (Ibrahim, Koran hoofdstuk 14) de gewoonte was, en dat God het niet afkeurde. Dat vind ik moeilijk. Hoe kan God nou zoiets goedkeuren?

groeten
Anne
Terug naar boven
Mohamed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 19
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mohamed Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 08:21

assalam o 3alaikom voor iedereen hier

als jullie mijn eerste bericht lezen in deze topic zullen jullie zien dat ik met assalam o 3alaikom iedereen bedoel

zoals bilal in de tijd van de profeet ook assalam o 3alaik zei tegen een van de grootste vijanden van de islam.

oegt nour al islaam, ja dat bedoel ik er ook mee, de fouten die de mensen maken, daar heb je gelijk in, ik heb de vraag alleen niet duidelijk gesteld.

liefde voor de allah, profeet(vzmh) en alle mouslimoen

assalam o 3alaikom

Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elice Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 08:31
In eerste instantie geplaatst door Anne

Bedankt iedereen voor jullie antwoord. Het is niet zo dat
ik denk dat Moslims snel beledigd zijn, maar ik ben soms wel bang dat ik
iemand beledig zonder dat ik het door heb. Het is inderdaad duidelijker
omdat Mohammed een veel gebruikte naam is. Maar is het niet zo dat we
iedereen wel vrede toewensen, ook zonder dat we het zeggen?
Ik heb me hier gelukkig nog nooit aangevallen gevoeld. Soms erger ik me
wel een beetje wanneer iemand iets zegt zonder het goed te
onderbouwen. Ik krijg dan het idee dat hij het niet goed (onpartijdig)
onderzocht heeft, en ik vraag me dan af wat zijn doel is.

[quote]Ik heb ook gedacht om misschien een nieuw forum te beginnen
voor
mensen die dat willen om wat ruimer over geloven te praten (bv. "geloof
en wetenschap"). Daar is dit forum zoals ik merk niet de goede plek voor,
want dan wordt jullie visie misschien gekwetst. Aangezien ik merk dat er
wel behoefte aan is (ook door niet-gelovigen), kan dat misschien in een
nieuw forum, zodat jullie wat meer met rust gelaten worden. Goed idee?[/
quote]

Ow ik dacht dat dit ('islam en niet-Moslims') daarvoor bedoeld was, zeg
maar dat Moslims en niet-Moslims hier met elkaar in gesprek konden
gaan en elkaar vragen stellen. Maar als er veel anderen zijn zie dat ook
willen zodat dat forum niet leeg blijft, lijkt het me erg leuk.

Trouwens, ik ben het toch ff niet met je eens. Volgens mij is er wel een
groot verschil tussen onze geloven. Kijk maar alleen al naar wat er van je
gevraagd wordt in de islam en in het christendom.



HOi Anne,
Ik legde me niet duidelijk uit. Ik bedoel dat ik bezig ben met ideeen voor
een website over "geloof en samenleving" in een ruimer verband, dus voor
allerlei gelovigen en ongelovigen. Om vooral in te gaan op het praktische
aspect van geloof. Hoe gebruik je het om keuzes te maken, naar elkaar
toe, in je werk, in de samenleving, hoe betrekken we de wetenschap erbij
etc. Dan kunnen sommige discussies die we hier willen voeren zich
verplaatsen en ook andere soorten geloven aan het woord komen.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 08:47

Beste Anne,

Het uithuwelijken gebeurd in elk geloof behalve het christendom. Alhoewel onder streng christelijken dit ook nog steeds gebeurd. De joden doen het, moslims doen het en hindoestanen doen het. Ik denk dat je het ook over gedwongen uithuwelijken hebt, want bij veel uitgehuwde mensen gebeurd dit voordat zij zelf akkoord zijn gegaan en maken zij veelal de keuze zelf met wie zij de rest van hun leven zullen doorbrengen. Ik lees ook dat je verondersteld dat veel moslims onder de sharia vallen in islamitische landen. Dit is echter niet het geval omdat veel moslimlanden de sharia niet als staatsvorm uitvoeren, maar slechts een beperkt aantal regels in de wet opnemen. Iran en een paar provincies in Nigeria zijn volgens mij de enige gebieden waar dit voorkomt. Saudi Arabie ook, maar ik zie dit land ook een beetje als dictatoriaal regime. Al die andere landen worden gewoon geregeerd door dictators (met steun van het westen) die juist bij invoering van de sharia alleen nadeel zullen ondervinden bij het onderdrukken van hun volk.  

Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elice Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 09:27
Salaam aleikum
Even over ons landje: het zou misschien helemaal niet zo gek zijn als het
idee van verzuiling (zoals Herne een tijdje terug opperde) weer terug
kwam. Ik begrijp nl. wel de kritiek (o.a. uit islamitisch oogpunt) dat
mensen zonder ideologie (of dat nu een geloof is of andere constructieve
overtuiging) vervallen in passiviteit. Het groepsgevoel is door het verval
van de geloofszuilen ook afgezwakt en daardoor ook misschien wel de
daadkracht om je voor het grote geheel in te zetten. Niet dat ik
nu meteen naar een soort socialistische systeem toewil, bah nee. Maar
volgens mij wil iedereen op zijn tijd wel een "groepsgevoel" om vooruit te
komen. Ik merk dit op deze site, maar ook op andere islamitische sites.
Nederlanders zijn in het begin altijd een beetje huiverig voor groepen,
door de schadelijke dingen die groepen teweeg kunnen brengen.
Tevens merk ik bij moslims (ook via de media) momenteel ook
zoiets van: laat ons nou maar, we laten zelf wel zien dat we het op
kunnen lossen, daar hoeven jullie je niet in te mengen. En gelijk hebben
jullie ook. Dan kan je ook echt trots zijn op het resultaat. Hoe zien jullie
dat? Heb je het idee dat dingen als studiebegeleiding, kansen op banen,
emancipatieproblemen etc. voldoende word begeleid door een "islam-in
praktijk"beweging ? Volgens mij zijn de mannen van elqalem ook bezig
met een politieke partij, ben benieuwd wat daar uit rolt (het nieuwe
machismo, vrouw achter de geraniums?), nee grapje, eerst maar
afwachten.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 10:02
Het uithuwelijken gebeurd in elk geloof behalve het christendom.
Misschien nu niet meer, maar christenen geloven ook in het oude testament en toen gebeurde het wel zonder dat God het verbood. Dat zit mij dwars.

Ik denk dat het jullie ook wel dwars zit dat in die islamitische landen gedwongen uithuwelijken nog veel voorkomt terwijl jullie het niet goed vinden. (vergeef me als ik hier iets onwaars zeg)

maar slechts een beperkt aantal regels in de wet opnemen.

Haha zoals: een christelijke getuige geldt maar voor de helft. ;)
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 december 2004 om 08:14

Salamoen Aleykoem

Mijn vriend had vertelt dat er een hadith is waarin onze profeet (vzmh) zegt van dat je meisjes moet laten trouwen met wie ze willen.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 december 2004 om 08:27

Salam Aleikum

Ik zou heel graag willen weten welke hadith dat is aghy!
Is er iemand die dat weet?

 

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2004 om 04:15

In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

Salam Aleikum

Ik zou heel graag willen weten welke hadith dat is aghy!
Is er iemand die dat weet?

Assalamoe alykoem,

zie deze topic: http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=3142

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2005 om 07:10

Salam Aleikum wa rahmatullahi wa barakatoeh,

Ik ga het eens rustig doorlezen, want ik vind het wel heel interessant.
Wel weet ik dat uithuwlijken niet toegestaan is, en er zijn nog altijd mensen die van wel denken, ok idd omdat men vindt dat het meisje geen mensenkennis heeft en misschien voor de verkeerde man zal kiezen, maar er zijn ook hamdolillah mensen die het wel weten en het ook daadwerkelijk toepassen, Llahu Malik el7amd.

djazakallahou ghairan voor deze informatie

wa aleikum salam

Noor al-Islaam

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.